Gå til innhold

Dårlig nytt for telefontyver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøft!

Mobiltjuver er og blir noe dritt..

 

"Is your cell phone stolen? Do you want it to happen again? Call 555-stop-thievs now, and get a demo version of SimWatcher"

 

Med bitteliten skrift: Full version costs €10

 

Kan man ikke ha dette programmet om man ikke har symbian?

Lenke til kommentar

Dette er da ikke noe nytt?

PhoneSecure har eksistert lenge nå og gjør nøyaktig det samme, bare at med phonesecure så er det ingen mulighet for tyven og bruke telefonen(uten en kode da såklart)

Og når man skifter simkort og har phonesecure installert, så vil det komme opp en melding, med info om hvem som eier den osv. Telefonen vil gi fra seg en høy og _meget_ irreterende lyd som det ikke er mulig og dempe, telefonen vil også låse seg og det er ikke mulig og åpne den igjen uten kode og den vil også sende en SMS til forhåndsbestemt nummer, med det info om det nye simkortet som er satt inn.

 

Dette programmet har jeg selv installert på både min P900 og min 6600 og det er et helt genialt program(og det funker over hele verden, ikke bare i nederland)

 

PS. Jeg har ikke laget dette programmet og prøver heller ikke og selge det(selv om det kanskje kan virke slik :p ) Men det er litt teit at dette "nye" programmet får så mye skryt når det egentlig bare har kopiert et annet program :thumbdown:

Lenke til kommentar
Rart at ingen har tenkt på dette før. Er jo ikke akkurat så vanskelig å lage et slik program tenker jeg.

 

Men det kan vel være greit å ha. Uansett om man vet et telefonnummer er det fortsatt vanskelig å få tilbake en stjålet telefon.

Hehe

Jo, faktisk

Polititiet i Norge har maskiner som kan spore opp en mobiltelefon nedtil 50-100m

Dette blir stadig forbedret, og siden de kraftigste GPS-programmene kan vise på meteren er det ikke lite sannsynlig at disse snart vil kunne spore tyvene ganske nøyaktig. :thumbup:

Lenke til kommentar
--

Det samme kan man gjøre uten dette programmet, ved bruk av IMEI-koden. Det skjer likevel ikke uten at det er en veldig stor sak.

 

Tviler på at politiet kommer til å bruke midler på å samle inn stjålede telefoner eller tyver, hvis det ikke er en stor-tyv eller noe organisert kriminalitet.

 

Og hva har GPS med dette å gjøre? Svært lite. Det er GSM det her, ikke GPS :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...