Gå til innhold

TEST: X700 Pro duell: ABIT mot PowerColor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns denne kommentaren her er så merkelig:

 

Som vanlig presterer ATI-kortene et gnistrende fargespill i spill, som etter vår mening ligger et par hakk foran NVIDIA-kortene på kvalitet. Dette gjelder spesielt farger i det brune og grå spekteret.

 

Jeg har byttet mellom ati og nvidia en rekke ganger i det siste og merker overhodet ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Bra dere tester grafikk kort i utgangspunktet.

Men når det er sagt så må jeg tilføye at jeg ser test etter test etter test med 6600gt eller radeon x700pro, de er ikke så interessante lenger.

 

Det jeg savner HVER GANG er en sammenlikning opp til 6800LE og evnt. 6800NU siden disse koster NESTEN like mye.

 

Denne feilen gjør web side etter web side... ikke vet jeg hvorfor... prøv å gjør noe orginalt.. test mot noe ingen andre har testet mot f.eks. ... eneste testen jeg har finni av 6800LE mot andre kort er på en polsk side...

 

Og jeg må si at 6800LE vs 6600GT må da være en MEGET aktuell sammenlikning da disse ligger nesten likt i pris.

 

Vet hva jeg hadde valgt selv ... men fortsatt bedre å opplyse folk om dette, enn nok en x700pro vs 6600GT test...

 

Ellers .. fortsett med testing! bra greier =)

Lenke til kommentar
Bra dere tester grafikk kort i utgangspunktet.

Men når det er sagt så må jeg tilføye at jeg ser test etter test etter test med 6600gt eller radeon x700pro, de er ikke så interessante lenger.

 

Det jeg savner HVER GANG er en sammenlikning opp til 6800LE og evnt. 6800NU siden disse koster NESTEN like mye.

 

Denne feilen gjør web side etter web side... ikke vet jeg hvorfor... prøv å gjør noe orginalt.. test mot noe ingen andre har testet mot f.eks. ... eneste testen jeg har finni av 6800LE mot andre kort er på en polsk side...

 

Og jeg må si at 6800LE vs 6600GT må da være en MEGET aktuell sammenlikning da disse ligger nesten likt i pris.

 

Vet hva jeg hadde valgt selv ... men fortsatt bedre å opplyse folk om dette, enn nok en x700pro vs 6600GT test...

 

Ellers .. fortsett med testing! bra greier =)

helt enig, kunne ikke sagt det bedre selv :):yes:

Lenke til kommentar

Er jo litt problemer med å teste mot 9800pro også pga at det er agp og disse korta er pcie, kan ikke testes på samme plattform og blir derfor umulig til det kommer en velfungerende agp til pcie bro, eller de nye hka med pcie og agp port på samme kort kommer.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Melder meg på i "hylekoret" jeg også :)

PCI-E er sikkert fint... men det er nok en stund til vi "byggere" får tak i billige (nok) HK..

Så derfor:

Vennligst test AGP-versjoner.. og ja.. test 6600 mot 9800, 6800.. og evt. X700 dersom det kommer med AGP.

Skjønner jo at det er litt vanskelig all den tid det er liten tilgang på AGP-versjoner av aktuelle kort for tiden, men når de engang kommer..:

Pleaaaazze test dem! :yes:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Synes denne testen er god, selv om den til tider ikke er helt nøytral(min oppfatning). Det er litt rart at prisen ikke står som minus. Det er greit at du får med ekstra minne, men det blir bare en "liten brikke."

x700 pro koster 1800,- mens du får 6600 gt for 1550,- Den reelle konkurenten er altså x700 xt som koster over 2300...(hentet fra prisguide, rett meg om prisene er gale)

 

Ellers synes jeg det er bra at dere begynner å teste skjermkort igjen. Stå på videre!

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar
Klokker man derimot kortene, og da spesielt PowerColor-kortet, ja da er vi ikke langt unna GeForce 6600 GT-nivå

 

Burde jo her nevne at 6600GT er ganske klokkevennelige de også, og da blir forskjellen igjen stor...

 

X700XT har enda ikke kommet til makedet.

