Gå til innhold

Oppdateringer vil kreve lovlig Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fra og med 7. februar vil verifisering være påkrevd i tre land; Kina, Tsjekkia og Norge.

er noreg ein av dei store piratsyndarane?

 

 

eg syns det er heilt greit at vi som har orginalt windows skal få enkelte fordeler.

 

og det er ingen som tvinger deg til å velge windows. det er jo stadig vekk folk som klager over kor dårleg windows er. har du ikkje råd til orginalt windwos, så kan du bruke linux (som mange sier er mykje betre).

Lenke til kommentar
Fra og med 7. februar vil verifisering være påkrevd i tre land; Kina, Tsjekkia og Norge.

er noreg ein av dei store piratsyndarane?

 

 

eg syns det er heilt greit at vi som har orginalt windows skal få enkelte fordeler.

 

og det er ingen som tvinger deg til å velge windows. det er jo stadig vekk folk som klager over kor dårleg windows er. har du ikkje råd til orginalt windwos, så kan du bruke linux (som mange sier er mykje betre).

Så er vel en STOR del av de som ikke har råd til windows av typen som liker å SPILLE, å da er ikke linux mye tess.

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar

Det var jo spesifikt i norge dette skulle foregå...

 

Så hvis man kjører en engelsk versjon av windows, så oppstår ikke dette problemet, eller spores det på andre måter? Personlig kjører jeg konsekvent engelsk programvare pga elendige norske oversettelser og at oversetting ofte sinker releaser på servicepakker og lignende. Dette innebærer også at windows update også er satt til engelsk osv. Hvordan vil dette da slå ut?

Lenke til kommentar
Det var jo spesifikt i norge dette skulle foregå...

 

Så hvis man kjører en engelsk versjon av windows, så oppstår ikke dette problemet, eller spores det på andre måter? Personlig kjører jeg konsekvent engelsk programvare pga elendige norske oversettelser og at oversetting ofte sinker releaser på servicepakker og lignende. Dette innebærer også at windows update også er satt til engelsk osv. Hvordan vil dette da slå ut?

Vi er med andre ord blitt forsøkskaniner !? :p

Lenke til kommentar
Fra og med 7. februar vil verifisering være påkrevd i tre land; Kina, Tsjekkia og Norge.

er noreg ein av dei store piratsyndarane?

 

 

eg syns det er heilt greit at vi som har orginalt windows skal få enkelte fordeler.

 

og det er ingen som tvinger deg til å velge windows. det er jo stadig vekk folk som klager over kor dårleg windows er. har du ikkje råd til orginalt windwos, så kan du bruke linux (som mange sier er mykje betre).

Hvilke fordeler (?) !! :(

 

Det var ikke mye nyttig å skryte av med hensyn på "fordelene" som tilbys. Søppelprogramvare etter min mening. Outlook med mer.. Og hvilke programmer er det som skal gis gratis til de registrerte brukerne? Har lite tro på at de får noe særlig mye igjen for registreringen ettersom Microsoft er et pengesultent selskap.

 

:yes:

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvilke versjoner av Windows kan dette dreie seg om?

 

Kan det dreie seg om eldre windowsversjoner også? Har lite tro på at de bryr seg om å gjøre dette grepet på 9x versjonene og windows 3.x versjonene (for de som måtte slite helsa på disse).

 

:tease:

 

 

Hvordan gjør de en lisens kontroll (uten å installere noe først på maskinene dine) ?

 

Hadde Microsoft vært rimeligere så ville det jo vært mer attraktivt å gidde å ha lisens på produktene. For ikke å snakke om kvaliteten på produktet. Windows er jo ikke så værst produkt, men de kunne ofret mer på å flikke på eldre versjoner for å tilfredstille kunder som er fornøyde med disse eldre versjonene. Hvis Microsoft fortsetter å slippe produkter uten å fikse opp ordentlig etter seg så vil folk kanskje gå lei.

 

Eneste tungtveiende grunn for å forsette med Windows som jeg kan se er at vi er blitt avhengige av å ha dette OS'et for å kunne fortsette å bruke annen Win32 basert software som vi er blitt så glade i som en også ikke finner for Linux / Mac plattformene.

 

Alle forsøkene Linux gutta (og jentene) har gjort for å kunne kjøre Win32 kode er jo ikke særlig perfekt. Eneste brukbare alternativ er vel slike programmer som VMware som lar deg fortsette i 2 verdener da VMware også lages for å kjøre på Linux.

 

Men å måtte støtte seg til 2 verdener er jo ikke noen perfekt løsning det heller. Jeg tror eneste måten en konkurrent som Linux distroene kan vinne på er å lage et bedre operativsystem. Jeg synes Linux mangler brukervennligheten du finner i Windows.

 

Men egentlig håper jeg at Microsoft skjerper seg til forbrukerens beste og at Linux blir et bedre produkt på sikt. Lenge leve idealismen til Linus Torvalds.

 

:thumbup:

 

Microsoft suger (litt ihvertfall) :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...