Gå til innhold

Samsung SGH-E330


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en slik til dama til jul. (begynner å ane et mønster her)

Hadde lyst til å gi en Nokia 6230, da hun hadde en nokia fra før, men så mye penger hadde jeg ikke til rådighet.

Men hu blei fornøyd alikevel :thumbup:

Selv er jeg litt mindre fornøyd, prøvd den litt vettu.

Det er helst på irriterende lyder som ikke kan slås av,

og batteritid, den kunne vært bedre.

men ellers, så er den jo en fryd å se på, og holde i.

Også er den ganske liten, den er 2,3 cm tykk, men det merkes ikke.

Og jenter liker utseende, søstra til dama satt vistnok slik på juleaften da hun så den :dribble: ...

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke helt enig i karakteren 5, synes heller den burde ha fått 4. Dette vil jeg begrunne med Samsungs noe manglende liste over funksjoner, svake kamera (i dagens marked), lite muligheter å endre på lydene (som noen har nevnt) og personelig dårlige erfaringer.

-

Egentlig har jeg tenkt på noe den siste måneden;

En ide kunne kanskje være å innføre en ny karakterskala, siden mobilene er i såpass forskjellige pris og 'funksjonsklasser' at ting begynner å gå litt i surr. (Samtidig som amobil.no er flinke med å teste telefoner på rekke å rad) En C60 fks. kan være hel super til akkurat den pris/ytelsesklassen, og fortjene en 6'er imens en 6600 kan være dårlig til symbian (pr. idag) å være, imens den egentlig er overlegen over andre telefoner.

Men som sagt, er bare en ide som har ruget litt i mitt hode, men som jeg kanskje begynner å føle er nødvendig; for å få mer rettferdige karakterer.

Og for dem som vil argumentere men sammenlignings-fordelen ved å ha lik karakterskala: vel, hvis noen er ute etter en (fks.) e330 igrunn så er de ofte kun intressert i den klassen; generelt. Derfor har man skjelden behov for å vite hvor en C60 står iforhold til en Qtek 2020 ;) Og uansett så ser folk oftere på selve karakteren enn konklusjonen/testen dere skriver, slik oppfatter iallefall jeg det.

Håper dere oppfatter hva jeg sier.

-

 

Men uansett en fin test, selv om jeg er litt uenig med sluttkarakteren (noe man alltids kan være :))

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg etter å ha lest omtalen ble overrasket over at telefonen fikk en femmer. Det virket som om det var for mange negative bemerkninger til å gi en såpass god sluttkarakter. Angående å ha flere klasser så er jeg enig med deg hvis det går an å få et praktisk system på det hele. Problemet blir vel at alle telefoner er i like klart definerbare klasser.

Lenke til kommentar
--

Jeg er heller ikke enig i sluttkarakteren, men har ikke satt meg ordentlig inn i testen enda, så kommenterer ikke det mer.

 

Angående det du skriver om testkriterier og vurdering etter pris skjønner jeg ikke helt hva det er du vil endre på. Systemet i dag er jo bygget på at vurderingen er utifra hvor mye man får for pengene. En mobil til 1000 kr kan få en sekser, akkurat som en mobil til 5000 kr kan stryke. Når amobil tester mobiler som er uvanlige i markedgruppen har de styrt unna karakterer, og bare gjort fyldige tester.

 

Utdyp gjerne hva du mener, om du vil.

 

Are

 

edit: Tenker du på klasser som mote, proff, business, musikk, osv..? Tror det isåfall blir vanskelig, med tanke på at mobiler i dag tar mer og mer over for fler og fler enheter, og med dette utvides gruppene for ulike telefoner.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
edit: Tenker du på klasser som mote, proff, business, musikk, osv..? Tror det isåfall blir vanskelig, med tanke på at mobiler i dag tar mer og mer over for fler og fler enheter, og med dette utvides gruppene for ulike telefoner.

Jupp jupp; eller prisklasser. (Opp til 2000. 2000-4500, 4500 og oppover.. Og på mobiler som er på grensen; Ja, da kan man også gjerne trekke fra litt i prisen når man utfører testen, for å plassere den i den klassen som den vil falle inn i etter det første prisfallet som de fleste mobilene faller ned i)

Forstår også hva du tenker på, er tross alt bare en tanke fra min side, for jeg synes på en side at testene begynner å bli litt vage når det kommer til sammenligningspunktet. Og uansett er karakterene allerede som du sier nogenlunde baser på prisaspektet.

 

-

Remerser

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Arehei og Remerser: Vi driver for tiden og leker med tanker for et nytt testsystem. Hadde derfor vært svært bra om folk her kunne sende inn konkrete forslag til en av oss i Amobil på mail for eksempel, hvor dere kan liste opp forslag og endringer til et system som er litt mer oversiktlig enn dagens.

 

Vi vil snart begynne å teste Hybrider av typen P910i, Qtec 2020 og Nokia 9500 etter en flunkende ny testprosedyre, så da er mulighetene også åpne for at dagens system kan gjennomgå noen endringer for eventuelt å legge dette nærmere opp mot mobilsøket og den kommende testkategorien for Hybrider.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...