Gå til innhold

Farvel til sokkel A


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk, alt må vel ta slutt en gang.

 

Men jeg har mye glede av Socket A AMD.

Kjøpte en XP2500 Barton i september 2003 til kr 750,-. Den har tjent meg trofast som XP3200 frem til nå, da jeg solgte den som del av en komplett PC. Nyprisen på XP2500 i februar 2005 var fortsatt kr 750! Kommer vel aldri til å gjøre en like god CPU-investering igjen.

 

Hadde tenkt å oppgradere til 939, men så kom jeg over denne Athlon XP-M 35 watt, som nå kjører på 2500MHz. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det blir syndt å ta farvel til en gammel sliter :cry: .

 

Ikke så mye man kan gjøre med det, det eneste er at jeg har planer om ta vare på min førete AMD xp prossesor, som fremdeles virker :D .

 

Blir sikkert egentlig ikke å savne socket a noe serlig siden man kan få andre AMD prossesorer til bedre ytelse.

genialt veggen min skal til slutt være full av brukte prosessorer i kronologisk rekkefølge...

 

sitter selv på AMD athlon XP 1700+

Lenke til kommentar

Liker at produsentene lar gamle plattformer eksistere lenge etter at nye er introdusert. Det gjør det enklere å kunne bygge systemer som er blitt rensket for barnesykdommer.

 

For den jevne bruker betyr det lite hvilken sokkel som benyttes under panseret, eller noen prosenter ytelse til eller fra. Det viktige er stabilitet, og det oppnår ihvertfall undertegnede ved å anbefale utstyr på moden plattform. Det er ikke mange dagene siden jeg bygde en sokkel A-basert Sempron-maskin, og selv om sokkelen nå blir faset ut vil ikke eieren merke noe av det. Sokkel A-baserte maskiner vil nemlig fortsatt takle nettbanken og brevskriving for ham...

 

Hatten av for AMD som har latt denne sokkelen leve så lenge.

 

Med det samme hatten er av svinger jeg den en ekstra runde for at S478 fortsatt eksisterer, 865 og 875-chipsettene er for bra til å gå i glemmeboka - før om en god stund.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...