Gå til innhold

TEST: Rose Bliss KVM-svitsj


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var grisedyrt....

 

Dessuten - det å kommentere at det "bare var PS/2 og VGA" tilkoblinger er latterlig - det er jo bare å velge hva man vil ha selv.. Selv sitter jeg på en belkin KVM til ca 200 spenn - med USB (men med VGA pga jeg ikke har DVI-ut på det ene skjermkortet) - eller mener dere at man skulle ha begge?

 

Finnes vel løsninger for det også vil jeg tro :)

 

Ellers savner jeg latency mellom switchingen. Er nemlig en delay på ca 3-4s på min switch (og de fleste andre jeg har sett også!)

Lenke til kommentar

den er grisebra.. og den finnes i flere versjoner, også med USB. prisen gjenspeiler kvaliteten. den kan definitivt ikke sammenlignes med de billigmerkene man kjøper til 4-500,-. denne er mye bedre. jeg har ett par Raritanswitcher fra før. jeg var veldig skepisk til denne, men nå simpelten elsker jeg den. helt klart bilde, fullstendig fritt for forstyrrelser og mus/tastatur funger utmerket. selv etter fem døgns oppetid. det har jeg ikke opplevd på noen andre billige KVMswitcher.

Endret av gtbikes
Lenke til kommentar

Jeg trenger meg en KVM switch til å kunne styre serveren samtidig med spillmaskinen. Det blir for mye stress (og jeg har for liten plass til) å ha et eget tastatur og mus. Serveren har dog en egen skjerm, og slik hadde jeg tenkt å fortsette. Det jeg trenger et muligheten til å switche mus/tast mellom gaming og server enkelt.

 

Det hadde også vært en kjempestor fordel å kune gjøre dette gjennom en hurtigtast/taste-kombo i stedet for å måtte strekke seg etter en switch-bryer (selv om det går ann å leve med også).

 

Kan noen foreslå en god switch tilgjengelig fra norske webshopper? Jeg har 2x USB på spillmaskinen som skal switches videre, og skjerm-tilkobling er som sagt egentlig ikke nødvendig, men jeg bruker for tiden bare VGA-kabler.

 

EDIT: Jeg står også ovenfor et problem med at jeg må ha en skjermkabel gjennom en vegg. Ettersom jeg helt vil unngå å lage et kjempehull i veggen, så lurer jeg på om det finnes noen skjøte-kabler som er mer kompakte i form enn de standard VGA-kontaktene, eller om det finnes noen gode løsning på å demontere en VGA kontakt for å kunne skvise den gjennom lettere, uten å miste noe betydelig bildekvalitet.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Siden dette først handlet om KVM så lurte jeg på noe. Har noen sett på "KVM over Cat5"?

Ser spennede ut i forhold til å ha et server rom langt borte fra arbeids PC. Har noen teste noen slike KVM swither? Hadde passet bra til HTPC ol. med maskinen langt borte fra prjektor ol.

 

Har selv kikket på noen produkter fra komplett: Komplett KVM, men tørr ikke kjøpe før jeg vet litt mer om produktet

 

 

Rabban

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...