Gå til innhold

nForce4 SLI Intel Edition: Dyr men attraktiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette er i meste laget. Hvis man f.eks. skal ha et tilsvarende hk med nForce4 SLI Intel Edition som de best velutstyrte 925XE (f.eks. P5AD2-E Premium), så blir dette enda dyrere enn Intel-chipset, som jeg stoler mer på. Nei, blir det SLI en eller annen gang, velger jeg AMD-plattformen.

Lenke til kommentar
Ifølge Digitimes og taiwanske hovedkortprodusenter kommer nForce4 SLI for Intel-plattformen til å bli priset rundt 80 amerikanske dollar pr. enhet. Dette er 60 prosent høyere enn det dyreste Intel-brikkesettet i 9xx-serien.

Dette synes jeg var veldig dyrt. For bare noen få år siden lå prisene på brikkesett normalt på 20-50$ avhengig av modell og produsent. Dette må bety at prisene på brikkesett generellt har gått en god del oppover de siste par årene. Ikke rart hovedkort er dyrt for tiden. (sammenlignet med for ca 2 år siden, og tatt dollarkursen i betraktning)

 

Vi kan selvsagt regne med at sluttprisen på hovedkortene vil være rettet mot den øvre delen av markedet - trolig 150 dollar eller høyere.

Dette er da ikke så veldig høy sluttpris.. 930kr og oppover etter dagens kurser.

 

Har prisen på resten av hovedkortene blitt presset på bekostning av høyere pris på brikkesettene?

Lenke til kommentar

Kommer ikke som noen stor overraskelse. Dette er baksiden av medaljen for at Intel krever lisenspenger for sin plattform, i motsetning til AMD som ikke tar seg betalt. Med slike priser så skal nok NVIDIA få det hardt med å konkurrere med Intel i dette markedet, de sitter jo tross alt på begge sider av bordet...

Lenke til kommentar

Har litt problemer med å se pris som argument her, dersom man har råd til å kjøpe 2x grafikk kort som gjør SLI attraktivt/nyttig, tenker man neppe på om HKet koster 1k eller 2k. Dersom man bare kjøper SLI HK for å kjøpe SLI HK(dvs bare kjøre ett skjermkort) er sef prisargrumentet gyldig, men da dukker det opp helt andre spørsmål.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

For meg virker dette kortet helt uintresant, kjøper man dette for å ha sli oppsett så er man normalt sett ute etter best mulig spill ytelse og da er jo AMD et bedre valg... Men unasett posetivt at intel får SLI, men synes det er rart at intel ikke har laget sitt eget SLI brikkesett....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...