Gå til innhold

Samsung produserer XDR-minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Megabit? Eller Megabyte?

Jeg lurer også på det, men siden det stod minnebrikker betyr vel det at det blir minnemoduler med 256MB(enkeltsidete) og 512MB(dobbeltsidede), dvs 8 minnebrikker pr side. Men dette er bare gjetting fra meg

 

EDIT: Ser noen svarte før meg, men det ser ut som jeg ikke tok så feil :)

EDIT2: bortsett fra at jeg rotet med brikke og modul

Endret av bOMS
Lenke til kommentar

Satt selv med p4 1,4 her for ca 1 år siden med rambusminne.

Bygde ny pc her med abit 3max og pentium 2,8 og 1024 ddr minne .

Fant fort ut denne nye pc hvar jo ikke raskere en gammel så jeg tror rambus er på framm marsj med noe stort.

angrer på at jeg solgte gammel pc.

NEI folkens rambus er langt fremme når det gjelder minne teknologi det er bære det ingen hadde troa på dem .

Dem kommer bære sterkere nå en noen gang tidliger hehe

Lenke til kommentar

Prisen er det er det ikke noe og si på da. Du får hva du betaler for slik som alt anet her.

Se bare på hva folk legger i alt dem ikke har så mye nytte av ja da kan man jo prate om pris og nytteverdi her.

Håper rambus kommer tilbake og det blir nye hoved kort som er laga til disse rambus minna så vi kan nyte godt av rambus teknologi

Lenke til kommentar
NEI folkens rambus er langt fremme når det gjelder minne teknologi det er bære det ingen hadde troa på dem .

Hvis de bare ikke tok blodpris for teknologien sin så. ;)

Tja dagens DDR priser er nå ikke så lave de heller, rambus sine priser hadde vel sikkert sunket de også om det var blitt sikkelig fart i salget .

Vi ser i dag at DDR2 er dyrt, men dette vil nok endre seg den dagen AMD også tar dette i bruk fordi da tør flere satse på disse og konkuransen blir større, så her er det bare at amd får ræva i gir,for dette vil komme før eller siden uansett :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg så dette på theinq tidligere i dag. Det er veldig lovende at produksjonen er så høy allerede. Jeg tror vi får se dette først på skjermkort når det gjelder PC-markedet. Her trengs det nemlig mindre brikker enn for systemminne, og skjermkort-produsenter er villige til å betale mer for det. Her kan det bli en aldri så liten revolusjon i minnebåndbredde...

Lenke til kommentar
NEI folkens rambus er langt fremme når det gjelder minne teknologi det er bære det ingen hadde troa på dem .

Hvis de bare ikke tok blodpris for teknologien sin så. ;)

Prisen settes av markedet og minneprodusenten. Rambus selger kun teknologien, og krever en lisenskostnad (typisk rundt 1%) fra produsenten. Ergo, Rambus styrer ikke prisen.

Lenke til kommentar
Prisen settes av markedet og minneprodusenten. Rambus selger kun teknologien, og krever en lisenskostnad (typisk rundt 1%) fra produsenten. Ergo, Rambus styrer ikke prisen.

Jeg snakker om den gang Rambus minne var eneste alternativ for Intel-prosessorer, sånn cirka 3-4 år siden. Den gang tok de en skyhøy lisenskostnad (eller ettellerannet), som førte til at Rambus minne ble forferdelig dyrt.

Lenke til kommentar
Prisen settes av markedet og minneprodusenten. Rambus selger kun teknologien, og krever en lisenskostnad (typisk rundt 1%) fra produsenten. Ergo, Rambus styrer ikke prisen.

Jeg snakker om den gang Rambus minne var eneste alternativ for Intel-prosessorer, sånn cirka 3-4 år siden. Den gang tok de en skyhøy lisenskostnad (eller ettellerannet), som førte til at Rambus minne ble forferdelig dyrt.

Det beste var at de ville innkassere lisenspenger på SD-RAM som de overhodet ikke hadde rettigheter til, de tapte så det sang i retten også da, men det var mye mas en stund. De har god teknologi men en forferdelig forretningsmoral.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...