Gå til innhold

Twinmos tar i bruk Winbond BH-5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TCCD har vel større potensiale enn BH-5, antar jeg.

Det er en grunn til at mange fortsatt bruker BH5 ,men BH5 er meget bra kun med høy spenning så det krever sitt av utstyret og er litt påkjenning hvis man snakker om 270 1:1 5-2-2-2.0 som jeg vet endel kjører.

 

TCCD er greit det ,men dessverre så når ofte ikke de like langt ,men de krever ikke så høy spenning og det er ganske greit.

 

Det skal sies at du bare kan DRØMME om å få BH5 brikker ifra komplett.. Bekreftet i juni (vet om sikkert 20personer som hver bestilte minst 1gig hver =P)

Lenke til kommentar
Det skal sies at du bare kan DRØMME om å få BH5 brikker ifra komplett.. Bekreftet i juni (vet om sikkert 20personer som hver bestilte minst 1gig hver =P)

Bekreftet 1. april står det. Med mindre det er en dårlig APRILsnarr, så kan man vel drømme så mye man vil, og allikevel få disse i løpet av et par dager.

 

On-topic:

 

Fett! Kanskje man ikke lenger trenger å spytte i 2000,-+++ for å få gode overklokkere. Har man oppmot 3v å gi minnebrikkene, bør vel disse kunne presses litt?

 

 

efikkan; selvfølgelig kan du det, med mindre du har et veldig sært hovedkort. Husk at du må ha to minnebrikker for å få Dual-DDR da :p

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Jeg kan legge til en ting. Dette er en "gammel nyhet". Det har vært klart at BH5 kommer igjen til Twinmos lenge ,men somregel er det snakk om utestede moduler og det er derfor disse selger så billig..

 

Men jeg vet hvordan systemet med nyhetsmailer (selv fått den samme) ,men det kan være praktisk å befinne seg i miljøet for å få nyheter som dette måneder i forveien :)

Lenke til kommentar
Kan slike brikker brukes til DUAL-DDR?

Selvfølgelig.

 

Jeg kan legge til en ting. Dette er en "gammel nyhet". Det har vært klart at BH5 kommer igjen til Twinmos lenge ,men somregel er det snakk om utestede moduler og det er derfor disse selger så billig..

 

Men har Winbond begynt å lage minnechips igjen eller er det bare noen gamle de har funnet?

Vil ikke at fler skal ha BH-5. :p

Lenke til kommentar
Kan slike brikker brukes til DUAL-DDR?

Selvfølgelig.

 

Jeg kan legge til en ting. Dette er en "gammel nyhet". Det har vært klart at BH5 kommer igjen til Twinmos lenge ,men somregel er det snakk om utestede moduler og det er derfor disse selger så billig..

 

Men har Winbond begynt å lage minnechips igjen eller er det bare noen gamle de har funnet?

Vil ikke at fler skal ha BH-5. :p

Ryktene sa for lenge siden (før Samsung stoppet å lage TCCD) at winbond hadde startet å lage BH5 igjen ;)

 

Er nok endel som får tilgang på BH5 igjen ,men jeg solgte mine da prisen var på topp.. 2x256 for 1700kr ;) Ikke dårlig bare det

Lenke til kommentar
har tenkt å bestille meg en slik en, har en vanlig twinmos 512mb 3200 brikke fra før av, men jeg lurer på om den shoppen som har den billigst, selger med BH-5 brikker?

DEt er ikke bh5 brikker på den billigste nei.. Dette er bh5 EDIT: du vil ikke få noen høy ytelse med en vanlig og en bh-5.. mest sannsynlig klarer de ikke dual channel, og den vanlige vil begrense timings og hastighet..

 

Som sagt gamle nyheter de første brikkene me bH-5 fra twinmos begynte jo å dukke opp her og der allerede i starten av februar..

 

Cloud: på 210fsb vil tccd og bh5 mest sannsynlig klare 2-2-2-x begge to så ytelsesforskjellen vil være marginal uten at jeg vet hvem som vil være raskest..

 

Skal du ha høyere fsb er bh-5 eller de nye ch-5/UTT chippene helt klart å foretrekke dersom du kan gi de nok spenning: ca 3.3-3.5v

 

Ocz kommer også med bh-5 sanart 3200gold heter de.. BH-5 brikkene skal kunne klare stremmere timings med lavere spenning enn ch-5/gold vx gjør..

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Ser nok ut til at jeg bytter ut mine gode gamle CH5 brikker. De har dødd endel av dem (den beste som klarte meget bra selv med kun 3V) og jeg trenger snart nye. Men jeg har god tålmodighet og det kreves god tålmodighet for å få BH5 nå siden de er nye på markedet igjen.

 

Endel sene CH5 brikker klokket faktisk meget bra. Min klarte ca 250mhz med 5-3-2-2.0 ved KUN 3V!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...