Gå til innhold

Omtale av World of Warcraft (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra skrevet! World of Warcraft er utrolig bra! En ting jeg lurer på, er hvorfor totalkarakteren ble 9. Spillbarhet: 10, Grafikk: 9, Lyd: 9, Varighet: 10. 10 + 9 + 9 + 10 = 38. 38 delt på 4 = 9,5 , og vi runder så klart oppover til nærmeste hele tall. Ergo vil man etter litt enkel hoderegning få en totalkarakter på 10.

 

:)

Lenke til kommentar
Med mindre du ser på et lite innhogg i lommeboken din som krise da, siden det koster penger å gjøre om talentpoeng

 

ehhh.......... wtf?

Har du satt ut talentpoeng og har lyst til å endre det, må du betale penger for å gjøre det. Hvis jeg husker rett er det 1g første gang, så 5g, 10g, 15g, 20g osv.

Lenke til kommentar

Syntes Gamer.no har blitt useriøst snille med karakterene i det siste, virker nesten som om alle spill folk har store forventninger til får 10'ere og 9'ere i alle vinkler, syntes det kunne blitt mye strengere enn det som er nå.

 

 

En annen ting jeg reagerte litt på:

"..World of Warcraft er blitt kalt det første MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) for massene..."

 

Vet ikke hvor denne ideen kommer fra men jeg finner det nesten provoserende..

 

http://www.mmogchart.com/ Her kan man finne en liste over MMORPGs og marketshare de har.

 

Linage 1 og 2 er ekskludert fra listene, vet ikke hvorfor, men hørte at Linage 1 hadde rundt 2mill subscribers, kan ikke bekrefte det med kilder, men uansett, ser man på listene så ser man at WoW ikke fortjener den tittelen på langt nær..

Lenke til kommentar

såklart, wow penger :blush:

mener though å ha lest en plass at man bruker faktiske penger på å kjøpe items osv på noen onlinespill......

 

beeeegyYnte å lure ;)

 

oioi, der hørte jeg en lyd,

en ferdig med installasjonen lyd :D

 

off off, klarte ikke å holde meg unna

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Syntes Gamer.no har blitt useriøst snille med karakterene i det siste, virker nesten som om alle spill folk har store forventninger til får 10'ere og 9'ere i alle vinkler, syntes det kunne blitt mye strengere enn det som er nå.

 

 

En annen ting jeg reagerte litt på:

"..World of Warcraft er blitt kalt det første MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) for massene..."

 

Vet ikke hvor denne ideen kommer fra men jeg finner det nesten provoserende..

 

http://www.mmogchart.com/ Her kan man finne en liste over MMORPGs og marketshare de har.

 

Linage 1 og 2 er ekskludert fra listene, vet ikke hvorfor, men hørte at Linage 1 hadde rundt 2mill subscribers, kan ikke bekrefte det med kilder, men uansett, ser man på listene så ser man at WoW ikke fortjener den tittelen på langt nær..

Jeg kan forsikre deg om at karakterene er basert på intensiv testing siden oktober, og en /played som er latterlig høy. :blush: Karakterene er ikke gitt for å være snill på noen som helst måte, de er gitt fordi spillet fortjener dem i våre øyne. Skal vi gi gode spill dårligere karakterer bare for å ikke virke populistiske, er det det du mener?

 

Lineage-spillene har såpass stor markedsandel fordi de er store i Asia, de kommer neppe til å bli så store i vår del av verden i forhold til WoW. Det er ikke til å komme fra at for svært mange vil WoW være en inngangsportal til MMORPG-sjangeren, folk som vanligvis ikke hadde spilt denne sjangeren.

Lenke til kommentar
Imho så fortjener ikke WoW mer enn 6-7 på Grafikk. Veldig få polygoner generelt i spillet, og mange textures virker "vaska ut".

Viktig å få med seg at grafisk karakter ikke dreier seg ene og alene om hvor teknisk avansert grafikken er. WoW skårer meget sterkt når det kommer til det kunstneriske. Lyssetting, variasjon, meget god sikt. Man kan se kamper utspille seg på bakken under seg når man flyr. Jeg vil påstå at WoW er av det mer stemningsskapende når det gjelder grafikk.

Lenke til kommentar
Syntes Gamer.no har blitt useriøst snille med karakterene i det siste, virker nesten som om alle spill folk har store forventninger til får 10'ere og 9'ere i alle vinkler, syntes det kunne blitt mye strengere enn det som er nå.

 

 

En annen ting jeg reagerte litt på:

"..World of Warcraft er blitt kalt det første MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) for massene..."

 

Vet ikke hvor denne ideen kommer fra men jeg finner det nesten provoserende..

 

http://www.mmogchart.com/ Her kan man finne en liste over MMORPGs og marketshare de har.

 

Linage 1 og 2 er ekskludert fra listene, vet ikke hvorfor, men hørte at Linage 1 hadde rundt 2mill subscribers, kan ikke bekrefte det med kilder, men uansett, ser man på listene så ser man at WoW ikke fortjener den tittelen på langt nær..

Jeg kan forsikre deg om at karakterene er basert på intensiv testing siden oktober, og en /played som er latterlig høy. :blush: Karakterene er ikke gitt for å være snill på noen som helst måte, de er gitt fordi spillet fortjener dem i våre øyne. Skal vi gi gode spill dårligere karakterer bare for å ikke virke populistiske, er det det du mener?

 

Lineage-spillene har såpass stor markedsandel fordi de er store i Asia, de kommer neppe til å bli så store i vår del av verden i forhold til WoW. Det er ikke til å komme fra at for svært mange vil WoW være en inngangsportal til MMORPG-sjangeren, folk som vanligvis ikke hadde spilt denne sjangeren.

Håper jeg ikke ser ut som en dum Tauren, men i tilfelle;)

Neida, jeg mener ikke at karakterer skal gies dårlige for å være mindre populistiske, men mener at WoW ikke fortjener "så" gode karakterer, om jeg husker rett skal en 10'er være nyskapende, og man kan jo ikke akkurat si at WoW er så veldig nyskapende, det har tatt det beste fra alle MMORPGs og puttet det sammen til en ganske god mølje, men ikke til noe revlusjonerende annet enn at fjortisser har hørt om det og tørr å stjele VISA'en til foreldrene sine for å spille;)

 

Men ikke missforstå meg, artikkelen din er veldig bra skrevet.

 

Tja, det kommer sikkert til å bli en ingangs billett for mange mennesker til MMORPGs, men det fortjener fremdeles ikke tittelen, FFXI har over 1 mill subscribers og er stort i vesten, syntes heller ikke at man skal se på MMORPGs som en sær-vestlig ting, det er vel heller omvendt. Selv om vi hadde ekskludert FFXI etc. så ligger fremdeles spill som EQ2 rundt 1% bak WoW, heller ikke det kan sies å være noe så imponerende at det blir kalt det første MMORPG, mener jeg.

 

(Personlig så mener jeg Ultima Online er det første MMORPG, kort og godt fordi det var det første i seriøs størrelse; )

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...