Gå til innhold

ATI demonstrerte 512 MB-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ER et spill som faktisk utnytter 512MB RAM på skjermkortet.

 

Doom 3.

 

For å kunne kjøre maks "eye candy" på grafikken,så MÅ skjermkortet ha 512MB RAM.

Spiller ingen rolle om du har det raskeste kortet,hvis det ikke har 512 MB RAM.

 

"Ultra Quality (max. quality): for 512MB video cards. Each texture; diffuse, specular, normal map at full resolution with no compression."

 

http://www.tomshardware.com/hardnews/20040727_052008.html

 

http://www.megagames.com/news/html/pc/doom...12mbcards.shtml

 

 

Cooool :D

Lenke til kommentar

mirene: Man MÅ ikke ha 512MB skjermkort for å kjøre Doom3 på høyeste oppløsning og max kvalitet:

 

iD programmer Robert A. Duffy comments on the Ultra setting, In Ultra quality, we load each texture; diffuse, specular, normal map at full resolution with no compression. In a typical DOOM 3 level, this can hover around a whopping 500MB of texture data. This will run on current hardware but obviously we cannot fit 500MB of texture data onto a 256MB card and the amount of texture data referenced in a given scene per frame (60 times a second) can easily be 50Mb+. This can cause some choppiness as a lot of memory bandwidth is being consumed. It does however look fantastic :-) and it is certainly playable on high end systems but due to the hitching that can occur we chose to require a 512MB Video card before setting this automatically.

Dvs at du kan velge høyeste settings manuellt på kort med 256MB. Uansett så tviler jeg på at det er særlig mange som faktisk trenger 1600x1200 med 8xAA og 16xAF med ukomprimerte teksturer. Jeg tør nesten vedde på at mange ikke ville sett forskjell på det og 1280x1024 med 2xAA og 8xAF med komprimerte teksturer. Dvs. at like mange kunne nøyd seg fint med 256MB-kort og f.eks X800 hastighet.

Lenke til kommentar

er litt spent på å se noen tester, jeg :p

 

tror neppe det er noe poeng i å bytte ut x800xt med dette.. som danskene sier, "Har du penger som skidt?"

 

edit:

det er jo, som det neste innlegget sier, en bra start. Dersom spillutviklinga skal fortsette og få enda mer "realistisk" grafikk, regner jeg med at min. 512 mb blir nødvendig i fremtida.

 

Fint at dem prøver seg frem, slik at det ikke blir driittrege 512 mb skjermkort tilsvarende slik geforce fx seriens 256 mb skjermkort, der tilfellet var at de fleste 128 mb skjermkort var kjappere enn de med 256 mb...

Endret av scarface15
Lenke til kommentar
Jeg venter til jeg får se dette i praksis før jeg kjøper noe slikt. Men bra er det sikkert.

 

Hva om en av produsentene plutselig lanserte et kort meg 2 GB minne??

 

Off Topic: Når kommer AMR? Sommer? Neste år?

Vente på spill som tar nytte av det, ja. Er det ikke raskere, hjelper det ikke å bare briefe med den doble rammen ;)

Hvorfor skulle det komme 2 gb minne. Ville gitt null og niks ytelsesforbedring.

Lenke til kommentar
Blir nok å bytte ut mitt x800 xt pe når det kommer i butikkene ja.... :dribble:

Tviler jeg på. De første kortene med 512MB blir sikkert som de første kortene med 256MB - yter dårlig i forhold til 128MB-versjonene + at du ikke får utnyttet de ekstra MB'ene fullt ut på samme måte som med de kortene der 256MB er akseptabelt (Radeon 9800XT/GeForce 6800 og oppover). De første kortene blir nok lite for penga, men når det har vært på markedet en stund, skal du se :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm. Jeg har ikke prøvd siste generasjon med ATI skjermkort, men er det slik og forstå at det nå krever to porters plass (skjermkortsporte + det PCI sporet som ligger nedenfor) på disse?

Det kommer helt an på kjøleløsningen det. På bildet på denne artikkelen er det et kort som vil ta opp et PCI spor ved siden av, men det er på ingen måte standard ATi.

 

@apwr:

Takker. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...