Gå til innhold

Enormt salg av webkameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det koster jo fra 700kr og oppover. Nybegynnere kan gjerne starte med noe billigere. Da tror jeg Logitech QuickCam Messenger er et bra startpunkt. (ok drivere, utseende på kameraet, og bedre bilder enn andre kameraer i samme prisklasse)

 

Men jeg skal si meg enig i at utviklingen går tregt på denne fronten. Hvis det hadde holdt utviklingstakten til f.eks kompakte digitalkameraer så ville vi hatt webkameraer med glasslinser, CCD'er på minst 10x10mm og minst 2 Megapixel stillbilder, video i VGA-oppløsning via USB2, fotolys, skjermfeste som plasserer linsa nærmest mulig skjermen (så det ser ut som man ser folk i øynene når man prater med dem og ikke har blikket rettet 20cm under haka deres.)

Lenke til kommentar
Da tror jeg Logitech QuickCam Messenger er et bra startpunkt. (ok drivere, utseende på kameraet, og bedre bilder enn andre kameraer i samme prisklasse)

 

vel, da vet jeg ikke hvor elendig bilde det er på andre kameraer. kjøpte dette logitech kameraet og har brukt det 1 gang. maken til søppel! min far har et ca. 4 år gammelt intel kamera som er "lysår" foran i bildekvalitet (kostet rundt 500 i sin tid). dårlig greier altså

Lenke til kommentar

modellmakt: I følge erfaringene i prisguiden er det faktisk bedre enn mange andre kameraer i samme prisklasse. Men bedre betyr fortsatt ikke "bra". Bare et bedre alternativ enn å droppe å kjøpe webkamera fordi 700kr er for dyrt for mange.

 

Jeg lurer på om ikke mobiltelefonkameraer på mobiler med USB-støtte kan bli en konkurrent til webkameraer? Eller vanlige digitake kompaktmakeraer? Det burde jo være en enkel sak å programmere en driver til slike enheter for åpne for webkamera-mulighet.

Lenke til kommentar

Webkamera er vel det mest harrye av alt datautstyr man kan komme opp med. Det er faktisk under sigarett-tenner og koppholder. Jeg vil påstå at ingen datainteressert med litt respekt for seg selv bør bruke dette aktivt. Det er for desperate husmødre som sitter å surfer på msn match mens mannen er på jobb. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Smak og behag. De er veldig kjekke når man bor langt unna resten av familien og ønsker litt avveksling til å kun prate i telefonen. Jeg synes ikke det er harry om man bruker det med måte.

Greit.. Du har rett Simen. Det finnes egnet bruk til dette også. ;) Likevel tror jeg alt for mange bruker det til å blotte kroppsdeler på datetjenester.

Lenke til kommentar
Enig med du, Carnifex.

Jeg har tatt søstra mi på fersken et par ganger, sånn sett.

Men det gjør ikke så mye for henne da, for hennes er et Creative et eller annet, og grafikken er så herpa, at du ser egentlig ingenting:P

hva er emailen adressen til søstra di? :)

Lenke til kommentar
Enig med du, Carnifex.

Jeg har tatt søstra mi på fersken et par ganger, sånn sett.

Men det gjør ikke så mye for henne da, for hennes er et Creative et eller annet, og grafikken er så herpa, at du ser egentlig ingenting:P

hva er emailen adressen til søstra di? :)

he he :p

 

Det skulle du likt å visst :tease:

Lenke til kommentar
Enig med du, Carnifex.

Jeg har tatt søstra mi på fersken et par ganger, sånn sett.

Men det gjør ikke så mye for henne da, for hennes er et Creative et eller annet, og grafikken er så herpa, at du ser egentlig ingenting:P

hva er emailen adressen til søstra di? :)

he he :p

 

Det skulle du likt å visst :tease:

tsss.

 

Trodde vi hw.no nerder holdt sammen å var kompisser..men NEI VEL :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...