Gå til innhold

Lader i AA-format


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, var det ikke siemens som hadde batteri som ser ut som dem består av 2-3 aaa batteri linka sammen? bygge overgang kansje?

 

men men, alltids greit å ha for hånden. eneste som hadde vært bedre hadde vært en ladenhet med eget batteri og solpanel. bare legg den fra deg i sola også bruker du den til å lade mobilen med senere. enda mer praktisk på hytta ;)

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt en. Får vel kanskje rapportere tilbake når den ankommer.

 

Porto ble bare $5 til Norge, så selv med en totalpris (med porto) på $25, så burde den gå glatt gjennom tollen. Hurra for lav dollarkurs :)

Vi blir veldig fornøyde om du gir oss noen tilbakemeldinger på hvordan produktet fungerer, enten her på forumet, eller på mail.

 

Har veldig lyst å bestille en selv, men hvis jeg hadde bestilt alt jeg hadde kommet over av fristende oppfinnelser, hadde jeg ikke hatt råd til tak over hodet. :whistle:

Lenke til kommentar
hmm, var det ikke siemens som hadde batteri som ser ut som dem består av 2-3 aaa batteri linka sammen?

Ja, stemmer det. I hvertfall før.

 

hadde vært en ladenhet med eget batteri og solpanel. bare legg den fra deg i sola også bruker du den til å lade mobilen med senere. enda mer praktisk på hytta

Tja, hva hvis det aldri er sol der man bor? :(

Lenke til kommentar
hadde vært en ladenhet med eget batteri og solpanel. bare legg den fra deg i sola også bruker du den til å lade mobilen med senere. enda mer praktisk på hytta

Tja, hva hvis det aldri er sol der man bor? :(

nord om polarsirkelen i vintermånedene?

 

solpaneler benytter uv like mye som synlig lys. derfor vil dem lade under de underligste forhold...

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt en. Får vel kanskje rapportere tilbake når den ankommer.

 

Porto ble bare $5 til Norge, så selv med en totalpris (med porto) på $25, så burde den gå glatt gjennom tollen. Hurra for lav dollarkurs :)

har du hørt noe mer om den eller??

Den har ikke kommet enda. Rapporter tilbake i denne tråden så fort jeg har fått den :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da er laderen testet. Litt hvertfall...

 

Bestilte laderen den 25. januar. Den ankom i postkassa 15. februar, og var postlagt den 10. Det tok med andre ord litt tid før de fikk sendt den, men har kanskje fått mange ordre i det siste?

 

Laderen lå bare rett oppi pappkonvolutten, med en liten bit plastfolie halveis rundt. Ingen ordentlig innpakning. Ferdig montert var et Duracell-batteri.

 

Jeg bestemte meg for å bytte det ut med et ferskt IKEA-batteri for å være sikker på kapasiteten. Det var en enkel skruoperasjon, ikke så ulikt en Maglite-lykt. Når batteriet er satt inn blinker ett par røde lysdioder i ett par sekunder for å vise at den er klar. Disse blinker også konstant under oppladning. Noen ville kanskje tro at det var dumt, og at man brukte opp verdifull strøm på tøys og tøv. Men de virker ikke veldig strømslukende, så tror ikke det har noe særlig betydning.

 

Jeg begynte med å la min K700i lade seg helt ut, slik at den slo seg av. Så plugget jeg i herligheten, og den begynte umiddelbart å lade. Etter sirka én times lading var den fortsatt ikke oppe på én streks kapasitet. Dette kunne ta tid med andre ord. Etter ytterligere en halvtime, så slo laderen seg av. Ladingen stoppet. Jeg prøve å plugge den ut og inn igjen, og å ta batteriet inn og ut, og å bytte det. Men den ville ikke lade mer.

 

Da koblet jeg inn original-laderen, og det tok under en time før batteriet var fullladet.

 

Så prøvde jeg igjen ikveld, og nå lader den helt fint nok en gang. Hva som var galt forrige gang vet jeg altså ikke. I dag var ikke batteriet (på telefonen) helt utladet, snarere 80% kapasitet kanskje, men den har uansett ladet en hel "strek" på en times tid.

 

Det er veldig mye usikkerhet her. Jeg vet ikke hvor rask denne er i forhold til original-laderen. Jeg pleier egentlig aldri å lade telefonen helt ut, og gjør jeg det, så setter jeg den til lading over natta. I tillegg skal det nevnes at telefonen har en veldig tidlig firmware, og at dette kan påvirke ladesystemet, og gjøre det litt buggete. Ikke vet jeg.

 

Men at den lader, det er sikkert. Og at den nok ikke er like rask som en nettlader, det er vel også ganske sikkert. Men en livredder på fjelltur? Helt sikkert! Forutsatt at den ikke slår seg vrang da vel og merke...

 

Laderen koster $20 plus $5 i porto. I skrivende stund tilsvarer det sirka 152 norske kroner. Med andre ord et godt stykke under tollgrensa på 200 NOK.

 

Om det var verdt pengene kan vel diskuteres. Men får kanskje oppdatere telefonen min snart, og kanskje håpe at det løser problemene?

 

charge2go.jpg

Lenke til kommentar
Hvor lenge kan du bruke telefonen etter lading?!?

Det kommer jo an på hvor mye du har ladet den. Men lader du batteriet helt opp, så kan du selvsagt bruke den like lenge som om det var ladet helt opp med en vanlig lader. Men denne laderen er som sagt, etter min erfaring, ikke på langt nær like rask som en vanlig lader.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...