Gå til innhold

Sigma 18-200mm – kompakt superzoom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med en lysstyrke på F3.5-6.3 blir dette et objektiv som krever mye lys for at man skal kunne få akseptable lukkertider.

 

Det første man nok vil savne på dette objektivet er bedre lysstyrke på 200mm. F6.3 er ikke noe å juble over akkurat.........Blir fort lukkertider som krever stativ med slikt ;)

 

Men det er nok de som vil bli fornøyd med dette objektivet også.

Lenke til kommentar

Har hatt mye glede av ett 1000kr's Sigma 28-200 f3,5-5,6 objektiv ute på flere skiturer i helgen, stusser litt på f6,3 på telesiden her, ellers ville jeg nok skaffet meg dette objektivet pga vidvinklem, men ett slikt billig? objektiv har def. nor for seg på tur hvor man ikke kan ha med mer utstyr, vekt betyr noe og man ikke vil skifte objektiv. Min 28-200 har i allefall betalt seg i form av mange fine turbilder :-)

Lenke til kommentar

Dette objektivet er tilpasset digitale speilreflekskameraer med en bildesirkel stor nok til å dekke APS-C. Hvorfor oppgir man da brennvidde/bildevinkelomfang som gjelder hvis man bruker objektivet på et 35mm kamera, - noe det er ubrukelig til?

 

Og hvorfor tilpasser man et objektiv til mindre film/sensorformat uten en åpenbar gevinst i form av mindre fysisk størrelse/lavere vekt?

 

Per J

Lenke til kommentar
Med en lysstyrke på F3.5-6.3 blir dette et objektiv som krever mye lys for at man skal kunne få akseptable lukkertider.

 

Det første man nok vil savne på dette objektivet er bedre lysstyrke på 200mm. F6.3 er ikke noe å juble over akkurat.........Blir fort lukkertider som krever stativ med slikt ;)

 

Men det er nok de som vil bli fornøyd med dette objektivet også.

Må jo være et glimrende kamera til turistturer i syden... :yes:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...