Gå til innhold

- Fiks det, eller legg det ned!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint at folk kommer med godt gjennomtenkte kommentarer. :roll:

 

EDIT: Får legge til at jeg er nok ikke den største Siemens-tilhengeren, men jeg har et par Siemens-telefoner og de er jeg rimelig fornøyd med. Hadde vært synd hvis de må legge ned både for konkurransens og utvalgets del. Får satse på at de får til en joint venture-løsning slik som Ericsson og Sony gjorde.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Saklig kommentar fra Excelsion ja..

 

Jeg synes ikke siemens telefoner er så værst, heller tvert om..

 

Jeg var MEGET fornøyd med min Siemens M65, men solgte den pga. pengemangel og at den ikke hadde alt jeg hadde lyst på..

Men den tålte jo sykt mye juling..

 

Håper personlig at det holder seg oppe, ser fram til mange år til med siemens mobiler! :yes:

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at Siemens selger så dårlig! :no:

 

da går jeg over til Qtek da!

Siemens selger ikke dårlig, de er større enn F.eks. SE.

 

Jeg vet ikke hva de gjør galt, men det tyder på at den er noen kostandsdrivere som løper litt løpsk.

Det skulle vært mulig og gjøre penger med det salget de oppnår.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at Siemens selger så dårlig! :no:

Siemens selger meget bra, er ikke der problemet ligger.

De økte salget med nesten 50% i 2004.

 

Grunnen er at de ikke er effektive nok, og taper per idag ca 100 kroner per mobil de selger. Det går ikke bra i lengden..

Hadde de ikke vært så ærlige med å gå offentlig ut med det egentlig ubetydelige lyd-problemet på 65-serien, hadde kanskje ting vært mye bedre (tro om andre produsenter er like ærlige...?)

 

Excelsion: uten Siemens hadde kanskje ikke dagens mobiler vært så spekket med teknologi. Siemens var først med fargeskjerm, WAP, Java, MP3, minnekort, Quadband, selvoppgradering osv. De var også først med MegaPixel-kamera på GSM-mobil. De fleste andre produsentene er ikke engang _interesserte_ i å være først med å prøve ut ny teknologi.

 

Hvis Siemens velger å legge ned, er det ikke bra for konkurransen eller utviklingen...

 

Siemens er muligens verdens største firma, med sine 430.000 ansatte. Mobil-divisjonen (som ikke heter Siemens-Mobile, Amobil) er en svært viktig del av firmaet og jeg tviler på at de tør legge ned denne. Faktisk vil det koste Siemens svært dyrt å legge ned, da mange av de ansatte har langsiktige avtaler. Tror jeg leste et sted at en nedleggelse ville koste rundt 350 millioner Euro...

Og, hvis de velger nedleggelse, vil de fortsatt drive på i et år eller to og får kanskje klart å snu trenden igjen, eller finne en samarbeidspartner.

Lenke til kommentar

Mange kloke ord der molna. Du er nok den av oss på forumet med mest kunnskap om Siemens. Det ville vært svært synd om de hadde lagt ned mobildivisjonen, uansett om man liker telefonene deres eller ikke. Aktører som Siemens sørger for at vi forbrukere hele tiden får tilgang til den nyeste teknologien og at prisnivået holdes såpass lavt som det er nå. Jeg håper at de fleste her er såpass reflekterte at de sparer seg for kommentarer som Excelsion kommer med.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at Siemens selger så dårlig! :no:

Siemens selger meget bra, er ikke der problemet ligger.

De økte salget med nesten 50% i 2004.

 

Grunnen er at de ikke er effektive nok, og taper per idag ca 100 kroner per mobil de selger. Det går ikke bra i lengden..

Hadde de ikke vært så ærlige med å gå offentlig ut med det egentlig ubetydelige lyd-problemet på 65-serien, hadde kanskje ting vært mye bedre (tro om andre produsenter er like ærlige...?)

 

Excelsion: uten Siemens hadde kanskje ikke dagens mobiler vært så spekket med teknologi. Siemens var først med fargeskjerm, WAP, Java, MP3, minnekort, Quadband, selvoppgradering osv. De var også først med MegaPixel-kamera på GSM-mobil. De fleste andre produsentene er ikke engang _interesserte_ i å være først med å prøve ut ny teknologi.

 

Hvis Siemens velger å legge ned, er det ikke bra for konkurransen eller utviklingen...

 

Siemens er muligens verdens største firma, med sine 430.000 ansatte. Mobil-divisjonen (som ikke heter Siemens-Mobile, Amobil) er en svært viktig del av firmaet og jeg tviler på at de tør legge ned denne. Faktisk vil det koste Siemens svært dyrt å legge ned, da mange av de ansatte har langsiktige avtaler. Tror jeg leste et sted at en nedleggelse ville koste rundt 350 millioner Euro...

