Gå til innhold

Her er årets Gullstikka-nominasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært ganske interessant om gamer.no også skrev litt om nominasjons prosessen:

Er det feks. fortsatt slik at spillldistributørene kjøper seg nominasjoner, eller har det blitt et bedre system?

Er det noen spill som iår har vært avskåret fra nominasjonsprosessen?(Slik som tidligere)

Lenke til kommentar

Etter å ha fått nesten full pott på Oscar-tippinga i natt (skryte skryte), skal jeg prøve meg her også:

 

Årets konsollspill: Halo 2 (En smule oppskrytt, men bedre enn alternativene)

 

Årets PC spill: Half-Life 2 (Soleklar favoritt. Men Rome Total War kan overraske)

 

Årets håndholdte spill: The Legend of Zelda: The Minish Cap (Ren tipping)

 

Beste rollespill: Fable (Hard kategori, men spillet gjorde det bra på X-box)

 

Beste eventyrspill: The Legend of Zelda: The Minish Cap (Føler Zelda-vibber)

 

Beste actionspill: Half-Life 2 (Riddick er råtøft, men tviler det når opp til HL2)

 

Beste plattformspill: Ratchet & Clank 3 (Denne går inn. Mye bedre enn de andre)

 

Beste norskspråklige spill: The Sims 2 (Sterkt overvurdert, men vinner garantert)

 

Beste strategispill: Rome: Total War (Alt annet vil sjokkere meg)

 

Beste racingspill: Burnout 3 (Rally-spillene når ikke opp. NFSU2 er tvilsom joker)

 

Beste sportsspill: Pro Evolution Soccer 4 (Har ikke testet Fight Night 2004)

 

Beste flerspiller-/onlinespill: Halo 2 (Spillets sterkeste side er vel online)

Beste spill i åpen klasse: Eye Toy Play 2 (Men singstar er min personlige favoritt)

 

Beste lek & lær-spill: Beklager, men her må jeg si pass.

Lenke til kommentar

Og gjett hvilket band som skal underholde innimellom prisutdelingene? Jada. Where Angels Fall :yes: Pluss Zeenon og noen andre, Gatas Parlament tror jeg og.. Vi skal spille 2 låter iløpet av kvelden. Det blir show, med Are & Odin som konferansierer. Glede seg!

 

Jeg skjønner ikke helt vitsen med denne utdelingen da..det er jo bare et par spillutviklere i Norge. De store spillhusene har vel ikke noen kontakter med Norge?

Eller har de norske divisjoner alle sammen? Den som er invitert får sjå :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det samme spillet ikke kan nomineres i flere kategorier, med unntak av flerspiller/online-kategorien, som kan nomineres i en annen kategori, dersom spillet inneholder en enspillerdel.
Final Fantasy XI er både i online-kategorien og rollespill-kategorien. Hvordan aktiverer du enspiller-modusen i Final Fantasy XI? :)

 

Har ikke spilt alle spillene så jeg skal ikke begynne å tippe på hvilke som vil vinne.

Lenke til kommentar
Og gjett hvilket band som skal underholde innimellom prisutdelingene? Jada. Where Angels Fall   :yes:  Pluss Zeenon og noen andre, Gatas Parlament tror jeg og.. Vi skal spille 2 låter iløpet av kvelden. Det blir show, med Are & Odin som konferansierer. Glede seg!

 

Jeg skjønner ikke helt vitsen med denne utdelingen da..det er jo bare et par spillutviklere i Norge. De store spillhusene har vel ikke noen kontakter med Norge?

Eller har de norske divisjoner alle sammen? Den som er invitert får sjå :)

det blir bare are, uten odin, som er konferansier

 

og alle spillselskapene har enten kontorer i norge (microsoft, EA, vivendi) eller norske distributører. det er disse som skal ta i mot prisene.

Lenke til kommentar
Det samme spillet ikke kan nomineres i flere kategorier, med unntak av flerspiller/online-kategorien, som kan nomineres i en annen kategori, dersom spillet inneholder en enspillerdel.
Final Fantasy XI er både i online-kategorien og rollespill-kategorien. Hvordan aktiverer du enspiller-modusen i Final Fantasy XI? :)

 

Har ikke spilt alle spillene så jeg skal ikke begynne å tippe på hvilke som vil vinne.

Der har du et poeng. Det ser ut til at du har funnet en liten juryfeil her. Jeg la til en liten parentes etter nevnte sitat.

 

Det hadde vært ganske interessant om gamer.no også skrev litt om nominasjons prosessen:

Er det feks. fortsatt slik at spillldistributørene kjøper seg nominasjoner, eller har det blitt et bedre system?

Er det noen spill som iår har vært avskåret fra nominasjonsprosessen?(Slik som tidligere)

Skrev noen avsnitt om dette nå.

Lenke til kommentar
Eg skjønner ikkje heilt poenget med ei norsk prisutdeling til utanlandske spel. Ein annan ting, er det i heile tatt nokon som bryr seg om Gullstikka unntatt bransjen sjølv?

Media bryr seg i hvert fall... Og de informerer den allmenne befolkninga, som leser om treffet dagen etterpå.

 

Tja, er jo flere norske spill i lek/lær-kategorien. Men det blir laget alt for få norske spill til å kunne ha en helaften KUN med norske spill. :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

En liten oppdatering: Sacred er nå inne i rollespill-kategorien, i stedenfor Final Fantasy XI. Fagjuryen gjorde en glipp når de tok med Final Fantasy XI der, ettersom det også var nominerrt som "årets beste onlinespill". De har nå, etter å ha gjennomført en ny avstemning rundt den kategorien, kommet frem til at Sacred får plassen i stedenfor.

 

Det er på sin plass å takke Zaarin for årvåkenheten. :-)

Lenke til kommentar
Og gjett hvilket band som skal underholde innimellom prisutdelingene? Jada. Where Angels Fall :yes: Pluss Zeenon og noen andre, Gatas Parlament tror jeg og.. Vi skal spille 2 låter iløpet av kvelden. Det blir show, med Are & Odin som konferansierer. Glede seg!

Japp, vi skal åpne showet også faktisk.

 

Hvis vi er den "operabaserte overraskelsen" klikker jeg. Skjønner ikke hvorfor vi ikke er oppført i presseskrivet. :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...