Gå til innhold

Tåler ikke temperaturer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker genialt!

Noe jeg kunne trengt til min CX70.

Har nettopp fått den og har nesten klart å bruke hele batteriet på kamera, tull, sletting, mmsing siden klokka ni i dag morres.

Fortsetter nok sånn når jeg skal ta toget til trondheim i morra.

Blir nok lenge å sitte og ta bilder og slikt.

Kunne virkelig ha trengt en sånn da:-)

Lenke til kommentar

Dette hørtes utrolig svindel-aktig ut... klarer ikke å forstå hva den dingsen skal kunne gjøre med batteriet, all den tid den ligger på utsiden og ikke er i direkte "interaksjon" med batteriet. Det kunne selvfølgelig være magneter, men hva for slags positiv virkning skulle det ha på batteriet?

 

Update:

 

Leste en test der de påstår at klistermerket inneholder elementer som tiltrekker seg "...the waste build up that occurs within a battery. As a battery is charged and discharged the metal cells inside expand and contract, causing small pieces of the cells to fracture and break off. The sticker attracts this detritus and keeps it away from the terminals, improving the durability of the battery and reducing the time it takes to recharge".

 

Vel, det stemmer at det "knekker av" småbiter av batteriet hele tiden, det er det som til slutt får det til å slutte å fungere. Men dersom det virkelig hjalp med et slikt klistremerke, ville ikke da batteriprodusentene laget batteriene MED et slikt klister innebygd/påklistret fra før av? De driver jo hele tiden og forsker på nye måter å presse mer strøm ut av et batteri på. Hele greia med klisteret virker fremdeles som BS, tenker de testene er betalte eller noe...

Endret av jonmagne
Lenke til kommentar
Dette hørtes utrolig svindel-aktig ut... klarer ikke å forstå hva den dingsen skal kunne gjøre med batteriet, all den tid den ligger på utsiden og ikke er i direkte "interaksjon" med batteriet. Det kunne selvfølgelig være magneter, men hva for slags positiv virkning skulle det ha på batteriet?

Det har vel ikke med magneter å gjøre, men tempratur regulering!

 

Jeg var litt skeptisk til dette med en gang men etter ca 2 minutter med grubling så høres det fornuftigt ut...

Lenke til kommentar

Dette virker humbug ja. Jeg kan ikke forstå hvordan et klistremerke kan "tiltrekke seg" såkalte avfallstoffer inne i batteriet. Magnetflet er det neppe, spenningsfelt er det neppe.

 

Hvilke termiske egenskaper skal det kunne ha? Det må i så fall være en liten "matte" med varmeisolerende materiale, men jeg forstår ikke hvordan det skal kunne hjelpe i noen retning.

 

Inntil videre betrakter jeg hele greia som pølsevev. Hvis jeg har rett så er det noen som prøver å selge "keiserens nye klær" dyrt.

Lenke til kommentar

"...Batterylife Activator er en liten folie som man skal klistre fast på den siden av batteriet som er mot telefonen.."

 

Bildet viser at de klistrer den på den andre siden?

 

Hvis det er tilfelle, er det kjipt med klapp tlf fra Samsung?

 

Det har vel ikke med magneter å gjøre, men tempratur regulering!

 

Pga for høy eller lav temp vil batteriets levetid og prestasjon synke

Lenke til kommentar
Dette virker humbug ja. Jeg kan ikke forstå hvordan et klistremerke kan "tiltrekke seg" såkalte avfallstoffer inne i batteriet. Magnetflet er det neppe, spenningsfelt er det neppe.

 

Hvilke termiske egenskaper skal det kunne ha? Det må i så fall være en liten "matte" med varmeisolerende materiale, men jeg forstår ikke hvordan det skal kunne hjelpe i noen retning.

 

Inntil videre betrakter jeg hele greia som pølsevev. Hvis jeg har rett så er det noen som prøver å selge "keiserens nye klær" dyrt.

Kanskje det er det denne folien er; de har kanskje klipt opp små biter fra keiserens nye klær. :D

 

Syns dette virker utrolig snålt, hvis dette er så fantastisk, så er det jo veldig rart at mobilprodusentene ikke har funnet ut dette de også. :yes:

Lenke til kommentar

Hmm... Må si jeg er litt skeptisk til dette produktet. Blir alltid skeptisk når jeg ikke ser noen åpenbar grunn til at ting skal fungere, og spesielt når det ikke står noen troverdig forklaring på produsentens sider om hva produktet faktisk gjør rent teknisk for å få å øke batterilevetiden. Personlig vil jeg rett og slett tippe det her er snakk om såkalt "snakeoil" (les: svindel). :roll:

 

Jeg kommer i allefall ikke til å kjøpe før jeg finner en endelig bekreftelse på at det virker, samt en troverdig beskrivelse på hvordan det virker. :thumbup:

 

PS: I følge denne testen fungerer ikke produktet i det hele tatt, noe som bekrefter mine mistanker:

 

Based on our testing, it is impossible to recommend the Batterylife Activator. We have seen no useful effects on what we believe to be two prime candidates for such a product. At €7.99, it's not even worth purchasing on the off chance it might work. Save your money and buy a new battery, or perhaps some magic beans ;)
Lenke til kommentar
-
-
Batterylife Activator er 50 x 35mm stor og skal passe alle typer mobiltelefoner.

Har selvfølgelig gjort det, men det er litt rart at den skal passe alle mobiler siden alle batterier er jo ikke like store.

Så vidt jeg vet kan den klippes til. Men uansett. Bare ta ut batteriet i din S700i og mål størrelsen på den for å se om den passer.

 

Selv tviler jeg på at det i det hele tatt funker.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Om det funker eller ikke så lurer jeg fremdeles litt på hvordan det er med kjølige batterier og slikt.

 

Der jeg bodde før pleide jeg å ikke ha noen som helst varme på i det hele tatt på soverommet. Det jeg merket var at når det ble kaldt var at telefonen min oppførte seg som om den ikke fikk signal. Den lette så etter signal, blinket lys og hvilte i noen minutter igjen før det gjentok seg.

 

Holdt på å forsove meg til jobben flere ganger da den eneste vekkerklokken jeg brukte var mobiltelefonen, og en mobiltelefon uten strøm gir ikke mye lyd fra seg...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...