Gå til innhold

AMD-prosessorer utsatt for rebadging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lages det virkelig så mye som 1 million engineering samples ? og hvordan i h***** klarer utenforstående å få tak i 1 million cpuer ?

Tiltroen til AMD får seg en utvilsomt en kraftig smekk når slik skjer.

Det kan hende at AMD har sent mange CPU'er til tredjeparter som tester dem også ruller ballen videre.

Lenke til kommentar
Det kan hende at AMD har sent mange CPU'er til tredjeparter som tester dem også ruller ballen videre.

Det er mulig det er slik det henger sammen. Uansett vil mange og særlig såkalte seriøse brukere som firmaer og institusjoner spørre seg om hva som skjer. Dette ble oppdaget, hva da med det som ikke blir oppdaget ? Hva er risikoen for at vi får ett ikke godkjent eksemplar hvis vi kjøper AMD ?

 

Jeg tror desverre for AMD at det kan ta lang tid å komme over de negative konsekvensene av dette.

Lenke til kommentar

Mer om dette her:

 

Taiwan police seize 60,000 suspect AMD CPUs

Based on tips provided by Advanced Micro Devices (AMD) Taiwan, the police Friday raided an electronics company located in Tainan, southern Taiwan, and seized a total of 60,000 suspect AMD CPUs, according to the police and sources at AMD Taiwan.

 

The suspect AMD CPUs, including K7 and K8 models, were defective CPUs that would normally have been destroyed. However, market sources said that the CPUs might have been stolen from one of AMD’s three packaging and testing plants in Asia and shipped to Taiwan for re-marking. The possible source of the defective chips could be one of AMD’s packaging and testing plants in Singapore or Malaysia, or in Suzhou, Jiangsu Province (China), said the sources.

 

Over a million re-marked AMD CPUs have allegedly been shipped to Germany and China, the Chinese-language Liberty Times reported Saturday, adding that the value of the seized CPUs would be about NT$300 million (about US$9.46 million).

 

AMD Taiwan confirmed that the 60,000 seized in Taiwan are defective CPUs rejected by the company but refused to comment on the one million allegedly shipped to Germany and China, adding that the company will release an official statement tomorrow.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis er det snakk om prosessorer som er produsert og levert av AMD, men som har blitt testet og erklært defekte ved pakking (som meg forstått foregår i asis). Mange av disse vil trolig fungerer, i praksis helt fint. AMD setter høyere krav enn Ola Normann trenger å tenke på men det er naturligvis uheldig, og det stiller AMD og ikke minst endel rutiner i et litt dårlig lys.

 

Her i Norge vil jeg likevel ikke være særlig redd, vi har gode kjøpslover og om noen så skulle gått i fella er det neppe snakk om de store summene ;)

 

Edit: Jf Snorreh's post som dukket opp litt før min her ;)

Endret av Dollar
Lenke til kommentar
Vel, personlig kunne jeg godt tenkt meg en håndfull ES`er jeg. Kanskje man finner et gull-eksemplar....

Word.

 

En million er vanvittig mye ja, hva er ca produksjons pris på de ca?

 

Man stikker vell ikke av med en million cpu slik uten videre?

Er det mulig å bruke disse med rebadging fra amd, eller er det slike som er kassert uansett?

Lenke til kommentar
Lages det virkelig så mye som 1 million engineering samples ? og hvordan i h***** klarer utenforstående å få tak i 1 million cpuer ?

Tiltroen til AMD får seg en utvilsomt en kraftig smekk når slik skjer.

Nå er du vel litt jordet?

 

Det er ikke snakk om 1 million engineering samples, det er snakk om 1 million deffekte CPU'er som ikke kvalifiserte AMD sine verifikasjonstester.

 

Kan være at underleverandøren som har annsvaret for destrueringen ikke har destruert dem, og dette kan også ha pågått over tid. Det er antegligvis ikke en person vi snakker om heller... :roll:

 

Kjønner ikke hvordan dette kan gå ut over tiltroen til AMD...

Lenke til kommentar
Raptor,03/01/2005 : 17:05] Kjønner ikke hvordan dette kan gå ut over tiltroen til AMD...

Vel, det er jo opplagt. Hvis det er sannsynlig at det sirkulerer halvdefekte produkter som er merket om der ute vil vel heller ikke du ha full tiltro til produktet?

 

En gnagende engstelse for at du ikke får den kvaliteten du betaler for kan fort medføre at du ser en ekstra gang etter konkurrentene.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...