Gå til innhold

Tre nye LCD-TV-modeller fra Sharp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skiller slike skjermer fra vanlige LCD-skjermer?

For å kalle det en TV bør skjermen ha e innebygget TV-tuner, med tilhørende innganger for audio/video fra andre multimedia-anlegg. Et minimum er s-video-inngang. Vidre er det normalt med innebyggede høyttalere. Ofte ser man også at oppløsningen er mye lavere enn ved vanlege LCD-monitorer

Lenke til kommentar

Hvordan vil det gå å kjøre 720p på en slik med f.eks. en HTPC som kilde? 768 linjer...blir det noen linjer som blir ubenyttet(sorte) i så fall eller blir det strekt?

 

37" LCD er vel akkurat det jeg ønsker meg så lenge underetasjen i huset er utleid....vanskelig å innrede et kinorom når det bor folk der :p

 

For å bytte litt emne, er det flere enn meg som er av den oppfatning av at prisen på store LCD-paneler (30" +) vil falle betydelig i løpet av det året vi er inne i?

Lenke til kommentar
For å bytte litt emne, er det flere enn meg som er av den oppfatning av at prisen på store LCD-paneler (30" +) vil falle betydelig i løpet av det året vi er inne i?

Ja definitivt. I 2004 falt 26"ere fra ca 35.000kr i januar ned til 7.990kr i desember. 30" falt også voldsomt men der husker jeg ikke noen konkrete tall. Nå starter vel 30" på ca 13.000kr og jeg regner med stupende priser i 2005 også.

 

Husk at nye og effektive fabrikker kan i hvertfall i teorien produsere slike skjermer til langt under prisen av tilsvarende CRT. Utsalgspris vil stadig synke nærmere produksjonsprisen. Om jeg får gjette villt så tipper jeg 30" LCD-TV (med lav oppløsning og for treg responstid for spill) faller ned mot 5-8.000kr i år.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ingen tvil om at plasma gir det beste bilde totalt sett pr. i dag. Men utviklingen på lcd-siden skjer veldig fort. Panelene blir større, billigere og bedre.

 

Tror nok at når lcd kommer dithen at bildekvaliteten blir god nok vil den erstatte plasma på middels store skjermer (opp til 50"?). Plasmateknologien har fremdeles ulemper bl.a. med fastbrenning, selv om det finnes gode mekanismer for "vasking" for å motvirke dette.

Lenke til kommentar

Tror nok at når lcd kommer dithen at bildekvaliteten blir god nok vil den erstatte plasma på middels store skjermer (opp til 50"?). Plasmateknologien har fremdeles ulemper bl.a. med fastbrenning, selv om det finnes gode mekanismer for "vasking" for å motvirke dette.

Tja, det er jo lov å håpe. Synes jeg så et sted at "fastbrennings-problematikken" var hauset alt for mye opp. De klarte visst ikke å brenne fast noe selv om plasma-skjermen sto på i mange timer på samme kanal.

 

JEg vet ikke, uansett er TV (som i fjernsynstitting, NRK, TV2, etc) det jeg bruker TVen min aller minst til. Flere uker siden sist jeg så på TV, men det er ikke mange timene siden sist jeg så på en DVD-film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...