Gå til innhold

Shuttle tar i bruk Pentium M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7
Skjønner ikke helt dette HTPC greiene jeg... Hva er det denne boksen kan som iBooken min ikke kan? I tillegg kan jeg ta med iBooken hvor jeg vil..

forsjellen er bruksområdet. en HTPC er laget for å passe inn sammen med resten av Hi-FI utstyret, og er en rendyrket multimediamaskin og ikke ment til noe annet.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt dette HTPC greiene jeg... Hva er det denne boksen kan som iBooken min ikke kan? I tillegg kan jeg ta med iBooken hvor jeg vil..

Har du TV-tuner i iBooken din? Dessuten, hele vitsen med HTPC, slik jeg ser det, er at det passer inn med resten av hi-fi-utstyret. Jeg driter egentlig i om det ser fint ut eller ikke, men har du noen gang hørt hva damer synes om et stort beige bråkete tower i stua, eller enda værre, en orange iBook? ;)

 

Uansett, selvfølgelig kan man bruke en bærbar PC, men orker du virkelig å kople den opp hver gang du skal se film/TV/høre på musikk?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt dette HTPC greiene jeg... Hva er det denne boksen kan som iBooken min ikke kan? I tillegg kan jeg ta med iBooken hvor jeg vil..

Har du TV-tuner i iBooken din? Dessuten, hele vitsen med HTPC, slik jeg ser det, er at det passer inn med resten av hi-fi-utstyret. Jeg driter egentlig i om det ser fint ut eller ikke, men har du noen gang hørt hva damer synes om et stort beige bråkete tower i stua, eller enda værre, en orange iBook? ;)

 

Uansett, selvfølgelig kan man bruke en bærbar PC, men orker du virkelig å kople den opp hver gang du skal se film/TV/høre på musikk?

Word, har selv 3 pcer i stua, fordi pc pulten er der, og dama likte ikke bråket det kan jeg love deg, derfor gikk jeg til anskaffelse av vannkjøling og silent psuer og vifter.

 

Hadde også en kiss dvdmultiformatmedia spiller før da pcene var i et annet rom der jeg bodde før. Null bråk, tok det meste og var lett å bruke. Men den blei nettopp solgt. Skal kjøpe meg xbox å modde ettersom den er kraftigere og tar ALT av media formater og kan i tillegg spilles på. Men htpc er vel mer for de av dere som har high end utstyr og vil ha 1070 ett eller annet i oppløsningen på lcd/plasmatvet eller prosjektøren og har dyrt lydkort etc. Selv har jeg bare et 32" ws tv fra philips og der er det egentlig skjit det samme om det er en god xvid eller dvd som avspilles så lenge det er ac3 lyd på den. Tven min klarer ikke å vise de enormt store forskjellene mellom dvd og xvid så lenge man sitter noen meter unna og ikke saumfarer bildet. Men hos en kompis med prosjektør der ser divx slett ikke så bra ut når det forstørres opp til 100".

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt dette HTPC greiene jeg... Hva er det denne boksen kan som iBooken min ikke kan? I tillegg kan jeg ta med iBooken hvor jeg vil..

Har du TV-tuner i iBooken din? Dessuten, hele vitsen med HTPC, slik jeg ser det, er at det passer inn med resten av hi-fi-utstyret. Jeg driter egentlig i om det ser fint ut eller ikke, men har du noen gang hørt hva damer synes om et stort beige bråkete tower i stua, eller enda værre, en orange iBook? ;)

 

Uansett, selvfølgelig kan man bruke en bærbar PC, men orker du virkelig å kople den opp hver gang du skal se film/TV/høre på musikk?

TVsignalene får jeg gjennom UPC digital TV...

Musikk spiller jeg av trådløst med Airport og skal jeg se film er det jo bare plugge i en kontakt og trykke play.. Er ikke veldig mye stress... Men ser jeg film pleier jeg uansett bruke DVD spilleren og DVD-filmen jeg har kjøpt.

iBooken lager ikke en eneste lyd...

Lenke til kommentar
TVsignalene får jeg gjennom UPC digital TV...

Musikk spiller jeg av trådløst med Airport og skal jeg se film er det jo bare plugge i en kontakt og trykke play.. Er ikke veldig mye stress... Men ser jeg film pleier jeg uansett bruke DVD spilleren og DVD-filmen jeg har kjøpt.

iBooken lager ikke en eneste lyd...

Poenget er at du ikke skal trenge noen andre bokser til noen ting... Den skal erstatte dvd-spilleren, videospiller, radio, cd/musikk-avspiller osv...

 

Å si at du kan bruke iBooken til alt det er akkurat like "tåpelig" som det er å bruke iBooken hver gang du skal se en film istedenfor dvd-spilleren.

 

Det finnes alltid tungvinte løsninger, men det er ikke noe poeng å forsvare de :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
hmmm, er det paraboltuner, eller noe bakkebasert HDTV løsning det midterste kortet der :hmm: Lurer på hvordan de får det til å virke i XP MediaCenter  :hmm:

shuttlemedia2.jpg

Har selv satt opp en satelittuner med xp mediacenter. Det er ganske enkelt en funksjon i start menyen som hjelper deg med alt du trenger for å sette opp og bruke tuneren! :cool:

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...