Gå til innhold

Overklokk din Apple Mac mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klokking er ikke helt ukjen, har selv klokket min eMac :D

gikk bra det. Men alltid gøy å klokke macen litt.

14% økning høres kanskje ikke så mye ut, men i mac verdenen er ikke en 1.25ghz det samme som en 1.25ghz Intel CPu derfor er 14% på en mac ganske mye mer en 14% på en Intel eller AMD cpu.

Endret av kuroger
Lenke til kommentar

hm..

jeg gidder ikke starte noen krangel om hva mac er nå, men de gamle mac'ene som moren min hadde på sykehuset for noen år siden klarte ikke å scanne inn et bilde en gang uten å kræsje.. :roll:

 

uansett, man må vel ha en temmelig liten spiss for å klare det der, og hva når man skal lodde de tilbake igjen?

Lenke til kommentar
hm..

jeg gidder ikke starte noen krangel om hva mac er nå, men de gamle mac'ene som moren min hadde på sykehuset for noen år siden klarte ikke å scanne inn et bilde en gang uten å kræsje.. :roll:

 

uansett, man må vel ha en temmelig liten spiss for å klare det der, og hva når man skal lodde de tilbake igjen?

Tipper at 0,12mm spiss er fint til det arbeidet.

 

Man bare kortslutter med loddetinn istedet for å lodde dem inn igjen.

 

Denne spissen bruker jeg på småelektronikk, burde gå greit med den.

Lenke til kommentar
ooh, zero time, burzum fan eller Kittelsen fan?

 

kul avatar.

 

btw: apple modding er kult.

de fortjener litt ekstra de og.

takker.. :)

 

kanskje litt seint ute, men eg er faktisk fan av begge.. ;)

 

men dette blei kanskje litt off topic..

 

Det er jo bra at ein såpass billig mac kan overklokkes.. det gjer i mine auge veldig mykje for pengane.. :)

Lenke til kommentar
satt akkurat å tenkte på det :), hvorfor man aldri hører noe om MAC klokking, det samme gjelder bærbare, er det ikke mulig å klokke bærbare pcr? sikkert ikke så lurt siden man vil ha lite støy å varme..men er det mulig?

Ja, det er mulig å overklokke noen bærbare. Men måten det gjøres på er litt annerledes enn på stasjonære pc'er. Siden overklokking ikke er støttet i biosen, må man hoppe over til dynamisk klokking i Windows. Så et bærbart Dothan-system på xtremesystems.org som kjørte på [email protected] på boxed kjøling :D

 

Freq-2.4.jpg

 

Kilde

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Klokking er ikke helt ukjen, har selv klokket min eMac :D

gikk bra det. Men alltid gøy å klokke macen litt.

14% økning høres kanskje ikke så mye ut, men i mac verdenen er ikke en 1.25ghz det samme som en 1.25ghz Intel CPu derfor er 14% på en mac ganske mye mer en 14% på en Intel eller AMD cpu.

Sånn jeg ser det så er nå 14% økning 14% økning...

14 % økning er 14% økning uansett om man har en rask eller treig prosessor! :tease:

(Ser at det er en "gammel" tråd, men når det gjelder rare utsagn om prosentregning så kan jeg bare ikke la være... )

Endret av eiwoh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...