Gå til innhold

Røde tall, men god utvikling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke huske å ha hørt om at AMD har gått i pluss ett eneste år faktisk (men det har vel det). Virklig stasing av investorene som spytter inn stadig mer penger ja. Og nå ser det ut som det kan lønne seg om ikke så lenge.

De gikk i pluss det året de var først med 1 GHz-prosessorer. (Samme år hadde de en inntjenings-økning i flash-minne på over 30% i forhold til året før...)

 

Men at de øker markedsandelen sin med 29%, og likevel taper penger, det er for dårlig... :no:

Lenke til kommentar
Kan ikke huske å ha hørt om at AMD har gått i pluss ett eneste år faktisk (men det har vel det). Virklig stasing av investorene som spytter inn stadig mer penger ja. Og nå ser det ut som det kan lønne seg om ikke så lenge.

Får jo håpe at det blir positive tall snart for det er vel begrenset hvor lenge innvestorene er villig til å tape penger.

Dog ser det vel ikke så alfor lyst ut da de vill møte større konkuranse nettop på de områdene som de tjener penger i dag og skulle den konkuransen vise seg å bli så hård som fryktet så er det vel et spørsmål om ikke tapene blir større i år.

Men som sagt en får håpe de går i + ikke minst med tanke på å ha to "store" som konkurerer.

Lenke til kommentar
Kan ikke huske å ha hørt om at AMD har gått i pluss ett eneste år faktisk (men det har vel det). Virklig stasing av investorene som spytter inn stadig mer penger ja. Og nå ser det ut som det kan lønne seg om ikke så lenge.

De gikk i pluss det året de var først med 1 GHz-prosessorer. (Samme år hadde de en inntjenings-økning i flash-minne på over 30% i forhold til året før...)

 

Men at de øker markedsandelen sin med 29%, og likevel taper penger, det er for dårlig... :no:

Ifølge artikkelen som er oppgitt som kilde, så gikk amd med overskudd i 2004 som helhet. Bare dette kvartalet de gikk i minus.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis du ser på helhet for Q4 regnskapet så gikk AMD i pluss, men de har bokført

ca. $50 mil. i økte "operating expenses" hvor de har kjøpt aksjer tilbake fra markedet. Hvis de ikke hadde gjort det så hadde de en real overskudd på $10-20 millioner.

 

Men hvis Intel fortsetter sin aggresive flash taktikk men lave priser så kan nok AMD gå i minus både 1 og andre kvartal 2005.

 

Litt synsing fra min side, men fra det jeg har lest fra andre nettsteder så tolker jeg det ditt at Intel kjører med veldig lave priser på Flash minne for å ta tilbake tapte markedsandeler fra 2003-2004.

 

Og det er også en bra måte for Intel til å stoppe AMD å bygge opp en "War Chest"

 

Husk Intel gikk heller ikke med overskudd på Flash siden dette kvartalet.

Lenke til kommentar
Litt synsing fra min side, men fra det jeg har lest fra andre nettsteder så tolker jeg det ditt at Intel kjører med veldig lave priser på Flash minne for å ta tilbake tapte markedsandeler fra 2003-2004.

 

det vil jeg tro de gjør, da dette er en helt vanlig metode å bruke for å gjennerobre markedsandeler og benyttes av svært mange firmaer der konkuransen er stor.

Hva skjedde ikke med minneproduksjonen for en tid siden,der ble prisene så lave at flere produsenter la inn årene og da føk prisene i været igjen.

Lenke til kommentar
Litt synsing fra min side, men fra det jeg har lest fra andre nettsteder så tolker jeg det ditt at Intel kjører med veldig lave priser på Flash minne for å ta tilbake tapte markedsandeler fra 2003-2004.

 

det vil jeg tro de gjør, da dette er en helt vanlig metode å bruke for å gjennerobre markedsandeler og benyttes av svært mange firmaer der konkuransen er stor.

Hva skjedde ikke med minneproduksjonen for en tid siden,der ble prisene så lave at flere produsenter la inn årene og da føk prisene i været igjen.

Minner om SAS (flyselskapet) :whistle:

Bye, bye Colorair og hva enn det var denne gang.... håper Norwegian holder seg

 

 

Off topic? Kanskje.... :roll:

Lenke til kommentar
Går AMD ofte i minus?

gjort det hvert år siden IT-boblen sprakk hvertfal... Ganske imponert over investorene til AMD, disse er joggumei noen langtenkte folk ;)

AMD gikk bare i underskudd det siste kvartalet i fjor, pga. store tap i sin flashminne-divisjon (høyst trolig pga. prisdumping av Intel), for sett året under et så gikk hele selskapet med overskudd faktisk:

http://www.amd.com/us-en/Corporate/Virtual...1~93398,00.html

For the full year ended December 26, 2004, AMD achieved record sales of $5 billion, a 42 percent increase from 2003. Fiscal year 2004 net income was $91 million, or $0.25 per share, including charges of $51.6 million, or $0.14 per share. AMD reported sales in 2003 of $3.52 billion and a net loss of $274 million, or $0.79 per share, including credits of $13.9 million, or $0.04 per share.

 

“In 2004 both the processor and Flash memory businesses were profitable,” said Robert J. Rivet, AMD’s chief financial officer. “Total sales increased by 42 percent compared with 2003, driven by 29 percent growth in our microprocessor business and 65 percent growth in our Flash memory business.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
AMD gikk bare i underskudd det siste kvartalet i fjor, pga. store tap i sin flashminne-divisjon (høyst trolig pga. prisdumping av Intel), for sett året under et så gikk hele selskapet med overskudd faktisk:

 

Betenkelig å beskylde noen for ulovlige handlinger gang etter gang uten å ha håndfaste beviser for dette, for å annklage noen gjentatte ganger bare for å så tvil om andre virker for meg svært betenkelig og totalt moralsk forkastelig :hmm:

Lenke til kommentar
AMD gikk bare i underskudd det siste kvartalet i fjor, pga. store tap i sin flashminne-divisjon (høyst trolig pga. prisdumping av Intel), for sett året under et så gikk hele selskapet med overskudd faktisk:

 

Betenkelig å beskylde noen for ulovlige handlinger gang etter gang uten å ha håndfaste beviser for dette, for å annklage noen gjentatte ganger bare for å så tvil om andre virker for meg svært betenkelig og totalt moralsk forkastelig :hmm:

Så så, det er jo ikke mora di han prater stygt om heller, ingen grunn til å bli sår. :cool: Mannen må få synse litt, vi vet jo hvordan snorreh er :p

Disse investorene må virkelig ha is i magen, satser de penge-gutta ei krone så vil de vel ikke nøye seg med 90 øre tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...