Gå til innhold

Sniktitt på TrackMania Sunrise (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter noen timers intens spilling av beta-demoen (last ned her: http://www.gamershell.com/download_8307.shtml) må jeg si meg enig i at dette er veldig lovende. Den nye plattform-modusen har, sammen med alt det gamle, med letthet klart å hekte meg fullstendig, og den grafiske ansiktsløftningen skader heller ikke. At betaen har fullstendig sadistiske lastetider (3-5 minutter) får ikke hjelpe, TrackMania ser ut til å befeste sin posisjon som en av de kuleste arkaderacere jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Dumt spørsmål: Må man bruke keyboardet, eller kan man bruke ratt med dette spillet? Går ut fra at man kan bruke ratt, men man vet jo aldri.. Bildene er ufattelig lekre, herlig bruk av lys og skygger, refleksjoner på bilene m.m. Er dette spillet som tar over for Stunt Car Racer på Amiga ?

 

Hva slags system har dere som spiller det med bra flyt?

Lenke til kommentar
Etter noen timers intens spilling av beta-demoen (last ned her: http://www.gamershell.com/download_8307.shtml) må jeg si meg enig i at dette er veldig lovende. Den nye plattform-modusen har, sammen med alt det gamle, med letthet klart å hekte meg fullstendig, og den grafiske ansiktsløftningen skader heller ikke. At betaen har fullstendig sadistiske lastetider (3-5 minutter) får ikke hjelpe, TrackMania ser ut til å befeste sin posisjon som en av de kuleste arkaderacere jeg har prøvd.

:wow: Har det kommet ut en beta!? Det visste jeg ikke! *laste ned*

Lenke til kommentar

Eh - installerte demoen, patchet den (ut i fra linker/filnavn i post 4 og 5 i denne tråden) og fikk beskjed om å sette i original-CD'en ('Insert Trackmania disc') :dontgetit:

 

Skuffaaaaaaa :cry:

 

Edit: Ahh - man må ha Trackmania fra før fant jeg ut nå... Bummer. Håper de slipper en ordentlig demo etterhvert og at spillet blir å få tak i i Norge denne gangen.

post-75-1109111265_thumb.jpg

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Betademoen er hovedsakelig ment som en slags gulrot for det trofaste TrackMania-miljøet. Den er ikke basert på ferdig kode, og inneholder derfor noen småfeil. Naturligvis kommer det en ordentlig demo etter hvert, slik at alle kan ta del i moroa. I mellomtiden er det kanskje en idé å skaffe seg originalen? :)

Lenke til kommentar

Synes ikke det var interessant nok til å bestille fra utlandet i sin tid - hadde det vært i salg i Norge i løpet av det første halvåret etter lansering hadde jeg kjøpt det på dagen, men i ettertid har jeg spilt meg såpass lei på demoen at det ikke er interessant.

 

Håper sunrise får en bedre skjebne angående distribusjon eller at de gir oss mulighet til å kjøpe digitalt på nett (altså uten en fysisk forsendelse) - har veldig lyst på det. Jeg kjenner bøttevis av folk som digget demoen til den opprinnelige Trackmania men som mistet interessen når det ikke var mulig å få tak i uten å betale masse ekstra i moms/tollbehandling.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Ja seff.. kom på at man må ha det første spillet for å spille denne betaen.. roll back files.

 

Altså, når importører ikke gidder å ta inn spill til norge, må man regne med at folk benytter seg av P2P tjenester fremfor å kjøpe fra utlandet, med moms og ofte dyr frakt i tillegg til prisen. Hadde jeg hatt spillbutikk, ville jeg satset på nettopp slike spill som andre ikke gidder å ta inn.

 

Og jeg hadde vel da endt som Erik i Kröniken..

Lenke til kommentar

Det som skjedde med originalen var veldig leit, og dessverre var det langt fra bare her i landet situasjonen var slik. Spillet ble f.eks. først lansert i USA samtidig med lanseringen i norden, og alt tyder på at gjorde det elendig i butikkene (det ble f.eks. kåret til et av de beste spillene ingen kjøpte hos GameSpot).

 

Jeg kan ikke si mer enn at det er ting som tyder på at situasjonen blir bedre med Sunrise. Vi kommer med en artikkel så snart vi har offisiell informasjon om den nordiske lanseringen av spillet.

Lenke til kommentar
Dumt spørsmål: Må man bruke keyboardet, eller kan man bruke ratt med dette spillet? Går ut fra at man kan bruke ratt, men man vet jo aldri.. Bildene er ufattelig lekre, herlig bruk av lys og skygger, refleksjoner på bilene m.m. Er dette spillet som tar over for Stunt Car Racer på Amiga ?

 

Hva slags system har dere som spiller det med bra flyt?

Det vil vel garantert gå ann å bruke ratt. Kvifor skulle det itj det? Viss det ville vere tilfelle så er jo det veldig dumt. Dette spillet blir digg.

 

Btw: Fin sniktitt Joachim Froholt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ratt er mulig. Det som derimot ikke er mulig er analog gass og brems; man kan bruke analoge pedaler, men de vil ikke fungere analogt.

 

Men, som på forgjengeren, tror jeg de fleste vil foretrekke tastatur eller analog gamepad fremfor ratt. Her er det viktigere å kunne kontrollere bilen presist med rask respons enn realistisk kjøreopplevelse. Ratt blir gjerne litt stort og tregt. (det er likevel noen få som kjører ganske fort med ratt på originalen, men ikke mange)

 

 

Og til de som ikke får spilt betaen: en offisiell demo som er tilgjengelig for alle kommer ganske snart. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...