Gå til innhold

NVIDIA lanserer GeForce Go 6800 Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er spent på om ATI kan overgå det her...

tviler. Nvidia har virkelig tatt seg i nakkeskinnet, hvem ville trodd dette her for 1 år siden, med en FX serie som totalt floppet og beskyldninger om juks fra alle kanter.

 

 

Etter mitt syn er nvidia foran ATI for øyeblikket.

momenter å ta i betrakning:

 

- Nyere teknologi, PS 3.0, SLI. Dette innrømmes fra ATIs hold, og de lover å komme med samme teknologi.

- Mer effektive pr klokkefrekvens, 6800 brikkene opererer på langt lavere mhz enn X800 Serien, og er likevel jevngode eller bedre.

- Bedre drivere i OpenGL og Mac ,samt bedre programvare til PC

- Det faktum at ATI måtte gi ut X850XT PE tyder på de erkjenner at nvidia var foran. Nvidia vil ikke svare på X850, fordi de føler dagens løsninger gir like god ytelse.

 

Er ingen Nvidia fan, og håper ATI kommer tilbake.

Er derimot en kynisk forbruker som kjøper det som er best uavhengig av merke.

ATI var lille hakket foran med 9800XT, men nå er nvidia foran igjen synes jeg.

 

Det eneste som taler for ATI er DX8 ytelse, men hallo, lever vi i 2002 eller?

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

XPS serien til Dell har brukt mobility Radeon 9800 før, så dette er jo en bra design-win for nVidia.

 

GeForce Go 6800 Ultra er vist bassert på NV41... Fra nVidia sin 75.90 driver...

 

NVIDIA_NV41.DEV_00C0.1 = "NVIDIA NV41"

NVIDIA_NV41.DEV_00C8.1 = "NVIDIA GeForce Go 6800"

NVIDIA_NV41.DEV_00C8.2 = "NVIDIA GeForce Go 6800 "

NVIDIA_NV41.DEV_00C9.1 = "NVIDIA GeForce Go 6800 Ultra"

Lenke til kommentar

Dette er utrolig tøft. Legg på en M 770 prosessor på 2.13GHz med 533MHz FSB og en 17" widescreen på 1920x1200 pixels. Og en 7200 RPM disk. Siden jeg må ha en bærbar uansett, er Inspiron XPS Gen 2 et fristende alternativ. Ja, den blir dyr. Men alternativet er en god bærbar OG en desktop maskin, og det blir neppe billigere.

 

Eneste minus er antagelig battertid, men det finnes løsninger på det problemet. Som for eksempel dette: Link. dessverre koster de mye og har kort levetid. Men primært er vel XPS'en en skrivebordserstatter i alle fall.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

For å være litt kritisk:

* Lurer på hva Dell har betale Nvidia for å få være alene først ute med denne?

* Lurer på hvor mye effekt løsningen sluker? Ytelse på nivå med desktop 6800Ultra på rundt 100W MÅ jo bety enorm effektbruk. For ikke å snakke om kraftig, støyende kjøling. Og korresponderende kort batteritid eller stort, tungt batteri. (Aner jeg under 2 timer brukstid i 3D eller en vekt på over 4 kilo?)

Lenke til kommentar
For å være litt kritisk:

* Lurer på hva Dell har betale Nvidia for å få være alene først ute med denne?

* Lurer på hvor mye effekt løsningen sluker? Ytelse på nivå med desktop 6800Ultra på rundt 100W MÅ jo bety enorm effektbruk. For ikke å snakke om kraftig, støyende kjøling. Og korresponderende kort batteritid eller stort, tungt batteri. (Aner jeg under 2 timer brukstid i 3D eller en vekt på over 4 kilo?)

who cares!

Lenke til kommentar
For å være litt kritisk:

* Lurer på hva Dell har betale Nvidia for å få være alene først ute med denne?

* Lurer på hvor mye effekt løsningen sluker? Ytelse på nivå med desktop 6800Ultra på rundt 100W MÅ jo bety enorm effektbruk. For ikke å snakke om kraftig, støyende kjøling. Og korresponderende kort batteritid eller stort, tungt batteri. (Aner jeg under 2 timer brukstid i 3D eller en vekt på over 4 kilo?)

Dell "betalte" vel det det kostet, og begge parter tjener garantert på det. Hvorfor i all verden lurer du på det?

 

Vekten, ifølge Tom's, er 3.9 kilo. Det er vel anvendte kilo spør du meg, for en maskin med 17" skjerm og en grafikkytelse som er mer enn den dobbelte av forrige generasjon bærbare og matcher en desktopmaskin.

 

Kjølingen høres grei ut:

The cooling solutions are simple and effective. There is a heatsink over the Northbridge, a simple single heat pipe leading away from the CPU, and a dual heat pipe system on the GPU. This system has much better real estate management than previous high-end systems, including only two fans (compared to five).

Batteritiden har ingen av dem testet, men hvis det er kritisk, er dette neppe den riktige maskinen. Da velger du en annen, enkelt og greit.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

daffyd: Godt poeng! Dagens grafikkort koster ikke bare flesk og støyer men krever jo også PSU'er som koster flesk og støyer + kabinetter som koster flesk og har støyende vifter.

 

Personlig er jeg veldig glad for å ikke noen av delene. dessverre har PC'n 3D-ytelse deretter, noe jeg gjerne kunne oppgradert om jeg fikk inn en mobile GPU-løsning uten vifter og med lavt effektforbruk.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...