Gå til innhold

TEST: Enox EMX-830: Den minste AAA-spilleren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For den prisen hadde jeg da heller kjøpt en creative zen micro. Med 5gig lagring og stor og fin skjerm.

Hvis størrelse og vekt ikke spiller noen rolle og at spilleren ikke blir utsatt for risting så er en harddiskbasert spiller et bedre valg sett ift. pris pr. Mb. Man må kjøpe ut i fra det behovet man har og selvsagt hvilke preferanser man har ift. design og annet. Det finnes forøvrig en kjapp oversikt over forskjellene mellom en harddiskbasert og en flashbasert mp3-spiller i mp3-forumet. Dette blir noe av den samme utviklingen man ser for digitale kameraer. Flere og flere velger et lite kamera for da kan man ta det med seg i alle sammenhenger.

 

En fordel med Enox-spilleren fremfor Zen Micro er at du slipper å installere egen programvare for å overføre filer til/fra spilleren. Og så får du jo da en snerten liten sak som kan henge rundt halsen uten at du merker det. Og hvis du går tom for batteri så kan du ha et ekstra AAA-batteri i lommen og spille videre :thumbup:

 

Vennlig hilsen

Jarle Mørch

 

tel.: 46 66 76 96, fax: 63 95 28 10, e-post: [email protected]

adresse: bluero, edv. a. bratvoldsveg 6, 2073 bøn

web: http://www.bluero.no

Endret av bluero.no
Lenke til kommentar

Den überharry bakgrunnsbelysningen kan du enkelt slå av ved å gå inn i menyen. Der kan du velge hvilken farge du vil ha på spilleren i bruk. Det eneste überharry du ikke får bort er fargeblinking i det du slår den på.

 

 

Til anmelder: Hva mener du forresten med at JOG-knappen er glatt?

Endret av RottePostei
Lenke til kommentar
Den überharry bakgrunnsbelysningen kan du enkelt slå av ved å gå inn i menyen. Der kan du velge hvilken farge du vil ha på spilleren i bruk. Det eneste überharry du ikke får bort er fargeblinking i det du slår den på.

 

 

Til anmelder: Hva mener du forresten med at JOG-knappen er glatt?

Ja, harryblinkingen er selvsagt frivillig, men det er merkelig at den i det hele tatt eksisterer :S

 

JOG-kommentaren har sneket seg inn fra template. Fjernet.

Lenke til kommentar

Hehe, første gang jeg har sett "überharry" i konklusjonen av et produkt her på HW.

Spilleren var fin den, men litt for dyr i mine øyne i forhold til f.eks Zen Micro, eller iPod Mini for noen hundrelapper ekstra. Det må virkelig være veeeeeldig størrelseskresne folk som syns en Zen Micro/iPod Mini blir for stor i forhold til å betale like mye for en sånn spiller. Med mindre man skal ut å jogge...

Lenke til kommentar
Ja, harryblinkingen er selvsagt frivillig, men det er merkelig at den i det hele tatt eksisterer :S

Datteren min på 8 synes harryblinkingen er kjempefin, hun vil ville ikke at jeg skulle skru den av... :D. Selv synes jeg nok at det er best med den hvite bakgrunnen. Men vi er alle forskjellige og så lenge det er valgfritt så er det jo opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
En fordel med Enox-spilleren fremfor Zen Micro er at du slipper å installere egen programvare for å overføre filer til/fra spilleren. Og så får du jo da en snerten liten sak som kan henge rundt halsen uten at du merker det. Og hvis du går tom for batteri så kan du ha et ekstra AAA-batteri i lommen og spille videre  :thumbup:

 

Man trenger da ikke å innstallere programvare for å overføre filer med zen micro? Har hørt at man kan bruke microsoft media player jeg. :dontgetit: Stemmer ikke det?

 

Og det følger jo med to batterier når man kjøper zen micro. Så man burde ikke være redd for å gå tom.

 

Men at man ikke kunne jogge med den syntes jeg hørtes rart ut. Kan den gå i stykker? (Sto ihvertfall det i mp3forumet) For det er jo ikke noe problemer med hakking. En bekjent av meg bruker den på joggeturer hele tiden. Vil den gå i stykker til slutt?

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Det var absolutt ikke meningen å rakke ned på Zen Micro som er en ypperlig mp3-spiller. Poenget mitt var at det er forskjell på flashbaserte og harddiskbaserte mp3-spillere og man må velge ut fra det behovet man har. Og "size does matter" for en del mennesker. Hvis du hadde fått 5Gb til samme pris i en flashbasert-spiller så hadde nok de fleste valgt det pga. at den ikke har bevegelige deler og dermed også tåler mye mer enn en harddiskbasert spiller. Det har blitt spådd flere steder at rene harddiskbaserte mp3-spillere vil forsvinne etterhvert slik at man sitter igjen med flashbaserte mp3-spillere og portable multimediamaskiner, men det er nok en stund dit ennå.

 

Men Zen Micro er allerede viet stor plass på forumet så la meg heller høre hva dere mener om denne Enox-spilleren. Hva liker dere og hva liker dere ikke ?

 

Hilsen Jarle

Lenke til kommentar
Det var absolutt ikke meningen å rakke ned på Zen Micro som er en ypperlig mp3-spiller. Poenget mitt var at det er forskjell på flashbaserte og harddiskbaserte mp3-spillere og man må velge ut fra det behovet man har. Og "size does matter" for en del mennesker. Hvis du hadde fått 5Gb til samme pris i en flashbasert-spiller så hadde nok de fleste valgt det pga. at den ikke har bevegelige deler og dermed også tåler mye mer enn en harddiskbasert spiller. Det har blitt spådd flere steder at rene harddiskbaserte mp3-spillere vil forsvinne etterhvert slik at man sitter igjen med flashbaserte mp3-spillere og portable multimediamaskiner, men det er nok en stund dit ennå.

 

Men Zen Micro er allerede viet stor plass på forumet så la meg heller høre hva dere mener om denne Enox-spilleren. Hva liker dere og hva liker dere ikke ?

 

Hilsen Jarle

Jeg tror også at de fleste som har skruene festet ville valgt en flash-basert mp3-spiller fremfor en harddisk basert når det er like stor lagringsplass på begge :) Men selfølgelig har pris noe å si da ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror også at de fleste som har skruene festet ville valgt en flash-basert mp3-spiller fremfor en harddisk basert når det er like stor lagringsplass på begge :) Men selfølgelig har pris noe å si da ;)

:D Litt klønete skrevet kanskje, men jeg regner med at du skjønte hva jeg mente. Flashminne har mange fordeler fremfor harddisk, men det er også mye dyrere.

 

Hilsen Jarle

Lenke til kommentar
Jeg tror også at de fleste som har skruene festet ville valgt en flash-basert mp3-spiller fremfor en harddisk basert når det er like stor lagringsplass på begge :) Men selfølgelig har pris noe å si da ;)

:D Litt klønete skrevet kanskje, men jeg regner med at du skjønte hva jeg mente. Flashminne har mange fordeler fremfor harddisk, men det er også mye dyrere.

 

Hilsen Jarle

"Flashminne" synker stadig i pris. Ser ikke bortifra at det en vakkerdag er harddisken langt overlegen når det gjelder pris/byte :yes:

 

Dette av flere årsaker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...