Gå til innhold

Asus med LCD-garanti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvem som lager disse panelene? Tviler på at det er Asus selv. Da tar det kanskje ikke så lang tid før vi ser flere vanlige LCD skjermer med tilsvarende "Zero Bright Dot Policy". Var det ikke noen Samsung skjermer som nå skal/har kommet med tilsvarende garanti, st de skulle være uten pikselfeil ved levering..?

Lenke til kommentar
"Zero Bright Dot Policy". Garantien gjelder for W1-, V6- og M6-seriene av bærbare datamaskiner fra selskapet.

Som det står i teksten, er det en garanti for at det ikke skal være en lysende pixle-feil. Samme garanti som Samsung kjører. De garanterer bare at pixler som er defekte ikke lyser, men blir sorte og mindre sjenerende.

Lenke til kommentar
"Zero Bright Dot Policy". Garantien gjelder for W1-, V6- og M6-seriene av bærbare datamaskiner fra selskapet.

Som det står i teksten, er det en garanti for at det ikke skal være en lysende pixle-feil. Samme garanti som Samsung kjører. De garanterer bare at pixler som er defekte ikke lyser, men blir sorte og mindre sjenerende.

Jada, men det er fortsatt ett skritt i riktig retning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at det var et smålig lite skritt i riktig retning. Slik jeg skjønner artikkelen gjelder garantien IKKE når:

* Det kun er 1-2 sub-pixler som lyser

* Pixler som er sorte

* Ut over 30 dager

 

Dvs. at garantien ikke er i nærheten så lang som reklamasjonen er (5år på LCD-skjermer). Garantien gjelder ikke sorte pixler (På enkelte skjermtyper blir nærmest alle defekte pixler sorte og ikke lysende). Garantien gjelder kun dersom ALLE tre subpixlene LYSER.

 

PS. Rett meg om jeg har tolket artikkelen feil..

Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig at det var et smålig lite skritt i riktig retning. Slik jeg skjønner artikkelen gjelder garantien IKKE når:

* Det kun er 1-2 sub-pixler som lyser

 

PS. Rett meg om jeg har tolket artikkelen feil..

Det holder med at en piksel lyser konstant for at man får byttet skjermen.

 

Fra nyhet:

"Hvis det dukker opp en lysende piksel"

Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig at det var et smålig lite skritt i riktig retning. Slik jeg skjønner artikkelen gjelder garantien IKKE når:

* Det kun er 1-2 sub-pixler som lyser

 

PS. Rett meg om jeg har tolket artikkelen feil..

Det holder med at en piksel lyser konstant for at man får byttet skjermen.

 

Fra nyhet:

"Hvis det dukker opp en lysende piksel"

Jepp, og siden 1 pixel består av 3 subpixler så tolket jeg det til at hele pixelen måtte lyse og ikke bare en av de tre subpixlene.

 

Eller kanskje dere/ASUS mente subpixel...?

Lenke til kommentar
Jepp, og siden 1 pixel består av 3 subpixler så tolket jeg det til at hele pixelen måtte lyse og ikke bare en av de tre subpixlene.

 

Eller kanskje dere/ASUS mente subpixel...?

Hvis minst én subpixel lyser konstant (dvs. transistoren er låst i en stilling som slipper lyset gjennom), så vil også pixelen som helhet lyse konstant. Hvis R-subpixelen er låst vil pixelen lyse rødt hele tiden, hvis G-subpixelen er låst vil pixelen lyse grønt hele tiden, osv. Man kan også ha kombinasjoner der pixelen lyser f.eks. turkis dersom 2 transistorer/subpixler i samme RGB-par er låst. Dersom pixlene er sorte er det fordi alle tre subpixlene er låst i en posisjon som ikke slipper lyset forbi. Jeg har inntrykk av at det er mer vanlig med konstant lysende pixler enn konstant ikke-lysende pixler.

 

Dette er slik jeg har forstått det, i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...