Gå til innhold

Nintendo dropper D-Pad? (GC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nintendo har alltid hatt elendige kontrollere så det kommer vel noe like dårlig eller verre nå. Spør du meg er eneste konsoll som har bra kontrollere PS2.

Respekterer din mening men SONY har virkelig ikkje gjort noe spezz med sin kontroller siden hmm 98` da dual`en kom ut? mulig eg bommer med årstall her. Men som man sier ; If it ain`t broken, don`t fix it. Syns kontrollen er grei eg, myye bedre en xbox orginal. Personlig har eg likt Nintendo sine kontrollere best opp igjennom årene. Og GC sin :love:

Lenke til kommentar
Respekterer din mening men SONY har virkelig ikkje gjort noe spezz med sin kontroller siden hmm 98` da dual`en kom ut? mulig eg bommer med årstall her. Men som man sier ; If it ain`t broken, don`t fix it. Syns kontrollen er grei eg, myye bedre en xbox orginal. Personlig har eg likt Nintendo sine kontrollere best opp igjennom årene. Og GC sin 

Hvorfor forandre på noe som allerdede er perfekt? :whistle:

Lenke til kommentar
Vedder på at jeg er de eneste her som ikke er sikker på hva D-Pad er.

 

Kan noen forklare? :p

Utover det Mala sa, kan jeg nevne at det står for Directional-Pad. Den er 8-veis og er "ikke-sopp" lignende. "Soppene" kalles analoge sticks, for å blande litt norsk og engelsk.

godt forklart!

Lenke til kommentar
Nintendo har alltid hatt elendige kontrollere så det kommer vel noe like dårlig eller verre nå. Spør du meg er eneste konsoll som har bra kontrollere PS2.

Ta det md ro. Nintendo har alltid ledet ann når det gjelder innovativ tenking innen konsoll ... så Sony kommer som vanlig til å dilte etter og lansere "sin" nye kontroll etter Revolution er gitt ut - i likhet med rett etter Nintendo lanserte N64 med analog kontroll. Noe som betyr at du må spille med den om du vil eller ikke. Sony er rævdiltere ... og Nintendo har aldri laget noe drit, så jeg stoler på dem.

 

Hvis den nye kontrollen blir dårlig - så ska jeg spise den over webcam for hele hardware.no ... det samme gjelder om Sony ikke gir ut en rip-off.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Nintendo har alltid hatt elendige kontrollere så det kommer vel noe like dårlig eller verre nå. Spør du meg er eneste konsoll som har bra kontrollere PS2.

Ta det md ro. Nintendo har alltid ledet ann når det gjelder innovativ tenking innen konsoll ... så Sony kommer som vanlig til å dilte etter og lansere "sin" nye kontroll etter Revolution er gitt ut - i likhet med rett etter Nintendo lanserte N64 med analog kontroll. Noe som betyr at du må spille med den om du vil eller ikke. Sony er rævdiltere ... og Nintendo har aldri laget noe drit, så jeg stoler på dem.

 

Hvis den nye kontrollen blir dårlig - så ska jeg spise den over webcam for hele hardware.no ... det samme gjelder om Sony ikke gir ut en rip-off.

Det skal jeg ta deg på ordet for, SkyMarshall! ;)

 

Syns ps2 kontrollern er digg, og helt annerledes enn Nintendo sine..

 

My two cents..

Lenke til kommentar

Fatter ikke helt hva som er så bra med PS2 kontrolleren selv... Får jo krampe av å bruke den jo, får aldri skikkelig tak i den. GC kontrolleren derimot smelter i hendene dine og du må nesten sjekke om du faktisk holder den.

 

Regner med Revolution kommer med noe helt nytt som Sony og MS aldri ville ha kommet på selv.

Lenke til kommentar

Spillte xbox hos en kamerat med en trådløs kontroll fra Logitech. Vi spillte NFSU, og da vi byttet til vanlig kontroll med ledning, gikk det faktisk fortere!!

 

Konklusjon: Trådløs til xbox er ikke bra nok.

 

Men jeg synes den trådløse GC kontrollen er absolutt herlig, jeg har testet den på 100 meter, og den fungerte like bra!

Lenke til kommentar

D-en i D-Pad står ikke for Directional, men for digital. D-pad er det vanlige krysset du har sett på stort sett alle spillkontrollere oppover i tidene, og består gjerne av en knapp i hver himmelretning. Grunnen til at den heter digital, er at knappen kun registrerer hvorvidt den er trykket eller ikke - ikke hvor mye den er trykket ned. Sammenlign dette med de nyere, mer moderne analogstikkene, der et større utslag på selve kontrollstikka gjør et større utslag i spillet (og begge typer kontroll er som oftest "directional").

 

Mer informasjon kan du f.eks. lese hos Wikipedia.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...