 

Personlig mener jeg at siden du får 6600GT kort til en lavere pris enn et X700pro kort, og 6600GT byter bedre i alle tilfeller (6600GT finnes også i AGP) så skal du være ganske hard ATi-fan for å vurdere X700pro

 

Blir akkuratt som 9800pro vs. 5900Ultra diskusjonene

Lenke til kommentar

Tester av 6800 og 6800LE kommer om ikke lenge.

 

Dere som etterlyser tester av AGP-kort: I de tilfeller hvor det finnes tilsvarende AGP-versjoner, yter disse identisk med PCIe-utgavene. Det er ingen ytelsesforskjell i praksis mellom grensesnittene. Med andre ord er ytelsen til PCIe-utgaven direkte overførbar til AGP-utgaven (om spesifikasjonene for øvrig er like).

 

Ellers er det liten tvil om at GeForce 6600 GT-kortene gir mer for pengene enn Radeon X700 Pro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tester av 6800 og 6800LE kommer om ikke lenge.

Takker!

Dere som etterlyser tester av AGP-kort: I de tilfeller hvor det finnes tilsvarende AGP-versjoner, yter disse identisk med PCIe-utgavene. Det er ingen ytelsesforskjell i praksis mellom grensesnittene. Med andre ord er ytelsen til PCIe-utgaven direkte overførbar til AGP-utgaven (om spesifikasjonene for øvrig er like).

Greit..

Var jo forsåvidt klar over dette.. så jeg trekker den "klagen"..

Det er jo pt. så og si umulig å få enkelte av disse korta i AGP-utgave.. Kanskje ett "hint" fra produsenten at de heller vil satse på "business-markedet"..dvs.PCI-E. Litt mer penger å tjene her enn på oss "byggere", "nerder" og "gamerbois".. :)

Ellers er det liten tvil om at GeForce 6600 GT-kortene gir mer for pengene enn Radeon X700 Pro.

Uffda.. ikke si sånn da.. Slikt kan starte "fanboi flamewar".. :p

Lenke til kommentar
Syns denne kommentaren her er så merkelig:

 

Som vanlig presterer ATI-kortene et gnistrende fargespill i spill, som etter vår mening ligger et par hakk foran NVIDIA-kortene på kvalitet. Dette gjelder spesielt farger i det brune og grå spekteret.

 

Jeg har byttet mellom ati og nvidia en rekke ganger i det siste og merker overhodet ingen forskjell.

Det er forskjell i fargespillet på kort fra ATI og nVidia. Den er ikke stor, men merkbar for den som ser slikt :)

 

Personlig foretrekker jeg de noe hardere fargene til ATI.

Lenke til kommentar

9800 Pro AGP knuser X700 Pro PCI-E. Skjerpings i mellomklassen ATI!

 

Nye generasjonen X800 PCI-E blir konkurransedyktig forutsatt gunstig pris (må under 2500), i AGP-mellomsegmentet har de bare velprøvde 9800 Pro. Spår en pris på ca. 1000 for 9800 Pro om 6 mnd, vil da markedsføres som low-end AGP oppgradering tilsv. 9600 Pro i dag.

Lenke til kommentar

Maken til hylekor.

 

Her får dere en test av ypperste kvalitet og er drit missfornøyde. Ikke nok med det men den eneste som finner på å gi karakter til testen gir den terningkast 1. Flott støtte for oss som sitter å tester og sliter for slikk og ingenting. Snakk om å gi motivasjon.....

 

Kristian (tester her og god kompis av meg) har akkurat tatt over skjermkort-testingen (etter mang en time med Dag (tester på hw han og) + meg som påvirkning. Kristian har nå publisert en tre tester på kort tid og vi vil se mange flere tester i ukene som kommer.

 

Da jeg startet opp med skjermtester tok det også litt tid før vi hadde nok til å slå oss litt på brystet, men som dere ser er det mer enn nok skjermtester som kommer.

 

Så istedenfor å klage er det kanskje greit å rose testeren litt i ny og ne, for dette arbeidet vi legger ned i dette kunne vi like gjerne lagt i å gå å pante flasker (som sikkert hadde gitt oss mye mer dinero).

 

 

Så fra en tester til en annen:

 

Kristian: Drit bra test, og jeg vet det vil komme så mange mange fler. Skulle likt å se den testen der tester faktisk river av kjøler for å konstantere XT kjerne! Kanonbra :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...