Gå til innhold

Gi småbarna digitalkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvor mye artikkelforfatteren har med barn å gjøre, men jeg har mye med barn å gjøre, privat og på jobb.

 

Barn er ganske "klønete" sett med voksne øyne. Dvs at det hender veldig ofte at ting og tang mistes i gulvet. Denne "klønetheten" er noe som følger barna helt opp mot tenårene. og er noe som er helt normalt.

 

Så er det dette med at barn er verdensmestre i å glemme igjen ting. På bussen, eller andre steder hvor plutselig verden åpenbarer seg- og alt annet enn dem selv og dem de snakker med blir veldig uintressante.

 

Tror dette ville for de aller aller fleste overgå engangskameraene en høy gang mht pris.

 

EDIT: Tok vekk litt smør på flesk :) Og noen skriveleifer

 

F828

Endret av F828
Lenke til kommentar

Jeg må bare si meg enig med artikkelforfatter!

 

Min 6-åring fikk et Pentax Optio 33WR forrige sommer, og har knipset sikkert hundrevis av bilder siden den tid, deriblant også mange svært gode bilder! Nå skal det sies at kameraet har vært i bakken noen ganger, og ligget i sand osv, men det har klart seg bra. Dermed mener jeg at det er godt egnet til barnebruk, ikke minst fordi det også er lite og lett.

 

Det må vel også nevnes at jeg har forsøkt å holde litt overoppsyn over kameraet - han får ikke ta det med seg overalt ukritisk (f.eks. om han skal på fotballtrening, besøke kompiser osv), men om vi skal til et sted hele familien, får han gjerne ta med kameraet og ta bilder. Ofte er folk mye blidere på bildene han tar enn på mine - jeg undres på hva det skyldes? :)

 

Jeg merker allerede at han har begynt å bry seg om bildekomposisjon osv - han kutter sjelden av hoder mer, og går f.eks. ett skritt tilbake når han skal ha med kompisgjengen på samme bilde. Jeg har ikke satt han inn i innstilliger osv ennå, det er ennå point-and-shoot, men han er da ennå bare 6 år. Det blir spennende å se at hobbyen utvikler seg!

 

Til dere som har barn i den rette alderen (og med bittelitt ansvarsfølelse / forsiktighetsfølelse): Kjøp digitalkamera! Barn ELSKER mestringsfølelsen... og å kunne ha aget album med bare egne knipsede bilder!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Men kan du anbefale et "barnedigitalkamera", da, faaeri? Det skal jo helst tåle å gå i asfalten, og det skal heller ikke være så dyrt at man ikke kan kjøpe nytt hvis det glemmes igjen på bussen...

Man kan kanskje spare inn noe på de kameraene man finner igjenglemt på bussen.....

 

F828

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...