Gå til innhold

Omtale av Gran Turismo 4 (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en oppfølger så er det ikke akkurat mye nytt utenom nye biler og baner.

Sånn sett hadde det blitt slaktet men Gran Turismo har funket helt siden orginal spillet så det er ikke mye å forbedre.

 

Skader samt Online støtte er vel det jeg savner mest samt styling av bilene. Online støtten kommer snart. Skader blir tydeligvis med i Gran Turismo 5 siden de kan gjøre det med kraften i PS3.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar
pedaler er alfa og omega når du skal akselerere gjennom en sving.

 

 

word. Men når jeg spilte prologuen lærte jeg meg å akselerere med den stikka til høyre på kontrollen, funka mye bedre gjennom lange raske svinger der du ikke kunne gi alt.

 

Bare ett tips ;)

Hvorfor bruke knappene egentlig? Har ALLTID brukt høyre stikken på kontrollen som gass når dt gjelder bilspill. Og det fungerer veldig bra syns jeg. Som det var nevnt så blir knappen altfor natt og dag når det gjelder aksellerasjon. Mens ved bruk av den høyre analoge stikke, så kan du ha mer kontroll over gassen.

Endret av duda
Lenke til kommentar

GT4 tyner max utav PS2'ens grafikk muligheter. Jeg ønsker max grafikk kvalitet istedenfor ANDRE som absolutt vill ha skade-fysikk på bilane.

Det er finere å sjå på ein fin bil, enn en skrothaug på replayen, veit du :D

Hvis skade på bilane var muligt(implementert), ville nok grafikk kvaliteten lide(stjele resurser fra gpu/cpu) på andre områder.

 

At det er innført penalty (slås på i options) for å kræsje inn i andre biler/murer (for å oppnå en fordel) er bra. En drivetrugh gjennom pitten er jo en vanlig straff for "stygg kjøring" i motorsport.

 

Største minus er at vi i europa (pal versjonen) blir avspist med sorte felt både over/under og på sidene (det er ikke full skjerm på min tv)

Dette er jo et vanlig problem, med NTSC utviklede spill, som blir konventert til pal format

(der er xboxen mye bedre, da den har mulighet for 60hz/480 linjers bilde)

sony oppfordrer jo nesten folk til å chippe maskinene sine, for å spille import spill.

Her spora eg litt av, da dette emne ikke er spesielt for GT4

 

Her e mer info om muligheten for "linking/duelering" via nettet. http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=55956

 

å ja, en ting til. Standard dekkene som bilane bruker er det forferdeligt dårligt veigrep på, og er slettens ikke realistisk. (omtrent som regumierte shingshong dekk)

Hyling/kvining i dekka oppstår i fra 25km/t fra en sportsbil ved fullt rattutslag, og det er jo verre enn en gammel hollywod bil-film, hvor bilane "kvein" på grus og.

sladding/driftig er moro lell, og oppveier realismen i the real carsimulator.

Og retur sladden er og litt overdreven til tider, men komeisk er det.

 

selv har jeg runda over 10000 løp på GT1 f.eks. så serien er digg.

Endret av mago
Lenke til kommentar

Er ikke så imponert som mange andre over utviklingen i GT-serien, første versjon var meget bra i forhold til konkurransen på det tidspunktet den ble utgitt, men det har skjedd endel siden den tid.

 

Å legge til bedre grafikk, mer biler, baner osv er ikke så ufattelig viktig spør du meg. At fysikkmotoren har fått seg en oppgradering siden første versjon er viktigere og en bra ting, men at man utelater internettspilling på et spill som til de grader passer for Multiplayer er for meg helt utrolig. Greit nok at man kan emulere LAN med 3. parts produkter osv, men dette er ganske mye trøbbel i forhold til sånn det burde vært.

 

Selvom reprise er gøy, så er hovedtyngden av selve spillopplevelsen basert på kjøringen, og grafikken er da plutselig ikke så imponerende lenger. Litt arrogant av annmelder og ikke inkludere ett eneste screenshot av hvordan spillet faktisk ser ut når man kjører, synes det sier litt om hvor overfladisk man fort kan bli av all hypen rundt dette spillet.

 

Beklager den litt negative tonen, jeg mener at GT4 helt klart er et kvalitetsprodukt, men er litt skuffet over at vi har ventet så lenge på at en gjeng med 3D-modellerere skulle gjøre seg ferdig med all grafikken.

Lenke til kommentar
Litt arrogant av annmelder og ikke inkludere ett eneste screenshot av hvordan spillet faktisk ser ut når man kjører, synes det sier litt om hvor overfladisk man fort kan bli av all hypen rundt dette spillet.

Jeg har ikke lyst til å bli beskyldt for å være verken overfladisk eller arrogant. Skjermbildene er forøverig ikke er tatt av oss. De fleste skjermbilder av konsollspill er offisielle bilder. Det er ofte mer knot enn at det er verdt det å få tatt egne skjermbilder fra konsollspill. I de fleste tilfeller må man for eksempel koble konsollen til en PC med videoinngang (noe det ikke er på alt av skjermkort).

 

Spillet er ikke bra fordi det ser fantastisk lekkert ut, men det betyr ikke at det ikke fortjener skryt for å se bra ut. Grenser dessuten til frekt å antyde at hype har noe med saken å gjøre. Spillet får karakteren det fortjener som konsollenes desidert beste asfaltracer. Fysikken er vesentlig forbedret, og selv om en kunne ønske spill over Internett er GT4 den suverent beste simulatoren (det suverent beste bilspillet generelt også imho) på konsoll. Hype gjør verken spillet bedre eller dårligere.

Lenke til kommentar

 

Største minus er at vi i europa (pal versjonen) blir avspist med sorte felt både over/under og på sidene (det er ikke full skjerm på min tv)

Dette er jo et vanlig problem, med NTSC utviklede spill, som blir konventert til pal format

(der er xboxen mye bedre, da den har mulighet for 60hz/480 linjers bilde)

sony oppfordrer jo nesten folk til å chippe maskinene sine, for å spille import spill.

Her spora eg litt av, da dette emne ikke er spesielt for GT4

Spillet kjører nå perfekt i fullskjerm hos meg. Har Widescreen-tv.

Lenke til kommentar
Dette var utmerket skrevet artikkel :thumbs: . Men jeg skjønner ikke hvorfor dere ga en "9" for varigheten? :wallbash: Jeg har spillet, og jeg spiller hverdag, minst 5 timer(spilt 5 dager) og jeg har runda bare 19% :yes: jeg syns ikke at spillet er kort :angry:

Takk, takk. Vel, spillet er ikke kort. Det har meget god holdbarhet, 9 er da også en meget god karakter. Hadde vært mer naturlig å gi 10 om spillet hadde hatt en god Internettbasert flerspillerdel også. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...