Gå til innhold

Tredjegenerasjons treghet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin leder det her. Ønsker flere ledere velkommne :)

 

Synes dog at du ikke drøfter alt så mye som du bør, blant annet fremstilles 3 som guden over 3G, og det nevnes ikke engang som en negativ ting at deres nett i Norge åpnes sannsynligvis minst ett år etter Telenor sitt. Er ikke det vesentlig når du sier at de kan få fart på sakene?

 

Angående at Nokia er eneste som selger 3G-mobiler her, så kan vel Samsung Z107 nevnes som et eksempel på at det ikke bare er Nokia med 3G-modeller her.

 

Selvfølgelig er det kjipt for oss at de to mobilnetteierne i Norge er trege med å utvide, men vi må skjønne at de rett og slett ikke har så mye grunn til det. De kontrollerer markedet, og vi har ikke noe valg. Deres mål er å tjene penger, og det gjør de nok :)

Lenke til kommentar
Finske Nokia er kjent for sine nærmest dumdristige lanseringer av nye konsepter, og viser at de ikke er redde for å gå på en smell. Dette er sannsynligvis årsaken til at de per i dag også er alene om å ha lansert 3G-telefoner på det norske markedet.

 

jaja, arehei har sagt det da men.. Z107 er jo også 3g telefon..

Lenke til kommentar

Synes dog at du ikke drøfter alt så mye som du bør, blant annet fremstilles 3 som guden over 3G, og det nevnes ikke engang som en negativ ting at deres nett i Norge åpnes sannsynligvis minst ett år etter Telenor sitt. Er ikke det vesentlig når du sier at de kan få fart på sakene?

 

Vel..3 er vel nesten guden over 3G, ihvertfall i Europa. De har vært først med å lansere 3G i en drøss med land, samtidig som de kjører på med nye tjenester og lave priser. Jeg er ikke videre imponert over Telenors 3G-krumspring til nå.

 

Når det er sagt så har du helt rett i at jeg kunne ha drøftet en del mer, og tatt med litt mer negative ting om 3 - som selvfølgelig har sine feil. Dette ville imidlertid ført til at artikkelen ville blitt en smule mindre "aggressiv" mot den norske utviklingen, som er det jeg i utgangspunktet er oppgitt over.

 

Angående at Nokia er eneste som selger 3G-mobiler her, så kan vel Samsung Z107 nevnes som et eksempel på at det ikke bare er Nokia med 3G-modeller her.

 

Kunne vel kanske formulert dette litt annerledes, men hovedpoenget her var at produsentene ser på Norge som et såpass tregt land når det kommer til 3G, at de ikke finner det hensiktsmessig å lansere 3G-enheter her. Nokia har derimot lansert flere 3G-modeller, og viser at de kan tenke litt fremover, og prøve ut nye konsepter, noe jeg har sansen for. Rett meg hvis jeg tar feil, men Z107 er vel strengt tatt ikke helt etablert i norske butikker ennå?

 

Selvfølgelig er det kjipt for oss at de to mobilnetteierne i Norge er trege med å utvide, men vi må skjønne at de rett og slett ikke har så mye grunn til det. De kontrollerer markedet, og vi har ikke noe valg. Deres mål er å tjene penger, og det gjør de nok smile2.gif

 

Jeg har overhodet ikke noen respekt for at de som sitter med makten skal bruke sin posisjon til å hindre utviklingen - for egen vinning.

 

Takker for konstruktiv kritikk forresten - det er en nødvendighet for at vi skal kunne forbedre oss. :thumbup:

Lenke til kommentar
Vel..3 er vel nesten guden over 3G, ihvertfall i Europa. De har vært først med å lansere 3G i en drøss med land, samtidig som de kjører på med nye tjenester og lave priser. Jeg er ikke videre imponert over Telenors 3G-krumspring til nå.

 

Når det er sagt så har du helt rett i at jeg kunne ha drøftet en del mer, og tatt med litt mer negative ting om 3 - som selvfølgelig har sine feil. Dette ville imidlertid ført til at artikkelen ville blitt en smule mindre "aggressiv" mot den norske utviklingen, som er det jeg i utgangspunktet er oppgitt over.

 

3 er klart gode på 3G i Europa ja. Det sier jeg ikke imot :) Telenor har, som du sier, ikke vært særlig frempå. Det du sier om grunn til ikke å drøfte mer skjønner jeg ikke helt, eller er ikke helt enig. Du mener at om du hadde drøftet mer så hadde aggressiviteten forsvunnet. Er ikke det da en annen måte å si at hadde du tatt med alle sider i saken så hadde det ikke vært like slående grunnlag likevel? Vet ikke helt om jeg får uttrykt hva jeg mener, men hmm, når man skriver om en sak og har en mening bør alle argumenter, for og imot, komme frem. Om man ikke argumenterer mot 3, med grunnlag at det ville gjort "angripet" ditt mot Telenor svakere, så betyr vel det at du da ikke har like stor grunn til aggressiviteten...? Som sagt, fikk ikke helt formulert hva jeg mente her, men håper du skjønner.

 

Rett meg hvis jeg tar feil, men Z107 er vel strengt tatt ikke helt etablert i norske butikker ennå?

Det var for mer enn en måned siden en post her på forumet at Z107 var på vei ut til butikkene med telenor-branding, så regner med at den er veletablert i norske butikker.

 

Jeg har overhodet ikke noen respekt for at de som sitter med makten skal bruke sin posisjon til å hindre utviklingen - for egen vinning.

Jeg formulerte meg kanskje dårlig i forige post. Jeg mener ikke at jeg synes det er riktig gjort av Telenor og Netcom og treige ned prosessen av ny teknologi i Norge. Jeg bare mener at jeg forstår hvorfor de ikke er for ivrige til å bygge ut. De tjener masse penger nå og det er liten grunn til å tro at 3G vil gi dem masse nye inntekter, ihvertfall ikke med det første.

 

Takker for konstruktiv kritikk forresten - det er en nødvendighet for at vi skal kunne forbedre oss.

Bare hyggelig. Fint med medier som tar imot tilbakemeldinger. Er ikke alle som er like flinke til dette som Amobil (ITavisen, dinside, VG osv. osv.). Det gir godt inntrykk av seriøsitet.

Lenke til kommentar

Nå bør dere ikke ha for store forventninger til '3'... alt er ikke bare positivt med dem.

 

3 her i UK sperrer brukerne sine ute fra å bruke andre wap-sider enn 3's egne. Ja, du leste riktig: har du 3-mobil kan du KUN surfe på 3's sider og KUN benytte deg av 3's tjenester. Altså, glem å lese VG på WAP osv.

 

3 Sverige tror jeg ikke har denne sperren, men man vet jo aldri hva de ville finne på i Norge...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...