Gå til innhold

TEST: Vi bygger HTPC - del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må kommentere valg av TV kort. Du skriver i artikkelen

 

"..Noe av det som skiller en HTPC fra en helt standard PC, er at HTPC-en har et TV-kort..."

 

Noe jeg er helt enig i. Ikke minst hvis man ønsker å bruke PCen som en PVR (personal video recorder), dvs bruke PCen til opptak av og ikke minst ved timehifting, EPG osv. Etter min erfaring er det ingen tv-kort produsenter som leverer noen spesiell godt software løsning til dette formålet. Man må da se etter tredje part programmvare. Det finnes flere veldig gode løsninger f.eks. Beyond TV, SageTV, MythTV, GB-PVR, TVedia osv..

 

De ulike TV-kortene er basert på ulike hardware enkodere. Og støtten for de ulike enkoderene varierer veldig. Gjengs er at de fleste tv-kortene til Hauppauge støttes av de aller fleste programmene. Disse er stortsett basert på en enkoder fra Conexant og flere andre produsenter lager tv tv kort basert på samme hardvare enkoder.

 

POV NVTV er basert på LSI DVxplore MPEG2 encoder. Problemet med denne enkoderen er at det praktisk talt ikke finnes annen programmvare som støtter den, annet enn den nvidia leverer med selv. Etter hva jeg vet, støtter ingen av det software/PVR leverandørene jeg nevte over dette kortet.

 

 

Hvorfor velger dere en TV-kort løsning som begrenser software mulighetene veldig?

 

Mitt poeng er om det heller ville vært smart å velge et tv-kort som faktisk øker mulighetene for HTPCen og ikke begrenser dem.

 

Hez

Lenke til kommentar

Fint og se at dere har valgt akkurat det hovedkortet og den CPUen jeg har tenkt på. Jeg kommer i midlertid til å bruke et PVR350 eller et PVR500.

 

Tastaturet så bare helt rått ut, men det koster kanskje litt mye. Slikt kan jeg jo uansett kjøpe til i ettertid.

 

Finnes det en oversikt over HTPC-kabinett? Har sett på mye forskjellig, men har egnentlig ikke funnet noen veldig fine (som ikke koster over 2000,-)

 

Uansett var det nok en gang en fin artikkel :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...