Gå til innhold

Dell sier nei til AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dell... de vet ikke hva de går glipp av, synes synd i dem jeg

Jeg tror ikke Dell går glipp av så mye, de fleste AMD fanboys bygger pcene sine selv og er misfornøyde med konseptet til Dell uansett.

 

Men uansett, jeg tror valget kommer etter press fra Intel, de har nok truet med å kutte rabattene til Dell hvis deres argeste konkurrent kommer inn i varmen der i gården.

Lenke til kommentar

ser ikke helt problemet. ligner litt på amd og sun. dell er som alle andre selvskaper ute etter å tjene penger. og de har vært svært vellyket. Greit nok at Dell ikke er tingen for de på dette forumet, men så er ikke dette forumet så veldig normalt. Og dell har aldri vært en alvorlig aktør innen super maskiner, så de tar neppe og trakker for kraftig på kundenes tær.

Lenke til kommentar

Er ikke akkurat noe stort tap om Dell ikkje kjøper AMD prosessorer. Hvorfor kjøpe Dell når man kan bygge maskiner til bedre priser og specs. Dell lager maskiner for mor og far, så sant mor og far ikke har en sønn eller datter som bygger maskiner såklart. Da kan jo Dell bare glemme å selge en maskin der iallfall.

 

men men... er ikke noe fan av ferdigmaskiner uansett hva de heter. Og dell er intet unntak.

Lenke til kommentar
Det er no fremdeles slik at de aller fleste ikke trenger en datamaskin beregnet for spill, og da kan man like gjerne kjøpe en Dellmaskin.

En Dell med AMD prosessor ville kanskje blitt litt billigere enn en tilsvarende Intel?

 

Og det er alltid en fordel for folk som skal investere i en datamaskin for første gang at det er billigst mulig.

Lenke til kommentar

Billigst mulig og billigst mulig...

Vil jo alltid være en grense for hvor billig det kan være...

Man får oftest det man betaler for...

Skal du ha 3,0 ghz++ 1gbram x800 kort osv osv så må du som regel betale litt for det...

Men hadde Dell levert AMD i tillegg, hadde folk hatt litt mer å velge i.

Lenke til kommentar
Det er no fremdeles slik at de aller fleste ikke trenger en datamaskin beregnet for spill, og da kan man like gjerne kjøpe en Dellmaskin.

En Dell med AMD prosessor ville kanskje blitt litt billigere enn en tilsvarende Intel?

 

Og det er alltid en fordel for folk som skal investere i en datamaskin for første gang at det er billigst mulig.

Et meget godt poeng.

 

En AMD prosessor er, som kjent for de fleste, rimeligere enn en tilsvarende Intel prosessor.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
ser ikke helt problemet. ligner litt på amd og sun.

Nei, det gjør faktisk ikke det...

Det er en viktig forskjell. Sun sier offisielt at de vil levere Intel produkter hvis en kunde krever det, det sier ikke Dell

 

Problemet er at dette hindrer konkuranse. Akkuratt som Tine prøvde på.

Lenke til kommentar

Dette har vært diskutert før og nei det er slettes ikke sikkert en Dell med amd hadde blitt billigere. Dette avhenger av hva AMD kunne levert cpuène for sammenlignet med hva Intel leverer dem for og så lenge ingen av oss har den minste anelse om dette er det bare dumt å spekulere i det.

Dell som andre flinke foretak går jo selvfølgelig ut og får priser hos sine levrandører og har da sikkert bedt om tilbud fra begge aktører her, der de har tiilbud om de tar fra begge og tilbud om de tar fra bare en, og det ser jo åpenbart ut som de tjener mest på kun å bruke fra Intel nå, noe iallefall regnskapstallene viser.

Derfor skjønner jeg ikke vitsen med å diskutere dette på nytt all den tid Dell ikke gjør noe ulovlig så lenge de ikke er eneforhandler av PCèr .

Lenke til kommentar

På jobben så kjøper vi inn utstyr nesten utelukkende fra Dell. Men siden Delll ikke leverer AMD, så har de heller ingen laptop med 64 bits. Det betyr at vi måtte gå til andre leverandører for de nyeste laptopene.

 

Erstatningen ble ikke så dårlig da, en Acer Ferrari 3200. Men da må man forholde seg til en annen leverandør, som har dårligere supportrutiner enn Dell (fikser problemet på stedet innen 24 timer).

 

For desktop maskiner har Dell (dvs. Intel) vært utrolig trege til å levere x86-64 bits maskiner. Dyre er dem også. Men vi har kjøpt et par Xeon EM64-T baserte systemer så langt.

Lenke til kommentar
Og som Chief sa: så er Dell for mor og far

 

Vel dette stemmer heller ikke, veldig mange unge som kjøper Dell, husk vi er på et forum som består av for det meste unggutter som liker å skru PC, dermed blir ikke ferdigpc aktuelt uansett merke for de fleste her. Men vi representerer på langt nær all ungdom i Norge eller resten av verden og de fleste kjøper faktisk ferdigmaskiner.

 

PS: Dog er jeg ikke mor,men jeg er far og bygger mine maskiner selv :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...