Gå til innhold

DRAM-harddisk lagrer 16 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Satt noen sånne i raid :) hehe

Poeng? :shrug:

 

Ellers: Yess! endelig en slik enhet som jeg har foreslått her på forumet i årevis. Får bare håpe prisen duger..

 

Håper også det kommer en nyere versjon etter hvert med de nye ideene mine. f.eks den ideen med en løsning der man bruker den skikkelige minnekontrolleren i brikkesettet/CPU'en i stedet for å gå over de trege ATA/SATA-bussene eller PCI/PCI-e bussen. Da kunne man ytligere ha økt båndbredden med minst 10 ganger og senket aksesstida med minst 100 ganger. Selvfølgelig med samme type batteribackup og harddsik-image.

 

PS. Jeg ser ingen dimm-slots på bildet, men integrerte rambrikker. Kanskje det er en annen versjon?

Lenke til kommentar
Satt noen sånne i raid :) hehe

Poeng? :shrug:

 

Ellers: Yess! endelig en slik enhet som jeg har foreslått her på forumet i årevis. Får bare håpe prisen duger..

 

Håper også det kommer en nyere versjon etter hvert med de nye ideene mine. f.eks den ideen med en løsning der man bruker den skikkelige minnekontrolleren i brikkesettet/CPU'en i stedet for å gå over de trege ATA/SATA-bussene eller PCI/PCI-e bussen. Da kunne man ytligere ha økt båndbredden med minst 10 ganger og senket aksesstida med minst 100 ganger. Selvfølgelig med samme type batteribackup og harddsik-image.

 

PS. Jeg ser ingen dimm-slots på bildet, men integrerte rambrikker. Kanskje det er en annen versjon?

blir vel ikke raid, men dual :whistle:

Lenke til kommentar
hehe, om det er med ram moduler, JA TAKK:D

På bildet ser det nå ut som om minnebrikkene er loddet på selve 'disken'. Og hvordan skulle de ellers gjøre det? Det er bortkastet å bruke DDR-moduler (eller SDRAM av den gamle typen) over IDE-bussen uansett, så det er lurere å bruke tregere og billigere minne. Men det får du iallfall ikke kjøpt over disk.

Lenke til kommentar
Meeeeget spennende produkt må jeg si.

Synd bare at det blir for dyrt med 40 000 kr :cry:

 

Men produktet har potensiale, og hadde det vært 5000 inkl ramen hadde det vært en kjøper her! :dribble:

Vel.. hvis du tar f.eks. RAM til 800kr for 512MB (får det sikkert billigere også) så blir det ikke så mye som 40000.

800x32 = 25600kr for 16gig minne (du trenger strengt tatt ikke mer enn 10 gig for OS-disk heller)

25600 + 5000 = 30600.

 

Men ja, det er i dyreste laget for de aller fleste uansett. :)

Lenke til kommentar

Dette er nok garantert prisen uten minnebrikker. Jeg tipper 16GB er med 8x2GB? Tok en liten titt på netshop, fant noen... bare 4-5000 stykket, så da kommer vi vel oppe i en total på 40.000. Og greit nok at den skriver til minnet raskt... men man må huske på at den booter ikke noe fortere, fordi da må den lese fra harddisk for å laste det inn i minnet.

 

Hadde jeg hatt en svær database (altså, liten nok da, tror Walmart sin er på 450TB eller der omkring, men 1-10GB) som konstant ble oppdatert, ville jeg brukt en sånn disk. Til alt annet, er dette bortkastede penger. Personlig skulle jeg heller ønske meg pengene til en fet LCD TV, prosjektor eller lignende. Og en heftig Internett-forbindelse. Og et lydisolert kott jeg kunne satt en filserver i.

Lenke til kommentar
Dette er nok garantert prisen uten minnebrikker. Jeg tipper 16GB er med 8x2GB? Tok en liten titt på netshop, fant noen... bare 4-5000 stykket, så da kommer vi vel oppe i en total på 40.000. Og greit nok at den skriver til minnet raskt... men man må huske på at den booter ikke noe fortere, fordi da må den lese fra harddisk for å laste det inn i minnet.

 

Hadde jeg hatt en svær database (altså, liten nok da, tror Walmart sin er på 450TB eller der omkring, men 1-10GB) som konstant ble oppdatert, ville jeg brukt en sånn disk. Til alt annet, er dette bortkastede penger. Personlig skulle jeg heller ønske meg pengene til en fet LCD TV, prosjektor eller lignende. Og en heftig Internett-forbindelse. Og et lydisolert kott jeg kunne satt en filserver i.

Nå er det slik at en legger windows inn på disken: Les innstalerer. Enheten har batteri backup slik at data blir liggende når maskinen er avslått.

 

Ergo dette er i bunn og grunn ganske kult, 3- 4 gb hadde egentlig holdt til OS disk.

 

_

Thorsan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...