Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NetCom EDGE erfaringer fra nord:

Netcom har ikke prioritert 3G i det nordlige Norge, men reklamerer med godt utbygd EDGE-dekning.

Jeg gikk for Netcom's EDGE pakke bestående av Sony Ericsson GC85 pc-kort og programvare. Innstalleringen på min bærbare pc gikk greit. Det gikk også greit å komme på nett, men da kom problemene:

Nedlastingshastigheten varierte voldsomt og tjenesten var ustabil. Testet hastigheten flere steder i og rundt Bodø sentrum og på Fauske. Hastigheten varierte fra stillestående, 22 kbit/s til raske 200 kbit/s. De fleste målingene var svært lave 30 - 50 kbit/s. En nedlasting kunne starte raskt for så å gå i heng og bli ve-e-e-e-eldig langsom.

Jeg målte også hastigheten med det samme kortet på Telenor's nett og fant at hastigheten også her varierte noe, men flertallet av målingene viste høy hastighet, ca. 140 kbit/s.

Har noen andre erfaringer med pc-kort og EDGE i det nordlige Norge? :hrm:

Lenke til kommentar

Black wolf:

 

For det første: du må "lukke" taggene etter du har valgt farge, størrelse på skrift, osv. for at det skal funke.

for det andre: Det er ikke noen vits i å skrive alle setningene i forskjellige farger, farger, størrelse osv. skal brukes for å utheve noe.

 

Velkommen til forumet. :)

 

On topic:

Gjelder dekningen fortsatt bare PC-kort?

Endret av SumSar
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...