Gå til innhold

Beta av Netscape 8 tilgjengelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

efikkan: jepp :p

 

dabear: Var det noensinne noen Firefox 0.9.6? Trodde siste versjon før 1.0 RC1/PR var 0.9.3. Kan det ha vært en nightly build, kanskje?

 

Jeg har faktisk prøvd nettleseren en kort stund (på skolen), og synes den absolutt ikke var noe særlig. Brukergrensesnittet var teletubby, med store, glatte former som ikke appelerte til meg i det hele tatt. At de også hadde stylet ting som toppmenyen og slikt slik at det var vanskelig å finne det tror jeg neppe var et sjakktrekk for NS.

 

Den virket også temmelig treig og bloated. Mulig akkurat det skyldes at jeg hadde en relativt treig maskin (1.6GHz), men firefox gikk som et lyn på samme maskin.

 

I tillegg hadde den fullt i stygge og unødvendige tjenester som bare tok opp unødvendig plass i GUIet.

 

:thumbdown: til Netscape 8

Lenke til kommentar

Du sier "hadde ikke tid" i innlegget ditt. Det lover dårlig. Hva er da vitsen med å kjøre betatesting av et produkt hvis du ikke betatester den versjonen som kommer til å få fotfeste. Dårlig praksis. Det er bedre å bruke litt ekstra tid for å få ut et skikkelig produkt. Jeg kommer til å bruke andre nettlesere enn Netscape.

 

Ah, ser vi et produkt som kan benyttes for å teste sikkerheten til et "komplett system" (Netscape-mozilla og IE) ;)

Lenke til kommentar

Har også prøvd Netscape en stund nå. Virker egenlitg bare som ett theme til Firefox, med ett par ekstra funksjoner. Designet var ikke av det beste, som jorgis sier teletubbyaktig.

 

Men den hadde ett par funksjoner som er godt likt av meg, nemlig passport-systemet, noe lignende det opera har. I tillegg hadde den innebygd messenger, hadde denne kunne koblet seg opp til msn messenger hadde den blitt en vinner hos meg :D

Kommer sikkert en plugin for det engang...

 

I tillegg kan du velge om du vil bruke IE motoren eller Netscape-motoren for å vise sidene. Kommer du til en side som ser j**** ut, er det bare å bytte til IE-motoren, så ser den normal ut :woot:

 

Er ett håp for denne nettlesereren :D

Lenke til kommentar
I tillegg kan du velge om du vil bruke IE motoren eller Netscape-motoren for å vise sidene. Kommer du til en side som ser j**** ut, er det bare å bytte til IE-motoren, så ser den normal ut woot.gif

 

"open link/page in IE"-extension til FF fikser den biffen.

 

...og btw: Den bruker ikke netscape-motoren, men Gecko-motoren, som stammer fra Mozilla/Firefox.

 

 

Men den hadde ett par funksjoner som er godt likt av meg, nemlig passport-systemet, noe lignende det opera har. I tillegg hadde den innebygd messenger, hadde denne kunne koblet seg opp til msn messenger hadde den blitt en vinner hos meg inv_biggrin.gif

Kommer sikkert en plugin for det engang...

 

Vel, det finnes allerede ChatZilla for Firefox, men MSN er nok ikke langt unna. Vet ikke om Netscape 8 har muligheten for å kjøre samme extensions som Firefox kan, men tror egentlig ikke det. Det kan dermed ta litt tid før noen lager noe for f.eks. MSN-integrering.

 

Skjønner dog ikke hvorfor du vil ha det med. Å ha et standalone-program for det er i de fleste tilfeller mye bedre; man slipper f.eks. ressursbruken til browseren i tillegg. Dessuten er det litt kjipt å bli logget av MSN om man glemmer at man har et msn-vindu oppe i netscape og lukker den.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
I tillegg kan du velge om du vil bruke IE motoren eller Netscape-motoren for å vise sidene. Kommer du til en side som ser j**** ut, er det bare å bytte til IE-motoren, så ser den normal ut woot.gif

 

"open link/page in IE"-extension til FF fikser den biffen.

 

...og btw: Den bruker ikke netscape-motoren, men Gecko-motoren, som stammer fra Mozilla/Firefox.

 

 

Men den hadde ett par funksjoner som er godt likt av meg, nemlig passport-systemet, noe lignende det opera har. I tillegg hadde den innebygd messenger, hadde denne kunne koblet seg opp til msn messenger hadde den blitt en vinner hos meg inv_biggrin.gif

Kommer sikkert en plugin for det engang...

 

Vel, det finnes allerede ChatZilla for Firefox, men MSN er nok ikke langt unna. Vet ikke om Netscape 8 har muligheten for å kjøre samme extensions som Firefox kan, men tror egentlig ikke det. Det kan dermed ta litt tid før noen lager noe for f.eks. MSN-integrering.

 

Skjønner dog ikke hvorfor du vil ha det med. Å ha et standalone-program for det er i de fleste tilfeller mye bedre; man slipper f.eks. ressursbruken til browseren i tillegg. Dessuten er det litt kjipt å bli logget av MSN om man glemmer at man har et msn-vindu oppe i netscape og lukker den.

Er klar over at den bruker Firefox-motoren, men når du skal velge står det netscape.

Og den IE-extentionen, åpner den siden i IE eller i Firefox?

I netscape åpnes siden i Netscape med IE-motoren....

 

Angående msn synes jeg det er en fordel å ha det sammen med nettleseren. Har som regel alltid både MSN og Firefox oppe, så hvorfor ikke ha de i samme program? Og tror nok du får opp en boks som sier at hvis du lukker nettleseren avslutter du alle samtaler...

 

Uansett, enda en konkurent til IE er vel ikke å forakte?

Lenke til kommentar

Uansett, enda en konkurent til IE er vel ikke å forakte?

 

Vel, med såpass jallakjipt utseende og rotete oppsett vil nok de fleste foretrekke den mer oversiktelige og brukervennlige Firefox, men det er ikke bare IE den trekker markedsandeler av. Netscape har vært på markedet lenge nok, men nå er de så redusert at de har liten sjangs til å i det hele tatt kapre noe særlig marked, i så fall må det være fra (amerikanske) firefox-brukere som ikke liker at FF ikke viser IE-sider rett.

Lenke til kommentar

Uansett, enda en konkurent til IE er vel ikke å forakte?

 

Vel, med såpass jallakjipt utseende og rotete oppsett vil nok de fleste foretrekke den mer oversiktelige og brukervennlige Firefox, men det er ikke bare IE den trekker markedsandeler av. Netscape har vært på markedet lenge nok, men nå er de så redusert at de har liten sjangs til å i det hele tatt kapre noe særlig marked, i så fall må det være fra (amerikanske) firefox-brukere som ikke liker at FF ikke viser IE-sider rett.

Opsettet er langt ifra rotete, tar bare litt tid å bli vant til. Og designet er jallakjipt, helt enig der, men dessverre tror eg det er dette folk flest liker. Se bare på Opera :p Netscape har vært på markedet lenge ja, men det er det nesten ingen som vet om. Med litt ordentlig markedsføring tror eg folk vil huske tilbake til browseren som "alle" hadde før Microsoft implementerte IE i Windows. Da vil de kanskje gi den ett forsøk. En av grunnene til at mange ikke skifter browser er jo nettopp fordi de er vant med IE. Hvis de husker tilbake til Netscape-tiden tror eg det er større sjans for at de bytter til Netscape enn Firefox eller Opera. Må si eg liker browseren litt, men må få vekk dette heselige themet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...