Og, hvis de velger nedleggelse, vil de fortsatt drive på i et år eller to og får kanskje klart å snu trenden igjen, eller finne en samarbeidspartner.

Word, word!

 

Kan legge til at den nye serien også er ett skritt i riktig retning. Er veldig fornøyd med min CX65. Veldig synd om de legges ned nå!

Lenke til kommentar

Dette er dårlige nyheter, selv om det har blitt spekulert i en stund nå. Excelsion skjønner sikkert ikke at dersom en produsent som siemens blir lagt ned vil andre mobiler mest sannsynlig bli dyrere. Siemens har tross alt store deler av billig-telefonene på markedet.

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
Skjønner ikke at Siemens selger så dårlig! :no:

Siemens selger meget bra, er ikke der problemet ligger.

De økte salget med nesten 50% i 2004.

 

Grunnen er at de ikke er effektive nok, og taper per idag ca 100 kroner per mobil de selger. Det går ikke bra i lengden..

Hadde de ikke vært så ærlige med å gå offentlig ut med det egentlig ubetydelige lyd-problemet på 65-serien, hadde kanskje ting vært mye bedre (tro om andre produsenter er like ærlige...?)

 

Excelsion: uten Siemens hadde kanskje ikke dagens mobiler vært så spekket med teknologi. Siemens var først med fargeskjerm, WAP, Java, MP3, minnekort, Quadband, selvoppgradering osv. De var også først med MegaPixel-kamera på GSM-mobil. De fleste andre produsentene er ikke engang _interesserte_ i å være først med å prøve ut ny teknologi.

 

Hvis Siemens velger å legge ned, er det ikke bra for konkurransen eller utviklingen...

 

Siemens er muligens verdens største firma, med sine 430.000 ansatte. Mobil-divisjonen (som ikke heter Siemens-Mobile, Amobil) er en svært viktig del av firmaet og jeg tviler på at de tør legge ned denne. Faktisk vil det koste Siemens svært dyrt å legge ned, da mange av de ansatte har langsiktige avtaler. Tror jeg leste et sted at en nedleggelse ville koste rundt 350 millioner Euro...

Og, hvis de velger nedleggelse, vil de fortsatt drive på i et år eller to og får kanskje klart å snu trenden igjen, eller finne en samarbeidspartner.

Hvilken Siemens hadde første fargeskjermen?

 

Trodde det var ERicsson T68 jeg :ermm: .....

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke heller er en Siemens-fan, men jeg tror veldig mange i verden fokuserer på nettopp design, og heller velger Samsung og slikt.

Design er jo en smaksak, men jeg hadde nok aldri kjøpt en Siemens hvis jeg kun skulle legge vekt på design.

 

Men jeg tror også det blir alt for stor konkurranse i fremtiden, og fler selskaper som Siemens kommer til å slite.

Lenke til kommentar

Det vil være synd om siemens legger ned nå. De har tatt mange skritt i riktig retning i det siste. Min mening er at hvis siemens øker oppløsningen på skjermene og kanskje endrer designet (mener noen. det er kanskje litt sant) vil de være kanskje det beste merket i europa. De er flinke på utvikling og software. Bare øk pikseltettheten, så tror jeg de er langt på vei!

Lenke til kommentar

Siemens har driftssikre telefoner, som har mange innstillingsmuligheter. Teknisk sett har de også ligget godt an, selv om skjermer og software ikke har vært blant de fremste i 2004. Dog har Siemens tilbudt firmwareoppdateringer på hjemmesidene til mange av sine modeller, noe ikke konkurrentene tilbyr. På den annen side er det begrenset hvor mange av brukerne som nyttiggjør seg denne oppgraderingsmuligheten, men det er jo ikke Siemens' skyld.

 

Håper virkelig Siemens har en fremtid, eller at de inngår et vellykket samarbeid med at annet selskap.

 

Jeg har hatt 17 siemenstelefoner de siste 7-8 årene, og det er ikke for ingenting. De jeg har likt best er ME45, C55, CX65 og M65. De to sistnevnte har de beste VGA-kameraene blant alle VGA-mobilene jeg har vært borti, og det er en del.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Siemens var først med fargeskjerm, WAP, Java, MP3, minnekort, Quadband, selvoppgradering osv. De var også først med MegaPixel-kamera på GSM-mobil. De fleste andre produsentene er ikke engang _interesserte_ i å være først med å prøve ut ny teknologi.

Hahahaha, så du kaller Siemens S10 for en mobil med fargeskjerm :lol:

 

No offence, men alle som har prøvd en av de gamle såkalte "fargeskjermmobilene" fra Siemens vet at det ikke var noe forbedring i forhold til vanlig sort-hvit/greyscale, tvert i mot var den mer til iritasjon.

 

Du anntyder nesten at fargeskjerm ikke hadde vært mulig uten Siemens :p

Endret av erlend øye
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...