Gå til innhold

Smithfield-priser klare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var jo ikke så alt for ille det. 240 dollar for en 2.8GHz dobblerkjerne er vel noe jeg faktisk har råd til neste gang jeg skal gå til innkjøp av ny pc :)

 

 

Lurer på litt jeg:

Hvordan er ytelsen i forhold til f.eks. Prescot på 2.8 GHz?

Og vil de fungere som 2 CPU'er? Som 2xOpteron?

Hvilken socket støtter de?

Endret av Cloud
Lenke til kommentar
Det var jo ikke så alt for ille det. 240 dollar for en 2.8GHz dobblerkjerne er vel noe jeg faktisk har råd til neste gang jeg skal gå til innkjøp av ny pc :)

 

 

Lurer på litt jeg:

Hvordan er ytelsen i forhold til f.eks. Prescot på 2.8 GHz?

Og vil de fungere som 2 CPU'er? Som 2xOpteron?

Hvilken socket støtter de?

Prisene var ikke så ille nei, men som sagt tidligere så forventer jeg ikke noen særlig ytelsesøkning på disse. Det vil nok ikke komme før på neste generasjon dobbeltkjerneprosessore, ser på dette som en "prøvelansering" hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar

Ytelsen i spill ved lansering for f.eks 840 prosessoren vil tilsvare hva en Prescott på 3.2 Ghz yter ganske sannsynlig! Har man vannkjøling, så kan man vel overklokke en 840 opp til 3.4 eller mer tenker jeg. Dessuten vil jo disse ha en multitasking ytelse som tilsvarer det å ha ett dobbelt prosessor system, som er bedre enn bare HT så klart.

Lenke til kommentar
Det var jo ikke så alt for ille det. 240 dollar for en 2.8GHz dobblerkjerne er vel noe jeg faktisk har råd til neste gang jeg skal gå til innkjøp av ny pc :)

Men det er vel pris til forhandler og oppgitt i kvantum, så utsalgsprisen blir nok noen hakk høyere.

Lenke til kommentar
Men vil de i praksis fungere som 2 stk CPU'er, eller vil da bare være HT på et høyere nivå? Altså fungere som f.eks. 2 stk opteron?

 

Kan tippe de vil bli bedre enn to separate cpuer, bare jetting, men uansett kan man ikke merke det uten å se det på en syntetisk test.

 

:love:

Lenke til kommentar

Ser spennende ut det med dobbelt kjerne, Kan ikke Intel kline til med en dobbelkjernet cpu bassert på 65 nm produksjonsprosess? Og så sier jeg ja takk til 2Mb cache, og hyperthreading for hver slik at en teoretisk har 4cpu'er :thumbup: +1200FSB da så klart da

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Meget overaskende og meget spennede. Fine priser. Fin langseringsdato, Håper dette ikke blir en papirlansering bare for å komme med dualcore "først".

 

Synes det er rart at 3,8 versonen av P4 enkeltkjerne er såpass mye dyrere enn dobbeltkjerne flagskipet. Det kan si noe om at ytelsen ikke er så god som vi burde forvente oss, men det er selvsagt bare spekulasjoner. Håper intel har fått skrudd ned varmen litt, eller så kan dette bli varmt:

 

Ca 80 watt+ ca 80 watt = 160 watt :ermm::no:

Lenke til kommentar
Meget overaskende og meget spennede. Fine priser. Fin langseringsdato, Håper dette ikke blir en papirlansering bare for å komme med dualcore "først".

Intel har tidligere uttalt at veien mot dobbelkjerne ikke er et kappløp, men det kan være at de nå har ombestemt seg.

 

Synes det er rart at 3,8 versonen av P4 enkeltkjerne er såpass mye dyrere enn dobbeltkjerne flagskipet. Det kan si noe om at ytelsen ikke er så god som vi burde forvente oss, men det er selvsagt bare spekulasjoner.

Jeg tror vi trygt kan slå fast at ytelsen ikke kommer til å bli all verden, med en delt 800MHz FSB så lukter det flaskehals lang vei. Ytelsen per kjerne vil i praksis trolig bli litt bedre enn en P4 med 400MHz FSB...

 

Håper intel har fått skrudd ned varmen litt, eller så kan dette bli varmt:

 

Ca 80 watt+ ca 80 watt = 160 watt :ermm::no:

Det er snakk om at "Smithfield" vil få en "Thermal Guideline" (!=TDP) på 130W.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...