Gå til innhold

AMD @ 4 GHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hva er egentlig vitsen med å vise at man kan boote og kjøre en CPU-utility?

Er jo en "syk hobby-klokker" selv., men det får da være grenser... :p

Gjør ihverfall null inntrykk på undertegnede... En klokk med tilhørende 3DMark01 og Super-Pi derimot.. er atskillig mer imponerende.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jaja imponerende at de legger så mye arbeid i det, men verdien av forsøket er kanskje ikke så stort for hvermansen.. (Jeg gir ganske blanke i hva som er fartsrekorden for jet-drevne biler på saltslettene i USA når jeg kjører i 60-sonen i norge med en gammel golf)

 

Det eneste som kan være en smule interresant er å se hvordan ytelsen skalerer med antall MHz for ennå ikke lanserte CPU'er, men det er så mange faktorer å ta hensyn til her at jeg tror det blir vanskelig å tolke noe ut fra de dataene.

Lenke til kommentar

hmm... hadde vært kjekt å hadd en sånn rigg.

undres på hva som må till får å få den stabil på 4ghz

12 volt på cpu :p eller no sånt hehe, 7.2 ghz på en P4 er jo rabiat. husker i gode gamle dager da jeg var stolt over å klokke min amd 1.733ghz til 1.8ghz stabilt... det var tider det ( ca 1 år siden)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hva yter best tror dere? den amdn på 4ghz eller intelen på 7,2

Ingen av dem..

De er "useless.com".. kan ikke brukes til noe annet enn skryt blant "fellow nerds"..

Du vet...:

Bilder på nettet av en "geek" som står foran ett helvetes rot av rør, kabler, ledninger som alt ender i et godt gjemt/isolert HK hvor en CPU som snart skal avgå ved døden mottar sine elektrosjokk.. og får sine "5 minutes of fame".. i en ubetydelig nettartikkel som kun "klokke-klanen" bryr seg om/forstår verdien av..

Det er forøvrig mange andre latterlige hobbies vi kan ha.. , men man må jo ikke prøve å bli "World-Champion-in-something-ridicoulous-activity-shared-by-very-few-people-in-the-world".. Men det er åpenbart veldig viktig for noen av oss.. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kan de ikke lage en ny regel "Om det ikke kan kjøre 3dmark i en time, gleder ikke rekorden".

 

Blir nesten som om jeg skulle sagt at jeg kan fly fordi jeg er i luften i kort tid om jeg hopper.

Ha-ha!

Det der var faktisk en veldig god sammenligning..

 

"Look'a me Ma! I'm flying!! <SPLAT>" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...