Gå til innhold

Ny Nokia bekledd i stål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Telefonen er ganske stor, men har et slankt utseende med sine 107 x 45 x 15 mm.

 

Kanskje vi har ulike oppfatninger av "stor", men bør ikke "stor" være en betegnelse på volumet? Eller er det bare høyden og bredden som teller inn der? 8800 er 67ccm. Jeg vet ikke om noen særlig mobiler på det Norske markedet som er mindre en det.

 

Ellers helt enig i artikkelen. Nydelig mobil, rett og slett.

 

edit: http://www.mobilmania.cz/Mobilnitelefony/AR.asp?ARI=109775

Mobilmania svikter ikke :)

 

edit2:

Prisen er ikke annet enn stiv, slik 8-serien til Nokia alltid har vært, og uten abonnementsbinding må du regne med å punge ut rundt 6000 kr for et eksemplar av Nokias nye.

Les pressemeldingen ordentlig :) Det står 750 euro UTEN moms. I Norge vil altså mobilen koste ca. 7500 kr. Fint om dere endrer på dette.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Det var da en forferdelig upraktisk løsning for tastaturet. Jeg ser for meg at det å få store pølsetomler til å trykke ned de nederste tastene, uten å trykke ned de over, blir veldig vanskelig. Det virker egentlig som mye bortkasta plass når den er i åpen tilstand. Vet de ikke kan, men jeg føler at de burde snitta vekk den ekstra "klumpen" nederst, liksom... :ermm:

 

Ellers veldig pent design, selv om ikke funksjonene stod til prisen. For designet er ikke verdt det alene...

Lenke til kommentar

Hadde selv forgjengeren, 8850, nydelig mobil utseende messig, men ikke forvent at brukervennlighet i form av taster er satt i høysetet... spesifikasjonene har heller ikke vært imponerende på disse jålete mobilen fra nokia, ei heller denne gangen.

Og ja, topicen er gammel, jeg nevnte denne mobilen for en mnd siden.

Men designet er jo rett og slett nydelig!

 

:love:

Lenke til kommentar

Dette burde kanskje vært nevnt i artikkelen?

Sales Package Contents

Nokia 8800 phone

Nokia Headset HS-15

Nokia Desk Stand DT-8

Nokia Suede Carrying Pouch CP-35

Nokia Battery BL-5X (2)

Nokia Travel Charger ACP-12

User guide

CD-ROM

Nokia 8800 story booklet

 

Det er ikke hver dag man ser nye telefoner levert med "desk stand" :)

 

-----

Angående volum:

6230 - 76cc

7260 - 72cc

3230 - 90cc

8890 - 70cc

8800 - 67cc

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Synes ikke den var så fin jeg.

:dontgetit:

 

Nokia burde ha satt på en skjerm om er litt større fysisk.

Men med den oppløsningen blir det nok en stor opplevelse.

 

Dumt at de telefonene i den serien koster så sinnsykt mye.

Luksustelefoner, men...

 

750 Euro blir vel nærmere 7000kr.

Euroen ligger vle ikke på 10kr lenger...

Lenke til kommentar

Batteriet var ganske skuffende da, 600mah...

Til sammenlikning er K750 sitt på 900mah.

 

En annen ting, skjermen, sikker at den er på 262k?

Hørte at denne skjermen skulle være lik 6230i, og den er vel på 208*208 og 65k farger?

 

Men uansett en flott telefon, litt bekymret for signal kvaliteten, min gamle 8850 var utrolig dårlig, hørte det var pga metallet i mobilen svekket antenne signalet, så lurer på hvordan dette er i den nye mobil?

 

Vet Nokia satser på design fremover, ala moto, så blir spennende å se hva som kommer fra den kanten.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Den var fin :love:

 

Men er SVGA 800x600 piksler da? Trodde SVGA var superVGA som er det dobbelte av VGA, alså 1280x960 piksler, eller 1,23 MP. 800x600 har ingenting med noen VGA oppløsning. Men nå er vel QGVA (quarter VGA) 320x240, som er halvparten av VGA, og ikke kvartparten så det er ikke alltid logikk der ;)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Den var fin :love:

 

Men er SVGA 800x600 piksler da? Trodde SVGA var superVGA som er det dobbelte av VGA, alså 1280x960 piksler, eller 1,23 MP. 800x600 har ingenting med noen VGA oppløsning. Men nå er vel QGVA (quarter VGA) 320x240, som er halvparten av VGA, og ikke kvartparten så det er ikke alltid logikk der ;)

Ja, det stussa jeg også på inntil i går.

Det er faktisk 600x800 eller da 0,48mp...

Snålt, men morsomt.

Nesten SuperMario, ikke sant...

 

Synes ikke det skyvedesignet der så så fint ut. :dontgetit:

Skal man dra taste"sperra" ned eller skyve skjermen opp som på G7050?

 

Kan de ikke lage en luksus/smarttelefon?

Noe a la 8910i? Bare med symbian og større skjerm, 3G og videotelefoni?

Hadde vært en drømmetelefon for Carl Lagerfeld.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...