Gå til innhold

TEST: Sharp HR-GB201


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke det er noen fordel å kunne overføre musikk med explorer. Det mest naturlige er vel å bruke det programmet man vanligvis bruker til mediehåndtering?

Glad jeg kan gjøre det på min Ipod i alle fall, da kan jeg flytte filer frem og tilbake og oppdatere playcount og ratings hver gang jeg syncer.

Hvis man sitter med winamp og explorer vil man vel heller gå for en flashspiller til noen hundrelapper enn en til flere tusen.

Lenke til kommentar
Synes ikke det er noen fordel å kunne overføre musikk med explorer. Det mest naturlige er vel å bruke det programmet man vanligvis bruker til mediehåndtering?

Nei, tenk deg hvis du måtte bruke et eget program for å overføre mellom hver av dingsene dine. Ett program for å overføre til/fra mobilen, ett annet for å overføre til/fra mp3-spilleren ett tredje for å overføre til/fra ekstern harddisk, et fjerde for å overføre til/fra digitalt fotokamera, et femte for å overføre til/fra diskett, et sjette til å overføre til/fra CD, et sjuende for å overføre til/fra DVD, et åttende for å overføre til/fra en annen PC i nettverket, osv.

 

Altså en haug med programmer. Og ikke minst: For hver gang du reinnstallerer PC'n så må du reinnstallere samtlige programmer for at det skal virke. Kanskje du til og med må benytte forskjellige programmer for å overføre forskjellige filformater. Programmene vil høyst sansynlig ha litt forskjellig utseende og plassering av knapper og muligheter så du må altså lære deg ørten forskjellige progammer. Og hvis du har 2 PC'er, flere eller skal overføre til/fra PC'n til naboen/jobbPC'n din så må du altså installere programmene der også.

 

Nei, dette blir for tungvint. Kan man ikke bare gjøre alt dette driverløst og bruke filbehandleren til alt? Det ville jo være klart enklest.

Lenke til kommentar
Hvis man sitter med winamp og explorer vil man vel heller gå for en flashspiller til noen hundrelapper enn en til flere tusen.

Hva skal den setningen bety? At de som bruker winamp trenger ikke mye MP3'er? Ser ikke helt logikken.

Mener sikkert at det er lett å lage spillelister til minnebrikke spillere. Ikke så mye plass derfor lett å ha oversikten.

 

Verre med harrdiskbaserte på 20 gig og oppover...

Lenke til kommentar
Hvis man sitter med winamp og explorer vil man vel heller gå for en flashspiller til noen hundrelapper enn en til flere tusen.

Hva skal den setningen bety? At de som bruker winamp trenger ikke mye MP3'er? Ser ikke helt logikken.

Mener sikkert at det er lett å lage spillelister til minnebrikke spillere. Ikke så mye plass derfor lett å ha oversikten.

 

Verre med harrdiskbaserte på 20 gig og oppover...

Men alle spillere med explorer.exe støtte støtter vel også standard hirarkiske (? leif ?) mappestruktur avspilling. Det er det eneste systemet jeg vil bruke da jeg allerede er vant med partisjoner langt opp i alfabetet og alt har en logisk struktur, og overgangen til sortering av typen kategori/artist/stringsøk (alt ut av ID3 tag selvfølgelig) osv som mange spillere vil ha deg til å bruke virker ikke like lokkende.

 

Og spillelister er jo oftest bare en txt fil med filnavn så det blir vel hverken lettere eller vanskeligere å lage spillelister. Det blir vel heller lettere da du i de fleste tilfeller kan overføre (i explorer) en spilliste fra hvilken som helst avspiller (SW) direkte til mp3spilleren (HW).

 

Her lager jeg et par spillelister:

dir *.mp3 /s /b > c:\alle.m3u

dir *britney*.mp3 /s /b > c:\kjempebra.m3u

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar
Hvis man sitter med winamp og explorer vil man vel heller gå for en flashspiller til noen hundrelapper enn en til flere tusen.

Hva skal den setningen bety? At de som bruker winamp trenger ikke mye MP3'er? Ser ikke helt logikken.

Mener sikkert at det er lett å lage spillelister til minnebrikke spillere. Ikke så mye plass derfor lett å ha oversikten.

 

Verre med harrdiskbaserte på 20 gig og oppover...

I likhet med andre ser jeg ikke helt problemet, har bortimot hele musikksamlingen på min iPod, men passer på at jeg all musikken er ordentlig ID3 tagget + at jeg har spillelister til alle album(og diverse andre ting).. Spillelister er ikke noe problem å autogenerere, iTunes gjør dette og sikker tilsvarende programmer også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...