Gå til innhold

Fatal1ty AN8 offisielt lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde dette kortett kommet klargjort for å kun plugge til vannjølingen da hadde det vært noe ja! Hadde vært utrolig fett om alt som kunne blitt kjølt ned hadde vært klargjort for vannkjøling.

 

All denne ekstra kjølingen kan man jo selv fikse på en enkel måte, nei dette kortet må bli kun for ekstremt intereserte (litt avhengig av hvordan det overklokker selvsagt).

Lenke til kommentar

Ja, det er 5 vifter på hovedkortet... for min del er det 5 for mye! Jeg tar til takke med hovedkort uten vifte på north bridge.

 

Jeg er stor tilhenger av www.silentpcreview.com og gjør alt jeg kan for å få en pc til å være minst mulig synlig og hørbar. Den skal helst hverken lage lyd eller lys! Marerittet mitt er altså en pc med bråkete vifter og neonlys! *grøss*. Og derfor, er jeg ikke særlig tilhenger av overklokking, siden dette lager ekstra mye støy for liten ytelse.

 

Mitt neste kjøp består av:

 

- Zalman reserator1 (viftefri vannkjøling)

- Antec Phantom (viftefri psu 350W)

- Asus hovedkort (viftefri)

- Seagate harddisker montert i oppheng

- Stillegående 120 mm vifte bak og 120 mm vifte i front.

- Kaldt stål-kabinett uten støydempingsmatter

 

Siden reserator1 skal gå både via GPU og CPU kan jeg dessverre ikke ty til ett SLI oppsett. :hrm: Ett SLI oppsett ville nok uansett ikke holdt med en Antec Phantom PSU på bare 350W.

Lenke til kommentar
Ja, det er 5 vifter på hovedkortet... for min del er det 5 for mye! Jeg tar til takke med hovedkort uten vifte på north bridge.

 

Jeg er stor tilhenger av www.silentpcreview.com og gjør alt jeg kan for å få en pc til å være minst mulig synlig og hørbar. Den skal helst hverken lage lyd eller lys! Marerittet mitt er altså en pc med bråkete vifter og neonlys! *grøss*. Og derfor, er jeg ikke særlig tilhenger av overklokking, siden dette lager ekstra mye støy for liten ytelse.

 

Mitt neste kjøp består av:

 

- Zalman reserator1 (viftefri vannkjøling)

- Antec Phantom (viftefri psu 350W)

- Asus hovedkort (viftefri)

- Seagate harddisker montert i oppheng

- Stillegående 120 mm vifte bak og 120 mm vifte i front.

- Kaldt stål-kabinett uten støydempingsmatter

 

Siden reserator1 skal gå både via GPU og CPU kan jeg dessverre ikke ty til ett SLI oppsett. :hrm: Ett SLI oppsett ville nok uansett ikke holdt med en Antec Phantom PSU på bare 350W.

Hvorfor vil du ha ett stålkabinett uten matter?

 

AtW

Lenke til kommentar

Støymatter nærmest "produserer" varme i kabinettet. Hva skal man med støymatter hvis komponentene ikke bråker? Noen velger å gå for mer kraftige vifter, og gjøre det "lydløst" med matter... men det har ofte mot sin hensikt...

 

Jeg tror nok 2 x 120 mm vifter av merket Papst som kjører på 6 volt med fri luftflyt begge veier gjør susen. Med fri luftflyt mener jeg fri luftflyt, og ikke noe bivoks-mønster ála Antec som egentlig ikke fungerer likevel!

 

Jeg er såpass hardcore på dette, fordi jeg har liten hybel og jeg sover ved siden av pc'en :p

Lenke til kommentar
Støymatter nærmest "produserer" varme i kabinettet. Hva skal man med støymatter hvis komponentene ikke bråker? Noen velger å gå for mer kraftige vifter, og gjøre det "lydløst" med matter... men det har ofte mot sin hensikt...

 

Jeg tror nok 2 x 120 mm vifter av merket Papst som kjører på 6 volt med fri luftflyt begge veier gjør susen. Med fri luftflyt mener jeg fri luftflyt, og ikke noe bivoks-mønster ála Antec som egentlig ikke fungerer likevel!

 

Jeg er såpass hardcore på dette, fordi jeg har liten hybel og jeg sover ved siden av pc'en :p

Er det ingen som tenker på dette når de lager støydempingsmatter egentlig? Det er jo ingen nødvendig sammenheng mellom støydempingsevne, og varmeisolasjonsevne. Kanskje det blir for dyrt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det ingen som tenker på dette når de lager støydempingsmatter egentlig? Det er jo ingen nødvendig sammenheng mellom støydempingsevne, og varmeisolasjonsevne. Kanskje det blir for dyrt?

Vel, støydempingsmatter synes jeg ikke hører noe sted i pc-verdenen. Det er greit i biler, hus osv. der litt økning i varme ikke spiller noen rolle. Det nærmeste støydempningsmatter jeg foretrekker i pc er gummi, som har hensikt å omdanne vibrasjoner (til varme?)... energi kan jo hverken forsvinne eller oppstå...

 

Jeg skjønnte ikke hva du mente med at "kanskje det blir for dyrt?" Støydempningsmatter i pc gjør to ting:

 

1. absorberer lydbølger fra komponenter, og omdanner dette til varme.

2. isolerer kabinettet på innsiden slik at kabinettveggene ikke lenger absorberer varmen fra komponentene i like stor grad, og derfor heller ikke leder varmen ut av kabinettet like godt.

 

En gang prøvde jeg asfaltmatter på innsiden av ett Aopen kabinett, men det førte kun til at pc'en ble 10 kg tyngre...

 

Uansett er ett stålkabinett bedre enn de lette aluminiumskabinettene til å lede varme.

Lenke til kommentar
Uansett er ett stålkabinett bedre enn de lette aluminiumskabinettene til å lede varme.

hææ???

 

stål er da en kjempedårlig varmeleder i forhold til aluminium! :hmm:

 

Hvorfor tror du de lager cpu-kjølere og feks topper til bilmotorer av aluminium og ikke stål...? ;)

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...