Gå til innhold

Gratis WAP til folket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å skrive :9201 etter IP-adressen. Altså som dette: 207.232.99.109:9201

 

Håper bare at kontoen ikke tappes om en uke, eller at jeg plutselig får en faktura i posten..

Har ikke dukket opp noen faktura til nå, og jeg håper det forblir slik. :cool:

Endret av arthur_mukk
Lenke til kommentar

Hei,

 

dette er ikke gratis.

 

Hverken NetCom eller TnM generer CDR'ene (Billingrecords) i WAP G/W.

CDR'ene blir derimot generert i SGSN/GGSN nodene (GPRS infrastruktur).

 

Dette betyr at så lenge dere benytter infrastruktur (APN) fra NetCom eller Telenor så vil dere bli belastet uansett hvilken WAP G/W som benyttes.

 

Årsaken til at et kontantkort fra en Service Provider tilsynelatende ikke ble belastet kan være en forsinkelse i CDR overføringen (såkalt hot billing, ikke "live billing").

Lenke til kommentar
Hei,

 

dette er ikke gratis.

 

Hverken NetCom eller TnM generer CDR'ene (Billingrecords) i WAP G/W.

CDR'ene blir derimot generert i SGSN/GGSN nodene (GPRS infrastruktur).

 

Dette betyr at så lenge dere benytter infrastruktur (APN) fra NetCom eller Telenor så vil dere bli belastet uansett hvilken WAP G/W som benyttes.

 

Årsaken til at et kontantkort fra en Service Provider tilsynelatende ikke ble belastet kan være en forsinkelse i CDR overføringen (såkalt hot billing, ikke "live billing").

Hørtes nok ganske riktig ut dette ja.....

Så det spørs om man ikke fortsatt må belage seg på å betale for wap... :hmm:

Lenke til kommentar
Hei,

 

dette er ikke gratis.

 

Hverken NetCom eller TnM generer CDR'ene (Billingrecords) i WAP G/W.

CDR'ene blir derimot generert i SGSN/GGSN nodene (GPRS infrastruktur).

 

Dette betyr at så lenge dere benytter infrastruktur (APN) fra NetCom eller Telenor så vil dere bli belastet uansett hvilken WAP G/W som benyttes.

 

Årsaken til at et kontantkort fra en Service Provider tilsynelatende ikke ble belastet kan være en forsinkelse i CDR overføringen (såkalt hot billing, ikke "live billing").

Kunne ikke vært mer enig i dette.

Ser ut som om du VET hva du snakker om wapper.

Bra innlegg, takk!!!

Endret av znappa
Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Charging gjelder selv om man ikke fyller ut APN i telefoninnstillingene.

 

Oppførselen for telefoner som ikke har korrekt APN innstillinger vil være avhengig av telefontypen som benyttes.

 

Noen telefoner vil benytte 'default' APN når APN innstillingene er tomme.

Andre telefoner vil bare stå og 'henge'.

 

Default APN i NetComs nett er internet.netcom.no

internet.netcom.no APN'et generer CDR'er i samme punkt som wap.netcom.no APN'et.

Mao man vil fremdeles bli belastet selv om man ikke fyller ut APN i telefoninnstillingene..........

Lenke til kommentar
Da funket det ja! Håper bare at kontoen ikke tappes om en uke, eller at jeg plutselig får en faktura i posten..

Min D500 med telenor bare kobler og kobler, men viser ingen side..? :hmm:

Det samme skjedde med meg før jeg byttet port, men det har du vel gjort allerede..?

Jepp, prøvd både 9100 og 9102.. Gidder du poste ditt nøyaktige oppsett her..? hadde vært til hjelp.. Hva har du på "bærer" f.eks..? jeg har "bare GPRS"..

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Charging gjelder selv om man ikke fyller ut APN i telefoninnstillingene.

 

Oppførselen for telefoner som ikke har korrekt APN innstillinger vil være avhengig av telefontypen som benyttes.

 

Noen telefoner vil benytte 'default' APN når APN innstillingene er tomme.

Andre telefoner vil bare stå og 'henge'.

 

Default APN i NetComs nett er internet.netcom.no

internet.netcom.no APN'et generer CDR'er i samme punkt som wap.netcom.no APN'et.

Mao man vil fremdeles bli belastet selv om man ikke fyller ut APN i telefoninnstillingene..........

Men hadde både Amobil og Waptunnel sagt det var gratis om det ikke er det..?

Lenke til kommentar

Det virker som om du vet hva du snakker om wapper. Jeg forsøkte med blankt apn i intsillingene til Telenor, og det funket faktisk uten :dontgetit: . Ellers kan jeg ingenting om hva de trenger for å ta penger osv. APN instillingen til Telenor er forresten kun "wap".

 

Toth: Jeg har alt som default foruten IP og portnummer, som du kan lese i postene over.

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...