Gå til innhold

Trådløse nettverk får høyere ytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Styggeste Linksys ruteren jeg har sett, men at den kan bruke flere antenner på en gang er jo utvilsomt nyttig.

 

Tror jeg klarer meg fint med min gode gamle WRT54G, og venter heller på skikkelig 802.11n. Er nok derimot mange andre mindre tech-savy brukere som tar imot enklere rutere med åpne armer. Det er tross alt sant at trådløse oppsett ikke alltid er så plug-and-play som en kunne like.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kjøpte meg WRT54GX. Er meget bra rekkevidde på den.

 

Men web interfacet for å logge seg på den er helt på trynet. Går utmerket med internet explorer. Men alt annet jeg testet: firefox, galeon, konqueror, mozilla, opera fungerte ikke.

 

Får ikke opp meny'en over noen instillinger. Og den siden jeg først blir sendt til har flere combo bokser som ikke engang er fyllt opp med noe meningsfullt.

 

Har prøvd å tatt en liten titt på html koden, men er et virrivarr av javascript++

 

Legger ved et screenshot av første siden jeg blir sendt inn til.

 

Hadde jeg prøvd, så hadde jeg ikke greid å lage en webside som er så ukompatibel med alt annet enn internet explorer :(

post-68505-1137837204_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøpe meg en ny router når hastigheten har gått opp enda litt til på dem. Den jeg har på 54Mbit funker greit nok nå, men hadde vært bedre med høyere hastighet. Rekkevidden jeg har nå er grei, bor ikke i en stor leilighet nå har ikke noe problem med det. Men ser fram til å se nye trådløse routere.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på hastigheten som det største problemet! Produsentene bør nok først finne ut av ustabilitetsproblemene. Svært mange rutere trenger restart i ny og ne for å få den på nett igjen (min 1-4 ganger daglig). Og dette gjelder rutere generelt, iallefall de som ligger i 1000 kroners klassen, kjenner flere som har samme problemet. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...