Gå til innhold

TEST: Dell Latitude D410


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er merkverdig at folk tester bærbare PCer ikke tar med batterikapasiteten med i artikkelen. Man får et bedre bilde av hvor mye maskinen trekker ved å vite batterikapasiteten. Ganske enkelt å finne, fordi man trenger bare å lese rett fra batteripakken.

 

Men ellers en fin artikkel, som alltid :)

Lenke til kommentar
Ingen Optisk enhet?!

 

Hvordan skal man kunne installere programmer, OS osv. da? Er vel ikke alle som har en ekstern ligende...

Nei, da vil jeg heller ha litt større maskin altså.

Den optiske enheten er ekstern og følger med maskinen når man kjøper den. Imotsetning til IBM sin X serie er den optiske stasjonen standardutstyr.

 

Maskinen vi testet kan komme med to forskjellige batterier. ett 6 cellers 53 Wh, og ett 9 cellers 80 Wh. Såvidt jeg vet ble den testet med 6 cellers batteriet.

 

http://www1.euro.dell.com/content/products...specstab#tabtop

Lenke til kommentar
Her var det ikke mye fremgang i testmetodikken iforhold til D610, selv om det ble lovet:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3596209

 

Å bruke kun MobileMark 2002 til å teste batteritiden blir meningsløst for oss, så vennligst bruk Battery Eater neste gang.

Vi har fortsatt ikke godt nok sammenligningsgrunnlag for å ta med flere grafer, men tro meg det kommer!

 

Og du vet godt grunnen til at vi ikke har tatt med battery eater pro. Vi har testet dette med flere maskiner. Vi kommer til å benytte oss av oppladningstiden som vi kan få med battery eater i fremtiden, men kommer fortsatt til å bruke mobilemark.

 

F.eks. vil ultraportable maskiner med LV eller ULV prosessorer få en mye bedre batterilevetid i classic testen enn maskiner med standard mobile-prosessor. Mobilemark tester batterilevetiden på en enkel og god måte som er svært lett å reprodusere da det ofte bare er å bruke maskinen på vanlig måte som å skrive i dokument, skrive mailer, surfe osv.

Lenke til kommentar
Ingen Optisk enhet?!

 

Hvordan skal man kunne installere programmer, OS osv. da? Er vel ikke alle som har en ekstern ligende...

Nei, da vil jeg heller ha litt større maskin altså.

Den optiske enheten er ekstern og følger med maskinen når man kjøper den. Imotsetning til IBM sin X serie er den optiske stasjonen standardutstyr.

 

Maskinen vi testet kan komme med to forskjellige batterier. ett 6 cellers 53 Wh, og ett 9 cellers 80 Wh. Såvidt jeg vet ble den testet med 6 cellers batteriet.

 

http://www1.euro.dell.com/content/products...specstab#tabtop

Det er bra. Da kan vi like det :D

Lenke til kommentar
I forhold til D400 er denne maskinen noe mindre av størrelse, men den har til forskjell fra D400 ikke innebygget optisk enhet.

 

D400 har heller ikke innebygget optisk enhet. Den har samme løsning som D410.

 

Latitude D410 bruker for øvrig samme dockingstasjoner som den øvrige Latitude-serien.

 

*pirk* Samme docking stasjon som resten av D-serien. Det er en av filosofiene til Dell at seriene skal kunne bruke samme eksterne utstyr. :yes:

 

Jeg har selv D410 med 9 cells batteri. Er ganske fornøyd. Den sorte fargen gir en mer eksklusiv feel enn den gamle sølvfargen. Den virker og mer solid enn sin forgjenger. Den er deilig å ta på ;)

 

Når det gjelder skjermen så er 1024x768 er i minste laget, men jeg bruker den mest i docking. Tror allikevel jeg foretrekker D410 fremfor D610 pga vekten. D410 støyer mindre enn gamle modellen.

 

Det jeg liker best med nye modellen er 9-cells batteriet. Dette er løst på en ganske elegant måte. En del av batteriet stikker utfor pc'en som en slags håndledds støtte. Syns det fungerer bra. Jeg tyner glatt 5 timer utav den med wireless og surfing. Batteritid er jo det viktigste på en model som dette, nå har jeg nesten en full arbeidsdag uten å måtte ta med strøm adapter. Herlig :)

 

Ingen Optisk enhet?!

 

Hvordan skal man kunne installere programmer, OS osv. da? Er vel ikke alle som har en ekstern ligende...

Nei, da vil jeg heller ha litt større maskin altså.

 

Jeg dropper gjerne å drasse rundt på denne. Hos oss kjøres alle installasjoner over nettverket, svært få, vil si ingen som installerer noe fra CD\DVD. :thumbup:

Lenke til kommentar
I forhold til D400 er denne maskinen noe mindre av størrelse, men den har til forskjell fra D400 ikke innebygget optisk enhet.

 

D400 har heller ikke innebygget optisk enhet. Den har samme løsning som D410.

 

Latitude D410 bruker for øvrig samme dockingstasjoner som den øvrige Latitude-serien.

 

*pirk* Samme docking stasjon som resten av D-serien. Det er en av filosofiene til Dell at seriene skal kunne bruke samme eksterne utstyr. :yes:

En liten feil under korrekturen :) har rettet opp disse feilene nå.

Lenke til kommentar
*pirk* Samme docking stasjon som resten av D-serien. Det er en av filosofiene til Dell at seriene skal kunne bruke samme eksterne utstyr. :yes:

 

Ehem...

 

Ja, dette har du helt rett i.

 

Skulle nevnt dette nærmere, at den passer alle D-modellene i Latitude-serien (og ikke X-serien, som bruker USB2-docking/portreplikator).

 

Takker forøvrig for kommentaren!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...