Gå til innhold

IBM kjører Xeon LV i bladservere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I løpet av neste måned kommer IBM til å benytte Intel Xeon LV "Nocona" i sine bladservere. Bakgrunnen for valget er blant annet et lavt effektforbruk.

Nei, dette er løgn fra ende til annen bare se her:

http://www.theregister.co.uk/2004/09/09/ibm_new_opteron_box/

IBM has pulled back from designing Opteron-based blades and a four-way system at Intel's urging, the sources said. In return, IBM received a favored marketing status when Intel recently rolled out its x86-64-bit Xeon processor.

Det er altså Intel Inside-kampanjen som gjør at valget faller på Xeon LV "Nocona" (55W TDP) og ingenting annet, for effektforbruket er nesten det dobbelte av Opteron EE (30W TDP). Jeg synes det er trist å se at bedre produkter fortsatt blir valgt bort av enkelte leverandører til fordel for noen sølvpenger.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Nei, dette er løgn fra ende til annen bare se her:

Jeg ser der, og hva ser jeg? Et sitat fra en anonym "kilde" som The Register henviser til.

 

Da blir spørsmålet: Hvorfor skal vi stole mer på The Register og denne kilden enn på eWeek og IBM?

 

Som jeg pleier å si: Det kan godt hende at det er løgn og fanteri, men hvordan kan vi vite det så skråsikkert så lenge kilden ikke lar seg verifisere eller granske?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Nei, dette er løgn fra ende til annen bare se her:

Jeg ser der, og hva ser jeg? Et sitat fra en anonym "kilde" som The Register henviser til.

 

Da blir spørsmålet: Hvorfor skal vi stole mer på The Register og denne kilden enn på eWeek og IBM?

 

Som jeg pleier å si: Det kan godt hende at det er løgn og fanteri, men hvordan kan vi vite det så skråsikkert så lenge kilden ikke lar seg verifisere eller granske?

 

Geir :)

Fordi alt som er positivt ang Intel er grunnet på løgn og fanteri i enkeltes verden :hmm:

Lenke til kommentar
Nei, dette er løgn fra ende til annen bare se her:

Jeg ser der, og hva ser jeg? Et sitat fra en anonym "kilde" som The Register henviser til.

 

Da blir spørsmålet: Hvorfor skal vi stole mer på The Register og denne kilden enn på eWeek og IBM?

 

Som jeg pleier å si: Det kan godt hende at det er løgn og fanteri, men hvordan kan vi vite det så skråsikkert så lenge kilden ikke lar seg verifisere eller granske?

 

Geir :)

Fordi alt som er positivt ang Intel er grunnet på løgn og fanteri i enkeltes verden :hmm:

Stemmer i!

 

Begynner å lure på om noen bare lever for de store konspirasjonsteoriene.

 

Men for å være alvorlig. For det første er artikkelen snorreh referer til snart 5 mnd gammel. For det andre tas beslutninger om plattform/teknologi til produkter like mye (mer) som økonomiske beslutninger, dvs hvilken konfigurasjon som gir best avkastning pr solgte produkt, og markedssituasjon. Og for det tredje påstår ikke kildene til hw.no at Intel Xeon LV har mindre strømforbruk enn AMD Opteron. IBM kildene sier bare at en av grunnene til valget er lavt strømforbruk. Om det er det laveste er således uinteressant.

 

Nei det er på tide at enkelte innser at forretningsmessige beslutninger som oftest har med økonomi og marked å gjøre, og langt mindre om å velge det som er litt bedre. Særlig dersom det medfører lavere resultat.

 

For framtidig innovasjon er det faktisk en fordel at IBM, Dell og mange andre er opptatt av resultatene sine. Det gir faktisk bedre rom for innovasjoner - gjennom muligheter for å øke R&D. Et av AMD sine problem er at resultatet er såpass lavt at de kan risikere å måtte redusere aktiviteten i R&D. Slik som Nokia har vedtatt å gjøre.

Lenke til kommentar
Det er altså Intel Inside-kampanjen som gjør at valget faller på Xeon LV "Nocona" (55W TDP) og ingenting annet, for effektforbruket er nesten det dobbelte av Opteron EE (30W TDP). Jeg synes det er trist å se at bedre produkter fortsatt blir valgt bort av enkelte leverandører til fordel for noen sølvpenger.

Hehe, du skal være litt forsiktig med den argumentasjonen, AMD har jo tradiskjonelt vært valget for de som vil ha sånn ca like bra ytelse for "litt mindre sølvpenger". De gjør vel det som passer de best i ytelse/kostnad-regnskapet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Etter å ha fått noen bladservere fra IBM med vanlig Nocona og sett hvor mye strøm disse servere bruker og hvor mye de varme de lager så er jeg glad for at disse nye LV-variantene snart kommer.

 

Men jeg skulle ønske at IBM også kunne levere bladservere basert på opteron. Men kanskje er "ekteskapet" mellom intel og ibm på bladserversiden så sterkt at det utelukker Opteron i bladservere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...