Gå til innhold

Logitech lanserer ny spillmus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var smooth. Tror jeg bytter ut microsoft musa mi nå. Men må teste den først. Ble litt lei av formen.

 

Xp4nD: Den blir "dårligere" til å lese når du bruker lavere oppløsning.

Underlaget blir på en måte flatt. Når det er mer ujevnheter så blir den mer sensitiv (store hakk i bordet eller plata kan få musen til å hoppe).

Lenke til kommentar
Kan noen forklare hvorfor det blir bedre presisjon med lavere oppløsning?

Ved lavere oppløsning må den telle flere pixler for hver cm du beveger musa,

og på denne måten flytter pila seg saktere og du får større presisjon.

 

DPI

Dots per Inch

prikker per tomme:

1600 prikker på 2.5 cm

800 prikker på 2.5 cm

400 prikker på 2.5 cm

Lenke til kommentar
Kan noen forklare hvorfor det blir bedre presisjon med lavere oppløsning?

Ved lavere oppløsning må den telle flere pixler for hver cm du beveger musa,

og på denne måten flytter pila seg saktere og du får større presisjon.

Ved lavere oppløsning teller den FÆRRE punkter per cm du beveger musa. Ergo dårligere presisjon. MEN at musen vil få bedre presisjon ved bruk av lavere oppløsning kan forklares med at nøyaktigheten på hver punkt vil bli dårligere jo flere den må lese. Dette har noe med prosessering av bildet musen tar av underlaget eller noe sånt. Det er jo en grunn til at det lanseres en spillmus med høyere oppløsning enn det som har vært vanlig. Hvis man vil ha lavere oppløsning for å få bedre spilling, hadde de ikke giddet å promotere en mus for spilling med høy oppløsning (som f.eks. razor...)

Lenke til kommentar

Man kan da justere oppløsningen on-the-fly med razer musene oxo. Riktignok krever dette en liten snutt software, men pyttsann.

 

Bruker denne funskjonen hele tiden på min Razer Viper og det funker glimrende!

 

Lavere oppløsning gir bedre presisjon i den forstand at man må flytte musen lengre på skrivebordet for hver pixel. Ypperlig til bruk ved f.eks tegneprogrammer, der man vil treffe en bestemt pixel for å gjøre forandringer.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

for meg var diamondback litt for liten ble sliten i hånda,syns mx 518 er bedre å holde i og driverne er bedre,men likte gummiknappene på razern samt nervøsiteten en smule mer,de var enklere å trykke ned,litt vanskelig å forklare

 

en liten edit,hvis du har en razer og er fornøyd med den er i allefall min mening at du bør beholde den,det er en god mus med samme specs som mx 518,man blir ingen bedre gamer av å bytte for å si det sånn,men anbefaler de som blir sliten i hånda av razern til å kjøpe en mx 518

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
Alle knappene på siden av muser er veldig upraktisk. Jeg har selv erfart at det er utrolig lett å "komme borti" dem. Det kan være veldig upraktisk om jeg arbeider med noe.

 

Musen er også litt klumpete. De enkleste musene er ofte de beste.

A perfect fit sier, passer hånden min ypperlig og har aldri merket å komme borti de knappene noen gang.

 

At musen er klumpete er jo pga ergometri å gjøre, men skal ikke si imot hvis du ikke liker den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...