Gå til innhold

2 GB flash-spiller fra Adamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere skriver ingenting om batteridelen forruten 20 timer, er dette AA batterier eller ladbare batterier via USB porten?

Det siste er egentlig å foretrekke mener jeg, slipper å bruke en formue på AA batterier, er bare å plugge den inn og vips, lading.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Dere skriver ingenting om batteridelen forruten 20 timer, er dette AA batterier eller ladbare batterier via USB porten?

Det siste er egentlig å foretrekke mener jeg, slipper å bruke en formue på AA batterier, er bare å plugge den inn og vips, lading.

Er enig med deg der :yes: .

 

Siden de har såpas med kapasitet begynner det å bli aktuelt å kjøpe meg en vanlig mp3 spiller. Har en Creative Zen fra før. Men vil tippe at prisen vil komme mot 2k.

Lenke til kommentar

Den drives av et vanlig AAA-batteri som skal gi omtrent 20 timers spilletid. Skjermen er OLED-basert (Organic Light Emitting Diode), har en oppløsning på 128 x 64 punkter og kan vise to ulike farger.

 

I Sverige har spilleren en veiledende pris på 2995 svenske kroner, når den kommer på markedet i mars. Den leveres med blant annet halsrem, futteral og hodetelefoner.

 

Hentet fra Digi.no

Lenke til kommentar
Den drives av et vanlig AAA-batteri som skal gi omtrent 20 timers spilletid. Skjermen er OLED-basert (Organic Light Emitting Diode), har en oppløsning på 128 x 64 punkter og kan vise to ulike farger.

 

I Sverige har spilleren en veiledende pris på 2995 svenske kroner, når den kommer på markedet i mars. Den leveres med blant annet halsrem, futteral og hodetelefoner.

 

Hentet fra Digi.no

Hehe. Jeg kjøpte en Creative Zen Nomad 30GB til 2495,- NY!

 

Nå er nok 2GB flash dyrt og nytt, men ikke verdt prisen synes jeg.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Hmm, tror jeg hadde foretrukket et AA batteri på en flash spiller. For om man skal på fjellet osv så er det greit med en liten flash spiller som lever lenge, men også kan få strøm utenom å ta i bruk støpsel...Noe som gjør den veldig upraktisk om man er på "farten". Og det er jo det en flash spiller skal være for.

Lenke til kommentar
Hmm, tror jeg hadde foretrukket et AA batteri på en flash spiller. For om man skal på fjellet osv så er det greit med en liten flash spiller som lever lenge, men også kan få strøm utenom å ta i bruk støpsel...Noe som gjør den veldig upraktisk om man er på "farten". Og det er jo det en flash spiller skal være for.

Det beste er jo å ha begge deler.... Innebygd batteri med muligheten for å bruke en ekstern batteripakke.

Lenke til kommentar
Hmm, tror jeg hadde foretrukket et AA batteri på en flash spiller. For om man skal på fjellet osv så er det greit med en liten flash spiller som lever lenge, men også kan få strøm utenom å ta i bruk støpsel...Noe som gjør  den veldig upraktisk om man er på "farten". Og det er jo det en flash spiller skal være for.

Det beste er jo å ha begge deler.... Innebygd batteri med muligheten for å bruke en ekstern batteripakke.

Ja, men i praksis tror jeg det er ytters få som gidder å investere i ekstra batteripakker. De er sikkert ikke billige.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Den så jo veldig fin ut da. Når de flashbaserte spillerne kommer opp på dette nivået (nå er den jo ikke testa enda men) så kan man spørre seg om man lenger har bruk for de store boksene med harddisk.

 

Jeg vil tippe det kommer 4GB flashbaserte etterhvert også.

 

Spørsmålet er jo prisen på herligheten.

Helt enig. Ja harddiskbasserte spillere er nok på vei ut. Det vil selvfølgelig finnes mange på markedet i mange år fremmover, men over tid miste popularitet. Det er mange ulemper med de mekansike harddiskene...

 

Flash minne prisene synker "jamt og trutt". Det tror jeg vil fortsette fremover :D

 

LOZER

Lenke til kommentar
tror flash kommer til og ta over for hd. men en bæerbar hd med støtte for mp3spilling kommer nok til og vere inn i endel år til :)

Enig, når vi ser på den praktiske siden.

Litt komisk at først regjerte flash og pga mangel på kapasitet, tok HD over for at så flash tar over igjen ;)

Lenke til kommentar
Tror det vil ta _mange_ år før hd-spillere forsvinner fra markedet. Det finnes 60GB+ hd-spillere og flashbaserte er fremdeles på 2GB. Derfor vil det være lenge til flashbaserte tar over.

Det er fryktelig få situasjoner hvor man trenger 60GB med musikk på seg. Etter min mening så holder 2GB i lange baner. Det eneste problemet med flashspillerne er prisen.

Lenke til kommentar
Det er fryktelig få situasjoner hvor man trenger 60GB med musikk på seg. Etter min mening så holder 2GB i lange baner. Det eneste problemet med flashspillerne er prisen.

Jeg har nå en iPod-mini (4GB) og det holder sånn passe til mine behov...

 

Jeg vil ha med meg alle mine orginal album fordi jeg bare kjøper album som jeg synes er veldig bra og det er praktisk å ha mye å velge mellom. Hvilken type musikk jeg vil høre på avhenger en del av humøret og da trenger jeg en del mer enn 2GB. Ser ikke bort ifra at jeg også vil trenge mer enn 4GB og da kommer jeg enten til å skifte ut musikk på poden etter hvert eller kjøpe en med større kapasitet.

Lenke til kommentar

Nå er det forsatt en godt stykke igjen til 60GB med musikk da. Jeg vil tro at da må bruksområde utvides. F eks. bruke den til ekstern harddisk samtidig. Nå vet jeg ikke hvordan ytelsen er på hardiskene som sitter i jeg.

 

Ellers så må de hardiskbaserte spillerne tilby noe eksepsjonelt. Visning av video har jo kommet litt i det små. Sikkert også mange andre ting som er nødvendig for at de skal kunne "holde populariteten oppe".

Eksepsjonelt bra lyd er sikkert også en av mange muligheter.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Nå er det forsatt en godt stykke igjen til 60GB med musikk da. Jeg vil tro at da må bruksområde utvides. F eks. bruke den til ekstern harddisk samtidig. Nå vet jeg ikke hvordan ytelsen er på hardiskene som sitter i jeg.

Det er godt stykke igjen til 60GB ja, men jeg kunne fyllt opp 20GB uten problemer. Blir selvfølgelig en del mer selektiv av musikken når jeg bare har 4GB til rådighet.

 

Ekstern hdbruk er jo selvfølgelig et stort pluss og størrelsen på hdbaserte spillere kommer til å bli enda litt mindre enn den er i dag. Ytelsen er vel forsåvidt helt grei, er selvfølgelig ikke på høyde med stasjonere, men fullt brukbar som en stor "minnepinne".

Lenke til kommentar

Det med at de fleste ville hatt et aa batteri, feks. hvis man har en flash mp3 speller med aaa batteri, lag et batteri i aaa størrelse i tre, skru 2skruer inn i hver sin ende, bind lednign til hver av skruene, og koble dem på et større batteri :)

 

Ska teoretisk funke tenker jeg.

 

Møka koster sikkert mye, orker ikke betale mye for sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...