Gå til innhold

NVIDIA oppdaterer nForce4-drivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sakset dette i fra anandtech: UPDATE 2/05/2005: nVidia has acted to prevent, or at least make it more difficult, to mod the Ultra board to SLI. First, DFI has advised us, and posted on their website, that they will NOT sell the SLI bridge to buyers of the Ultra board.

 

Altså Nvida fjerner nå muligheten til å modde Nforce -Ultra kort til SLI, vet å modifisere driverene og chipsettene

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

IDE og Audio driverne funker fint for nforce2/3 også. Med tidligere 6.x beta ide-drivere har jeg hatt problemer med frysing pga. ide, men nå funker alt bra igjen.SMBus og Ethernet skal visstnok ikke fungere, men de er vel knapt nok så fyrktelig viktige uansett, skal bare være noen strenger som er oppdatert. Hvorfor ikke nvidia releaset dette som en UDP kan jeg ikke forstå.

Lenke til kommentar
Bruker verken IDE eller audio driverne til nvidia.. Installerte IDE driverne en gang, og alt ble bare sirup.. Bruker standard IDE drivere fra Microsoft, funker best for min del.

Med tanke på at de aller fleste andre bruker de uten problemer, og at de følger med som standard for alle som kjøper NForce hovedkort, så vil jeg anbefale deg å prøve de igjen. Det var sikkert en uheldig omstendighet i ditt tilfelle...

Lenke til kommentar
Det er vel ikke det eneste de gjør med denne utgaven. Det har vært nok av barnesykdommer på nForce4 kort, så denne bør helst rette opp i endel av dem. Noen som har prøvd enda?

Har brukt disse driverne i et par dager nå, ingen problemer. Jeg har sett folk nevne "barnesykdommer" som et argument mot NForce4 flere ganger, men aldri hørt noe konkret. Hva tenker du på spesielt? Jeg kan liste opp et par problemer med NForce tradisjonelt, men disse problemene har vært med eldre versjoner eller plattformen generelt, ikke bare NForce4.

Lenke til kommentar
Jeg har sett folk nevne "barnesykdommer" som et argument mot NForce4 flere ganger, men aldri hørt noe konkret. Hva tenker du på spesielt?

Jeg tenker på FireWall'en, for eksempel. Det var eneste feilen jeg hadde på hovedkortet mitt. Jeg hadde nett og alt var fint etter å ha installert driverne, og helt plutselig var kontakten borte. Akkurat som om nettverkskabelen aldri hadde stått i. Avinstallerte noe FireWall drivere, og alt gikk som en klokke, nett med en gang. Har ikke giddi å prøvd å installere driverne igjen, for å si det sånn. ;) Derfor håpa jeg at disse nye kanskje var mer stabile, eller i det minste hadde noe som funka.

Lenke til kommentar
Jeg har sett folk nevne "barnesykdommer" som et argument mot NForce4 flere ganger, men aldri hørt noe konkret. Hva tenker du på spesielt?

Jeg tenker på FireWall'en, for eksempel. Det var eneste feilen jeg hadde på hovedkortet mitt. Jeg hadde nett og alt var fint etter å ha installert driverne, og helt plutselig var kontakten borte. Akkurat som om nettverkskabelen aldri hadde stått i. Avinstallerte noe FireWall drivere, og alt gikk som en klokke, nett med en gang. Har ikke giddi å prøvd å installere driverne igjen, for å si det sånn. ;) Derfor håpa jeg at disse nye kanskje var mer stabile, eller i det minste hadde noe som funka.

Samme som meg det. Installeret Win XP Pro engelsk, la inn drivere som fulgte med CD'en (også firewall programmet), så kjørte windows update, la inn programmer etc, alt fungerte som gull. Så en dag plutselig når jeg skulle bruke den, hadde ikke rebootet, den bare stod påslått. Så kom jeg ikke på nett, hadde da IP 169.254.X.X og subnet 255.255.0.0 og ingen Gateway. Fikk ikke release eller renew IP'en fra routeren min, kom ikke inn på firewall konfig eller router konfig, selv med statisk IP.

 

Avinstallerte Network Access Manager og prob løst. Prøvde reinstall og vips prob tilbake. Lastet ned nye drivere fra ASUS sidene (samme drivere, men for å utelukke buggete/korrupte filer på CD'en) og testet dem. Prob tilbake, avinstallerte og testet og fungerer igjen.

 

Avinstallerte driverene i går, la da inn nye 6.39 sammen med firewall programmet og problem er fortsatt der med de nye driverene. Får ikke IP, bare standard Windows IP, får den IP når nettverks kabel er i og maskin registrerer nett, men får ikke kontakt med nett. Så har avinstallert Network Access Manager igjen og kjører uten FW i PC'en, bare i routeren nå.

 

Håper noen har tips/løsning til dette. Har BTW sendt mail til ASUS om saken (har ASUS A8N SLI Deluxe btw) og håper de har noe svar om dette.

Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet med firewallen, eller ikke akkurat det samme. Jeg la inn en beta-driver pakke som var hjemmesnekret da jeg fikk hovedkortet mitt, og jeg fikk melding om at det manglet filer da jeg installerte firewallen (fikk f.eks ikke opp noe tray ikon). Så den funket veldig dårlig... Men jeg tenkte ikke noe mer over dette siden det var en beta driver laget av noen som mikset diverse versjoner.

 

Har ikke testet firewallen med 6.39 ennå, men kan jo være interessant å høre hva de som har gjort en fresh install av windows og legger inn denne direkte opplever. Jeg tror forøvrig dette bare er en driverbug, og det jeg opplevde gjelder nok alle nforce-variantene med firewall, ikke bare nf4... så ikke et chipsetproblem/barnesykdom med nf4 med andre ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...