Gå til innhold

AOpen med XC Cube EZ855-II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på en liten ting angående Pentium-M og FSB: Siden multiplieren ikke kan endres, kan man overklokke ved å øke FSB'en fra 400 til 533? F.eks hvis man kjøper en Pentium-M 1,6 så setter man opp FSB til 533 og får en Pentium-M 2,13? Er det noen som har prøvd dette? Må man voltmodde for å få høy nok spenning for at CPU'en skal bli stabil eller klarer en 1,6 ofte 2,13 på vanlig spenning? Må man skru av SpeedStep for at det skal fungere? Finnes det valg for FSB'er mellom 400 og 533 i bios?

Lenke til kommentar
hmm er det bare meg... trodde 800fsb var det veiledende. 533fsb er jo gammal teknologi

Du tenker vel i retning Northwood og Prescott.

 

AOpen med XC Cube EZ855-II støtter vel kun Celeron M og Pentium M ... og PM (Dothan regner jeg med) støtter jo max. 400FSB. Sonoma har nettopp kommet med støtte for 533FSB.

 

Så denne boksen er jo genial for de som vil utnytte SpeedStep delen på Dothan.

Det vil jo resultere i et mer stille system og mindre varmeutvikling for de som ikke

trenger hestekrefter.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Jeg lurer på en liten ting angående Pentium-M og FSB: Siden multiplieren ikke kan endres, kan man overklokke ved å øke FSB'en fra 400 til 533? F.eks hvis man kjøper en Pentium-M 1,6 så setter man opp FSB til 533 og får en Pentium-M 2,13? Er det noen som har prøvd dette? Må man voltmodde for å få høy nok spenning for at CPU'en skal bli stabil eller klarer en 1,6 ofte 2,13 på vanlig spenning? Må man skru av SpeedStep for at det skal fungere? Finnes det valg for FSB'er mellom 400 og 533 i bios?

FSB skal kunne settes opp til 533 MHz uten engang å øke volt mer enn standard. Er ikke sikker på hvordan det fungerer med speedstep. Regner med at det bare er å skru på minimal strømstyring i windows evnt i skru av ss BIOS som du nevnte.

 

Du burde lese igjennom denne tråden:

Xtremesystems.org dothan overclocking thread

 

bilde

 

edit: fiksa bildet

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Vitsen er vel å kunne utnytte Pentium M og Celeron M som normalt brukes til bærbare. Med SpeedStep-teknologi får man samme prinsipp som AMD64s Cool´n´Quiet, hastigheten på prosessor senkes når det ikke er bruk for det.

 

For dette er Socket 479, right?

Må jo være det siden det er Pentium M og Celeron M.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...