Gå til innhold

ADSL2+ - fremtidens bredbånd i emning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe! Sentralen jeg sitter på (m.a.o hele bygda) fikk ADSL først i høst, så sjansen for at det blir bygd ut noe sånt her omkring er jo mikroskopisk. Men på den lyse siden skal NTE bredbånd (Nord-Trøndelag E-verk) snart tilby meget gode ADSL løsninger samt fiber her på bygda for en rimelig penge (f.eks. billigste pakkeløsning med TV, telefon og internett til ca. 750kr mnd).

 

Har egentlig mye større tro på den trenden vi ser i at strømleverandører satser på fiber og annen teknologi enn at de store ISP'ene skal bygge ut selv.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Ja så var det jo Telenor igjen da? :roll: Blir vel neppe gjort før de absolutt må når isdn linjene råtner i bakken. Jævla utsugere.

 

Hva om bare staten kunne gått inn med et tiltak 'ala rett til telefonlinjer på bredbånd, så kunne vi kuttet det steindyre bakkesendte digitalnettet NrK bygger ut som vi allikevel må betale en sinnsyk lisens for og alt; rett og slett gjort kort prosess og lagt inn en mediekabel i alle norske hjem som er bygget for å vare flere tiår. En fiberkabel har jo uante muligheter. Man kunne da integrert bredbåndstjenester i høy grad i alle samfunnsorganer. Hadde det virkelig vært så dumt?

Lenke til kommentar
Endelig noe skikkelig hastighet i Stavanger !!! :D

 

Tenkte jeg skulle kjøpe Lyse, men de sier at det skal være så mye bug med det og at linja blir fucka opp hele tiden.

Nå tror jeg kanskje det blir Hesbynett på tråden ja... ;)

Jeg for min del setter en 4/4 linje fra lyse høyere enn en (max)24/512 eller deromkring fra hesbynett.

 

Da ville jeg heller hatt VDSL som allerede har vært tilgjengelig en del plasser i området. Føler ADSL2+ blir et slags krampeløft, hvertfall i bynære områder der fiber blir mer og mer aktuelt.

 

ADSL2+ må derimot være perfekt for grisegrente strøk, siden det ikke er ulikt ADSL som allerede fungerer fint på kobber.

 

DrE

Lenke til kommentar
Noen som har noe informasjon om rekkevidden av dette systemet? Problemet mitt for å få bredbånd gjennom telenettet er at jeg bor nesten 6100 meter fra sentralen. Mener å ha lest / hørt at ADSL2+ skal ha lengre rekkevidde. Noen som kan bekrefte dette?

tja, artikkelen du nettopp leste bekrefter vel det langt på vei...

Lenke til kommentar
Det er fordi pakkene komprimeres mens de lastes ned eller noe sånt.

 

Spawn0611:

Teknologien kan også leveres en god del lenger unna telefonsentralene enn vanlig ADSL. I avstander opp til 4-5 kilomenter unna sentralen, skal det være mulig å tilby nedlastningshastigheter på 2-5 Mbit/s.

Jo har sett det, men vil det si at de fortsatt skal operere med en grense på 5 kilometer?

Lenke til kommentar
Jeg kan ofte laste ned i 6-10 Megabyte per sekund på en 1400 Kbits-linje(ADSL). Og mange kan laste ned 70kbyte i sekundet på ISDN(har gjort det selv).

Det er en klassisk cache-bug, der det kommer misvisende nedlastingshastigheter fordi en stor del av filen allerede er på maskinen. Det er også noe som gjerne kommer ved nedlasting av fakesharede filer på dc-nettverket.

Lenke til kommentar
Jeg kan ofte laste ned i 6-10 Megabyte per sekund på en 1400 Kbits-linje(ADSL). Og mange kan laste ned 70kbyte i sekundet på ISDN(har gjort det selv).

Det er en klassisk cache-bug, der det kommer misvisende nedlastingshastigheter fordi en stor del av filen allerede er på maskinen. Det er også noe som gjerne kommer ved nedlasting av fakesharede filer på dc-nettverket.

Mesteparten av filene fungerer helt fint.

 

6-7 MB i sekundet hadde jeg senest for tre dager siden. DC lastet ned en haug med filer på et blunk, alle fungerte. Den lastet ned over 500mb.

 

70kb i sekundet har jeg oppnådd(da jeg hadde ISDN) blandt annet i eMule, KaZaa(da jeg brukte det), GetRight og IE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...