Gå til innhold

TEST: Creative Zen Micro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet jeg har med alle andre spillere enn ipod er at de ikke kan brukes sammen med itunes. Synes rett og slett at itunes er et genialt program og når jeg har alle sangene mine organisert der er en ipod et naturlig valg. Bare dette programmet gjør at "totalpakken" til apple er et hestehode forran resten.

Lenke til kommentar

At den "etterlikner" ipod mini er vel ikke negativt? Kanskje hvis du er ipod-fanboy?

 

-  Trenger i utgangspunktet egne drivere

Dette ankepunktet synes jeg er så alvorlig at jeg ikke kunne tenkt meg denne i det hele tatt. dessverre Creative, her må dere bruke kreativiteten litt mer for å få meg interressert.

 

Dette er vel fikset på med ny firmware?

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

De negative punktene var da intetsigende som kansellerer seg selv om man tenker litt:

 

- Trenger i utgangspunktet egne drivere

Nye drivere kan lastes ned fra nettet !

 

- 12 timer er litt svak batterikapasitet

BEDRE enn Ipod som den alltid sammenlignes med. Og hadde batteriet vært bedre, ville spilleren vært større, da ville DET vært en negativt poeng.

 

- Fremstår litt som en halvkopi av iPod

Har iPod bra design eller ikke? Man kopierer det som er bra, og legger til noe, så får man noe som er enda bedre.

Lenke til kommentar

Her sitter jeg og leser en svært bra test, mens jeg hører på Dream Theatre (favoritten). Og plutselig ser jeg en rekke Dream Theatre-låter i "Import Wizard". Testen ble dermed mer enn bare fullkommen ;).

 

 

 

----

 

- Trenger i utgangspunktet egne drivere

Nye drivere kan lastes ned fra nettet !

 

Kan du forklare hva du mener her? Egne drivere trenger den vel uansett. Enten du får de fra Internett eller en CD.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke egne drivere for bruke spilleren som en bærbar lagringsenhet. For å bruke spilleren som lagringsenhet, setter man i USB-kabelen og går inn i menyen og velger at du vil bruke den som en slik enhet. Så velger du hvor stor del av minnet som skal settes av til dette. Spilleren dukker da nærmest umiddelbart opp som en egen partisjon i Windows. Filene man overfører her har man ikke tilgang til å spille av på spilleren.

 

Ønsker man noe mer enn dette?

Lenke til kommentar

Synes ikke at jeg får et svar om han som skriver denne, litt "særegene" testen mener at den er bedre eller dårligere enn iPod mini som er det mp3 spillerene som er den enste konkurenten. Han spør jo det spørsmålet uten å svare på det.

 

Vel den ser jo bra ut, og den har hele 4 timer mer batteri kappasitet enn ipod mini. Ser ut som den er en verdig konkurent til iPod mini. Men for min del så har brukervenligheten, samt fm senderene som passer på minien, større betyding enn de 4 timene og 1 GB mer. Men ipod mini vil snart gjennom en oppdatering. Så håper det kommer en test når en ny versjon kommer.

 

Mvh meg

Lenke til kommentar

Den nye firmware'n er alpha og omega..

Jeg gikk fra en Muvo2 SQ 4gb til til Zen Micro.(Grunnet at Harddisken i Muvoen tryna) Savna virkelig å slippe de teite programmene til Creative.

Så da jeg fikk lagt inn den nye firmwaren ble alt som gull. Helt til jeg la merke til funksjonen som lar deg ta back up av Outlook kontakter/kalender og Oppgaver...

Tenkte wow.. Nå har jeg grunn til å bruke kontaktlista i outlook også :p

Det funker som f*** forøvrig..

 

EDIT : Det gode batteriet dog, mener jeg er skryt...

 

2mmy

Endret av blink182
Lenke til kommentar

Morsomt å se de negative punktene som er listet opp:

1. Trenger i utgangspunktet egne drivere

2. 12 timer er litt svak batterikapasitet

3. Fremstår litt som en halvkopi av iPod

 

1. Dette gjelder jo også IPod

2. Dette er 4 timer bedre enn IPod.

3. Her er det vel litt smak og behag om det er bedre eller dårligere enn IPod.

 

Det virker som om de som tester har hengt seg litt opp i hvor "bra" IPod er, men samtidig har de glemt alle ulempene.

 

Jeg har ingen av spillerne, men skulle jeg velge idag så hadde jeg glatt gått for Zen Micro sammenlignet med IPod mini.

Lenke til kommentar

Problemet med denne typer knapper er at de er veldig sensitive

 

Det kan jo stilles på

 

Det som er sikkert, er at vi savner en egen knapp for å gå til grunnmenyen.

 

Ved å holde inne back kommer du tilbake til grunnmenyen.

 

Dette syntes jeg at skulle tas med i artikkelen.

Lenke til kommentar
Her sitter jeg og leser en svært bra test, mens jeg hører på Dream Theatre (favoritten). Og plutselig ser jeg en rekke Dream Theatre-låter i "Import Wizard". Testen ble dermed mer enn bare fullkommen ;).

 

 

 

----

 

- Trenger i utgangspunktet egne drivere

Nye drivere kan lastes ned fra nettet !

 

Kan du forklare hva du mener her? Egne drivere trenger den vel uansett. Enten du får de fra Internett eller en CD.

Om det er favoritten burde du kunne stave dem riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...